מיקרוסופט משחררת אפליקציית שליטה מרחוק ל-iOS ואנדרואיד

microsoft-remote-desktopמיקרוסופט השיקה את אפליקציית Remote Desktop עבור אנדרואיד ו-iOS המאפשרת שליטה מרחוק במחשבי Windows דרך המובייל. בהיעדר מענה מצד מיקרוסופט עד כה, פותחו מגוון אפליקציות לשליטה מרחוק של חברות צד שלישי והתחרות אכן תהיה קשה מול LogMeIn המבוססת, Splashtop בעלת יכולות המולטימדיה המגוונות, Citrix המקצועית יותר בחבורה ונוספות. אפליקציית ה-Remote Desktop של מיקרוסופט עושה שימוש בפרוטוקול ה-RDP הותיק אותו פיתחה לפני שנים עבור שליטה מרחוק בשרתים ותחנות עבודה המריצים את מערכת ההפעלה שלה.

האפליקציה כשמה כן היא והשימוש העיקרי שלה הוא גישה ושליטה מרחוק על שולחן העבודה של מחשבים מבוססי חלונות. היתרון של מיקרוסופט הוא שבעוד האפליקציות המתחרות דורשות התקנה של תוכנה נוספת מקומית על המחשב, כדי להשתמש ב-Remote Desktop כל שתצטרכו הוא להפעיל את האפשרות בלוח הבקרה (הסבר באתר מיקרוסופט). כדי לגשת למכשיר דרך האפליקציה תצטרכו להזין את ה-IP של המחשב אליו אתם מעוניינים לגשת משום שכרגע אין זיהוי אוטומטי של מחשבים זמינים באותה הרשת.

עדיין לא הפתרון המושלם

השליטה מטאבלטים (אנדרואיד ו-iPad) נוחה יותר מכיוון שבסמארטפון ניאלץ להתמודד עם הרזולוציה הגבוהה של המחשב במסך קטן. על מנת להקל על השליטה מיקרוסופט הוסיפה אפשרות לגלול את המסך באמצעות מגע ואף הטמיעה מקלדת מלאה על המסך. במהלך הניסיון שלנו עם האפליקציה שמנו לב כי מי שאין לו ניסיון בעבודה מול RDP של מערכת ההפעלה חלונות ייתכן וימצא את תהליך ההתחברות קצת מייגע, בעיקר בגלל היתרון של מיקרוסופט (אין צורך באפליקציה ייעודית) שהופך מהר מאד לחיסרון. אפליקציות צד שלישי כמו Splashtop מציעות תהליך התחברות קל הרבה יותר, אפילו במחיר של התקנת תוכנה נוספת על המחשב.

מיקרוסופט עושה בשנה האחרונה מאמצים רבים להביא את שירותיה למובייל עם מגוון אפליקציות לאנדרואיד ו-iOS. דווקא מערכת ההפעלה שלה למובייל Windows Phone 8 מקופחת כרגע ולא מקבלת את אפליקציית Remote Desktop יחד עם האחרות, אך גם זו עשויה להגיע בקרוב.

הורדה: אנדרואיד | iOS


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים