הודלף: מעבד 8 ליבות למחשבים נייחים מסדרת Haswell-E של אינטל

haswell2014חברת אינטל חשפה לאחרונה את סדרת מעבדי Haswell למחשבים ניידים, כאשר ההתמקדות העיקרית עד כה הייתה באולטרה-בוקים וטאבלטים. ההתייחסות למחשבים האישיים הנייחים הייתה מועטה השנה, למרות שהיא צפויה להביא שיפורים עם סדרת Ivy Bridge-E במחצית השנייה של השנה. לפי מצגת מודלפת מתוך מפת הדרכים של אינטל לשנת 2014, נראה שהחדשות הגדולות לנייחים עוד לפנינו בדמותו של מעבד 8 ליבות מסדרת Haswell-E.

חברת אינטל תציג במהלך 2014 את הסדרה המשודרגת Haswell-E שתשאיר את המעבדים מרובעי הליבה מאחור ותתמקד בכאלו בעלי 6 ו-8 ליבות. המעבדים החדשים יצוידו בעד 20MB זיכרון מטמון L3, תדירויות שעון גבוהות יותר וכמובן בטכנולוגיית ה-Hyper Threading של אינטל המאפשרת שימוש ב-16 ליבות לוגיות (פיצול לכל ליבה פיזית). העמבדים יעבדו עם זיכרון פנימי מסוג DDR4 בתד שעון של 2,133Mhz, כך שלפי ההערכות סך כל השדרוגים אמור לספר שיפור של 30% בביצועים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים