סמסונג חושפת גרסה משופרת של ה-Exynos 5 Octa עם שיפור של 20% במעבד ו-100% בביצועים הגרפיים

exynos-5420חברת סמסונג חשפה כמובטח גרסה משודרגת של פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa עם שיפור משמעותי בביצועי המעבד והמאיץ הגרפי. למעשה בעוד בגזרת המעבד סמסונג רק העלתה את מהירות השעון, את המאיץ הגרפי היא החליפה לחלוטין מדגם PowerVR SGX544MP3 של חברת Imagination לדגם ה-Mali T628 של חברת ARM – דגם עליו דובר רבות כקפיצת מדרגה משמעותית בביצועים הגרפיים למובייל. ואכן, המאיץ החדש של ARM בדגם ה-Exynos 5 Octa המשופר מציג שיפור של פי 2 בביצועים הגרפיים בתלת-ממד.

ערכת השבבים Exynos 5 Octa כוללת 8 ליבות שלא כולן עובדות במקביל ורק 4 עובדות יחדיו בו-זמנית. הגרסה החדשה מדגם Exynos 5420 מתבססת גם כן על ארכיטקטורת big.LITTLE של ARM, המתאפיינת במעבד בעל שתי קבוצות של ליבות: 4 ליבות Cortex A15 בתדר 1.8Ghz (לעומת 1.6Ghz) לפעולות הדורשות כוח עיבוד רב ו-4 ליבות נוספות Cortex A7 בתדר 1.3Ghz (לעומת 1.2Ghz) לחיסכון בחשמל בשימוש בסיסי. סך הכול הגרסה המעודכנת תציע שיפור של 20% בביצועי המעבד.

לרוב בעולם המחשוב, שהמובייל בימים אלו חלק גדול ממנו, ישנה נקודה בה המעבדים מגיעים לרמה שצוואר הבקבוק נוצר במאיץ הגרפי. לסמסונג לא היה צורך אמיתי לשפר את ביצועי המעבד, אבל הדרישה למסכים בעלי רזולוציות גבוהות מאוד אילצה אותה לשפר את המאיץ הגרפי. עדכון פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa צפויה גם לשפר את צריכת החשמל של המכשיר בעת שימוש עם מסכים ברזולוציה גבוהה ואפליקציות תובעניות גרפית.

ערכת השבבים Exynos 5 Octa החדשה צפויה להתחיל בייצור רחב בחודש הבא וישנו סיכוי גבוה שנראה אותה משולבת בפאבלט ה-Samsung Galaxy Note III שצפוי להיות מוכרז בחודש ספטמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים