גוגל חוסמת את הזרמת התכנים החופשית דרך דונגל ה-Chromecast

chromecast-into-tvגוגל אינה מעוניינת שיעקפו את המגבלות המובנות של דונגל ה-Chromecast ובעדכון תוכנה חדש היא מבהירה את עמדתה בכל הנוגע להזרמת מידע באופן חופשי לחלוטין מהמכשיר הנייד שברשותכם אל הטלוויזיה.

כזכור, Chromecast הנו דונגל זעיר מבוסס גרסה מצומצמת של מערכת ההפעלה Chrome OS. הדונגל יודע להתממשק מול כל טלוויזיה הכוללת חיבור HDMI ובאמצעות רשת ה-WiFi הביתית יכול לקלוט אותות שידור ישירות מהמכשיר הנייד שלנו המחובר גם הוא לרשת. שידור התכנים מתאפשר דרך אפליקציות ענן כדוגמת Netflix, Google Music, YouTube ודרך דפדפן כרום של מכשיר האנדרואיד, האייפון או המחשב האישי.

הדונגל אינו מאפשר להזרים תוכן המאוחסן בזיכרון המקומי של המכשיר או דרך אפליקציות צד שלישי, אלא אם כן מפתחי האפליקציה יוסיפו באופן פרטני את אפשרות השיתוף. משתמשים רבים התאכזבו נוכח אי יכולתו של הדונגל לספק להם חוויית שימוש מלאה שתכלול הזרמת תכנים באופן חופשי בין הטלוויזיה והמכשיר הנייד שברשותם. בעקבות כך צצו מספר פתרונות למגבלה זו וביניהם זה של מפתחי ה-ROM הפופולרי CyanogenMod.

aircast-to-tv
כבר לא

פתרון נוסף למגבלה הוא אפליקציית AirCast אשר סקרנו באתר. אפליקציה זו אפשרה (כן, בלשון עבר) למשתמשים להזרים תכנים ממגוון מקורות ובהם: האחסון המקומי של המכשיר, אפליקציית Dropbox או Google Drive. העדכון החדש שיצא לדונגל חוסם את התמיכה באפליקציה.

Koushik Dutta, המפתח שעומד מאחורי האפליקציה, ציין בפני אתר The Verge כי לדעתו העדכון החדש הפר את התמיכה באפליקציה שפיתח “במזיד” וכי המדיניות של גוגל בכל בנוגע לתכנים שישודרו באמצעות הדונגל היא קשוחה, תקיפה ולא ידידותית. בשלב זה גרסת הבטא הרביעית של האפליקציה זמינה להורדה, אולם אין לה שימוש.

גוגל אינה מספקת תשובה ברורה מתי ה-Chromecast יאפשר בסופו של דבר הזרמת וידאו ואודיו המאוחסנים בזיכרון המקומי של המכשיר הנייד, אך לאור העדכון האחרון לדונגל אנו מסיקים כי החברה אינה מעוניינת שמפתחים עצמאיים יפתחו אפשרות זאת בעצמם. לגוגל יש אינטרס ברור לא לאפשר למפתחים להפר את המגבלה אם היא מעוניינת להשיג שותפויות עם ספקיות תוכן גדולות כגון HBO ו-Hulu Plus אשר יזרימו לה כסף רב. משתמשים רבים הביעו תרעומת נוכח החסימה החדשה והמדיניות הקשוחה של החברה בכל הנוגע לחופשיות הזרמת המידע בין הדונגל למכשיר הטלוויזיה.

כיצד תמשיך לדעתכם “הורדת הידיים” בין גוגל, קהילת המפתחים וציבור המשתמשים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים