הצעת חוק ניטרליות רשתות תקשורת אושרה בקריאה ראשונה בכנסת

Guard-Dog-Gadgetycoil

מליאת הכנסת אישרה היום (ג’) בקריאה ראשונה את הצעת חוק “ניטרליות רשתות תקשורת”, לפיו יאסור משרד התקשורת על ספקי אינטרנט, חברות תקשורת קוויות וחברות השידורים הרב-ערוציים, להגביל או לחסום בדרך כלשהי יישומים או אפליקציות בהם עושה הלקוח שימוש, כמו גם תנועה המועברת ברשת שלהם ו\או ציוד תקשורת המתחבר לרשת התקשורת שלהם.

הצעת החוק מגיעה לאחר קביעת משרד התקשורת מחודש ספטמבר 2012 כי חסימת או הגבלת WiFi Hotspot (נקודת גישה אישית) הינה עבירה על החוק. ההתייחסות הקודמת של משרד התקשורת לנושא הגיעה לאחר תלונות כנגד ספקית הסלולר אורנג’ וחברת הכבלים HOT, אשר ביצעו בעבר חסימות והגבלות שונות שנגדו את עקרון “ניטרליות הרשת”.

לקראת כניסתן של שחקניות תוכן חדשות ושידורים מבוססי אינטרנט, הנחה שר התקשורת גלעד ארדן להרחיב את עקרון הניטרליות ברשת גם לגורמים נוספים הפועלים בשוק התקשורת, לרבות ספקיות הגישה לאינטרנט, חברות התשתית וחברות השידורים הרב-ערוציים באופן שיבטיח וימנע יכולת חסימת שירותים בעתיד, מצד בעלות התשתית, כפי שקרה בעבר בתחום הסלולארי כאשר נחסמו לשימוש יישומים כמו סקייפ ו-Viber.

לאחר אישור הצעת החוק בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ציין שר התקשורת גלעד ארדן:

“בכוונתנו לשמור על כללי תחרות הוגנת, שימנעו מבעלי תשתיות התקשורת את האפשרות לפגוע ביכולתו של הלקוח לקבל שירותים באמצעות ספקים אחרים המתחרים מולם. צעד זה יגביר את התחרות בענף, יביא להוזלת מחירים, ויאפשר לשחקנים החדשים להציע מגוון תכנים רחב גם באמצעות רשת האינטרנט”


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים