גוגל חושפת את Android 4.4 KitKat – חכמה, חסכונית וקשובה יותר

kitkat-1600יחד עם הכרזתו השקטה של מכשיר הנקסוס 5, השיקה אתמול גוגל באופן רשמי את השחרור החדש של מערכת ההפעלה אנדרואיד, 4.4, הקרוי גם בשם KitKat. אחרי אינספור תמונות מודלפות וטיעונים שונים שהבטיחו התמקדות בעיקר במכשירי טלוויזיה, מה שבינתיים לא הוזכר כלל, מספרת לנו גוגל על מגוון השינויים שמביאה עמה הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת הפופולארית בעולם.

כפי שבוודאי שיערתם, השינויים שמציגה גוגל בגרסה זו אינם מרחיקי לכת, אלו יגיעו ככל הנראה רק עם החלפת הקידומת לספרה 5. אך בכל זאת, הנה 5 השינויים והתוספות שהכי הלהיבו אותנו בגרסה השוקולדית של אנדרואיד.

1. אינטגרציה עמוקה עם Google Now

kitkat-voice-iconבגרסה 4.1 של מערכת ההפעלה הציגה גוגל את שירות החיפוש הקולי Google Now, ויחד עם גרסה זו לוקחת ענקית שירותי הרשת צעד נוסף קדימה ומעמיקה את האינטראקציה בין מערכת ההפעלה ובין שירות החיפוש המתוחכם.

בדיוק כפי שקורה עם מכשיר ה-Moto X, מעתה ניתן יהיה לפנות אל מכשיר בכל עת גם מבלי הצורך להכנס תחילה אל האפליקציה. פשוט אימרו OK Google ומיד תוכלו להכתיב למכשיר הודעות טקסט או לקבל מידע אינפורמטיבי על פי בקשתכם.

חשוב לציין כי הפונקציה הזו תלויית חומרה, כך שנכון לשלב זה ניתן להשתמש בה רק עם מכשיר הנקסוס 5.

2. תצוגת מסך מלא

התוכן במרכז, ורק הוא. לחצני הניווט הגלובאליים של אנדרואיד כבר לא יגזלו מאיתנו שטח חשוב. בעת קריאת ספרים, צפייה בסרטים וגם במשחקים – ייעלמו מקשי הניווט והסטטוס בר לטובת תצוגת מסך מלא, או כפי שגוגל מתארת את זה – “מה שאנחנו באמת רוצים לראות”. במידה ונחליק את האצבע על אחת מקצוות המסך, יופיעו שוב המקשים הרלוונטיים ונוכל לנווט את דרכנו חזרה אחורה, אל מנהל המשימות, או אל מסך הבית.

3. ניהול משימות מהיר יותר

עם חשיפתו של שחרור Jelly Bean, הכריזה גוגל על Project Butter שמטרתו להאיץ את פעולות המכשיר, כך שיהיו חלקות כחמאה. בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ממשיכה גוגל בניסיונותיה להפוך את אנדרואיד מהירה ויעילה יותר. בעזרת ניהול חכם יותר של הזיכרון, מבטיחה החברה זמן תגובה קצר יותר וחוויה חלקה ומהירה מאי פעם. יתרה מזאת, גוגל מדגישה שהגרסה החדשה מביאה שיפור ניכר לרמת הרגישות והדיוק של מסכי המגע.

kitkat-dial-pad4. חייגן חדש, Hangouts כברירת מחדל

יישום החייגן הערפילי והחשוך מוחלף באחד חדש, בהיר, מואר וחכם יותר. מערכת ההפעלה תנהל סטטיסטיקת שיחות שמטרתה להבליט את אנשי הקשר עמם אנחנו נמצאים בקשר תדיר, כך שלא נצטרך לחפש אותם בין מאות הרשומות שבהיסטוריית השיחות. נוכל, אם נרצה, להסיר אנשים מרשימת המועדפים ואף להוסיף אליה אנשי קשר לפי בחירתנו.

כמו כן, ליישום החייגן מתווספת שורת חיפוש (טקסטואלי או קולי) בעזרתה נוכל לאתר אנשי קשר, עסקים, שירותים שונים ועוד. ומהצד ההפוך, כשמתקשרים אלינו – מערכת ההפעלה תדע לזהות מספרים לא מוכרים אשר בעליהם הסכימו כי יהיו גלויים לציבור. כך למשל, אם יחייגו אלינו מהפיצריה כדי לדווח שהשליח עוד רגע אצלנו, נוכל לראות את שם בית העסק על המסך.

בהתאם לדיווחים, את יישום הודעות הטקסט (SMS) מחליף כעת כברירת מחדל יישום ה-Hangouts אשר כבר הוכרז כבעל יכולת לנהל הודעות SMS. באמצעות כך, תנסה גוגל לנצל את תפוצתה הרחבה של אנדרואיד בכדי לקדם את שירות המסרים החדש שלה, וכמובן, את הרשת החברתית גוגל+.

5. הקלטת מסך בוידאו

צילום מסך זה כל-כך 2011. מה תגידו על הקלטת המסך בוידאו? עד כה, יכולנו לדרוש אפליקציות שכאלו דרך חנות היישומים, אולם לרוב היינו נדרשים לבצע פתיחת הרשאות (Root) או לשלם כמה עשרות שקלים כדי לקבל חווית שימוש נוחה ויעילה. כעת, גוגל חוסכת מאיתנו את הטרחה ומאפשרת הקלטת מסך בוידאו באופן מובנה במערכת ההפעלה.

על אופציה דומה שמענו ממש לא מזמן מפיהם של מפתחי הרום הפופולארי CyanogenMod, אשר הבטיחו כי במסגרת השחרור הגדול הבא, תוצע אפשרות להקלטת מסך איכותית בוידאו. יהיה מאד מעניין להשוות בין שתי הפונקציות הזהות – האחת פרי פיתוחה של החברה עצמה, והשניה של צוות הפיתוח המוערך.

ועוד…

android-kitkatמלבד השינויים והתוספות הללו, מוסיפה גוגל ל-KitKat 4.4 עוד מגוון יישומים ופיצ’רים מתקדמים כמו: עיצוב חדש לאפליקציית המייל, צילום +HDR, צריכת סוללה נמוכה יותר בעת האזנה למוסיקה ושימוש בקישרית Bluetooth, אינטגרציה מלאה בין השירותים Google Drive ו-QuickOffice, מסך נעילה אינפורמטיבי שיוכל להפוך למרכז מדיה אינטראקטיבי בעת ניגון וידאו ומוזיקה, עיצוב חדש ליישום ההורדות ועוד. לרשימת השינויים המלאה, בקרו באתר אנדרואיד.

אנדרואיד KitKat 4.4 מגיעה על מכשיר הנקסוס 5 ישירות מהמפעל, ובמהלך השבועות הקרובים תגיע גם לכמה ממכשירי הנקסוס הקודמים: Nexus 4, Nexus 10 ושני טאבלטי הנקסוס 7. ערכת הפיתוח (SDK) זמינה למפתחים כבר עכשיו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים