רשמי: חברת MediaTek עובדת על מעבד מתומן-ליבה אמיתי

mediatek-logoבתחילת החודש הצגנו דיווח ראשון לכך שיצרנית השבבים הטיוואנית MediaTek, לא מאריות התחום, עובדת על מעבד בעל שמונה ליבות אמיתי וכעת יש אישור רשמי לכך מהחברה. המעבד העתידי של MediaTek יהיה מתומן-ליבה, מה שאומר שכול הליבות יוכלו לעבוד במקביל ולא כמו בקונפיגורציות האחרות בשוק שאולי כוללות שומנה ליבות, אם כי הן אינן עובדות במקביל, כמו זו של סמסונג עם ה-Exynos 5 Octa הכוללת שתי קבוצות מעבדים בעלות ארבע ליבות לשימושים שונים וזו של מוטורולה עם ה-Motorola X8 הכוללת רק שתי ליבות העובדות באופן קבוע והשאר ייעודיות לשימושים אחרים.

תצורת השמונה ליבות הפופולרית ביותר כיום היא זו של סמסונג, העושה שימוש בארכיטקטורת ה-big.LITTLE מבית ARM אשר מתאפיינת במעבד בעל שתי קבוצות של ליבות: 4 ליבות המבוססות על Cortex-A15 בהן נעשה שימוש עבור פעולות הדורשות כוח עיבוד רב ו-4 ליבות נוספות המבוססות על Cortex-A7 דרכן ניתן לחסוך בצריכת אנרגיה בשימוש בפונקציות בסיסיות יותר בתפעול המכשיר הנייד, אולם אפליקציות לא יכולות לנצל באופן אמיתי את שמונה הליבות לעיבוד בו זמנית.

mediatek-octa-core-645x750חברת MediaTek לא תעשה שימוש בתצורת ה-big.LITTLE, ולפי הרישומים תאפשר שימוש אמיתי ב-8 ליבות בו זמנית. מעבד אחד בעל שמונה ליבות, כולן לטובת שימוש האפליקציות ולא יעודיות לשימושים שונים. במקביל להן יהיה גם מאיץ גרפי ואולי ליבות נוספות, אמנם תיאור מלא של ערכת השבבים (המעבד הוא חלק ממנה) לא נחשף.

השאלה האמיתית היא מה יהיה השיפור בביצועים ביחס לפלטפורמת ה-Exynos 5 Octa של סמסונג, אשר רק השבוע יצאה בגרסה עדכנית עם ה-Exynos 5420, המספקת תוצאות טובות פי 2 בצד הביצועים הגרפיים לעומת הדור הקודם, וכפי שציינו מספר פעמים בעבר, הביצועים הגרפיים הם לרוב צוואר הבקבוק האמיתי בביצועי המערכת, כך שמאוד מעניין יהיה לראות כמה ערכת השבבים על מעבד שמונה-הליבות של MediaTek תהיה בכלל אפקטיבית וזה עוד לפני שהזכרנו את נושא צריכת החשמל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים