סמסונג: הסמארטפונים הבאים שלנו יגיעו גם הם עם מעבד 64bit

samsung-exynos-64bit

ביום שלישי האחרון הציגה אפל לראשונה ובאופן רשמי את פלטפורמת ה-A7 של החברה, אשר כוללת מעבד נתמך 64bit – הראשון מסוגו בסמארטפון. לא הספיק ההד הנוגע למעבד החדש של אפל להיחלש ובענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג כבר מגיבים לנושא, זאת דרך ראיון שנתן ראש מחלקת המובייל של החברה, ג’יי.קיי שין, לאתר הקוריאה-טיימס.

שין רמז כי הדגמים הבאים בסדרת הגלקסי של החברה יציגו ביצועים גבוהים יותר ויהיו מהירים יותר, ואף אישר כי סמסונג תוסיף להם יכולות עיבוד הנתמכות ב-64bit, אם כי הדבר אינו צפוי לקרות באופן מיידי. “זה לא יקרה בזמן הקצר ביותר”, ציין שין, “אבל כן, הסמארטפונים הבאים שלנו יכללו יכולות עיבוד ב-64 ביט”.

מה זה 64 ביט, בעברית

אותה שאלה שצצה בזמן שמעבדי המחשבים האישיים החלו לספק תמיכה ב-64 ביט, צצה גם כעת, לאחר הכרזת אפל על פלטפורמת ה-A7 לה מעבד התומך ב-64 ביט. מה זה 64 ביט ואיך זה תורם לי, המשתמש, בשימוש השוטף בסמארטפון?

נסו לדמיין שאתם במסיבה אליה הגיעו 129 אורחים, כל אחד מהם רוצה קוביית קרח במשקה, אבל מגש קוביות הקרח שלכם מכיל רק 32 קוביות, כלומר, תאלצו לחזור למקרר 5 פעמים כדי להביא לכל אחד מהאורחים קוביית קרח. אבל, לו היה לכם מגש המאפשר תכולה של 64 קוביות קרח, הייתם צריכים לחזור למקרר רק 3 פעמים.

תפקידו של המעבד כשמו כן הוא, לעבד מידע המגיע אליו לשם ביצוע פעולות במכשיר. המעבדים בסמארטפונים, עד כה, תמכו בהעברת המידע הזה למעבד בחתיכות קטנות שגודלה של כל אחת מהן 32 ביט. התמיכה של המעבד ב-64 ביט אומרת שבכל סיבוב של המעבד, יתקבל יותר מידע לעיבוד ובדרך זו יוצגו ביצועים טובים יותר, מהירות גבוהה יותר וגם חיסכון בסוללה, אולם על אף ההכפלה במספר הביטים המתקבלים במעבד, אין הדבר אומר כי הביצועים בפועל יוכפלו, אלא רק יגדלו בכמה עשרות אחוזים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים