אינטל: מחשבים ניידים מבוססי אנדרואיד ב-$200 בחודשים הקרובים

Netbook-with-Androidהאם הנטבוקים יעשו קמבק בזכות אנדרואיד? ייתכן מאוד שכן. מנכ”ל אינטל, פול אוטליני, אמר לאחרונה כי מחשבים ניידים המבוססים על מעבדי החברה יגיעו בחודשים הקרובים עם תג מחיר נמוך במיוחד של $200. לא ברור אם מדובר בתצורת הנטבוקים הקלאסית עם מסך באזור ה-10 אינץ’ שחלפו מהעולם עקב הגעתם של הטאבלטים, אבל בהחלט יש כאן (לפחות מהזווית של אינטל) ניסיון להחיות את קטגוריית הלפטופים הזולים.

אתר CNET מביא פרטים נוספים משיחה שערך עם דדי פרלמוטר, סגן נשיא ומנהל המוצרים הראשי באינטל (ואחד מהישראלים הבכירים בחברה), המבהיר את משמעות המחיר הנמוך. פרלמוטר מסביר כי הלפטופים במחיר זה יהיו בעיקר מבוססים על מעבדי סדרת Atom (הזולים שיש לחברה להציע) ויריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד. מה לגבי תג מחיר דומה עבור לפטופים המריצים את Windows 8? כאן המחיר תלוי לטענת פרלמוטר במיקרוסופט, שתצטרך לעזור בהגעה לרמת מחיר של $200, בגלל עלות הרישיון למערכת ההפעלה.

מחשבים ניידים שיתבססו על סדרת המעבדים החזקה יותר של אינטל, Core i, יגיעו גם כן למחיר נמוך יותר של בין $399 ל-$499. לפי אינטל אנחנו בדרך לירידת מחירים משמעותית בעולם המחשבים הניידים, כנראה עקב המכה הקשה שחטפו משוק המובייל שצמצם להם את נתח השוק. ביוני אמורה החברה לחשוף את הדור הבא של המעבדים, המכונים Haswell, אז בטח נקבל גם פרטים נוספים בנושא התמחור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים