Listen to Wikipedia – ערכים בויקפידיה הופכים לצלילים

listen-to-wikipedia
ויקיפדיה, אנציקלופדיית התוכן החופשי שהחלה את דרכה בינואר 2001 הפכה עד מהרה לחלק חשוב מרשת האינטרנט, תוך שהיא מעניקה מאגר ידע עצום לדוברי 287 שפות, אותו כותבים הגולשים בעצמם ללא כל תמורה. יחד עם כ-35 מיליון ערכים, מדורג אתר ויקיפדיה נכון להיום במקום השביעי ברשימת אתרי האינטרנט הנצפים בעולם ובמרוצת השנים הוענקו לו פרסים רבים כהוקרה על תרומתו לאנושות. האם יצא לכם פעם לחשוב מה קורה מאחורי הקלעים של מעצמת הידע?

את המידע על ערכים חדשים ועל שינויים שנעשים באלו הקיימים ניתן היה לקבל מאז ומתמיד באמצעות דף ייעודי במערכת, אולם פרויקט Listen to Wikipedia מנסה בצורה יוצאת דופן ומעוררת השראה לתרגם את כוחו של התוכן החופשי לכדי מנגינה הרמונית: צלילי פעמונים יושמעו כאשר מתבצע שינוי בערכים, בעוד שצלילי פריטת מיתר מסמנים הורדת מידע מערך מסוים. צלילים גבוהים מסמנים ערכים שבוצעו בהם שינויים מעטים ואילו צלילים נמוכים מסמנים עריכה מאסיבית. לסיום, צליל עמוק וממושך יושמע בכל פעם שמשתמש חדש יירשם לאתר. הדבר המדהים באמת הוא שהמנגינה המופקת נעימה לאוזן והרמונית בצורה מפתיעה. בנוסף לצלילים, על המסך יופיעו עיגולים בצבעים וגדלים שונים אשר מושפעים מגודלה של העריכה.

קשה להאמין שהאתרים בהם אנו משתמשים בכל יום, אלו שנראים מהצד כחסרי חוקיות או תבנית, מסתירים באמתחתם קצב משלהם. מעניין יהיה לראות את יישום הפרויקט באתרים אחרים כדוגמת פייסבוק – כשכל שיתוף, לייק או תגובה היו מפיקים צלילים ויוצרים גם הם מנגינה נעימה.

הקשיבו לויקיפדיה באנגלית | הקשיבו לויקיפדיה בעברית


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים