האם Tegra 2 של nVidia עומד להשתלט על שוק האנדרואיד?

פלטפורמת השבבים Tegra 2 של nVidia, הנמצאת בפיתוח מתקדם מזה למעלה משנה, עומדת ע”פי הסימנים הנוכחיים להפוך בשנת 2011 לשליטה הבלתי מעורערת של עולם האנדרואיד. זאת לאחר שאתמול פרסם אתר תעשיית החומרה האסייתית DigiTimes כי רשימה מרשימה של יצרניות חומרה מובילות, ביניהן Acer, טושיבה, Asus וסמסונג, צפויות להוציא בשנה הבאה טאבלטים מבוססי Tegra 2.
.
לפי המקורות של האתר הטאיוואני, צפוי נתח השוק של Tegra 2 בתחום הטאבלטים מבוססי ARM להגיע ב-2011 לכ-50 אחוזים (!), בעיקר בזכות היכולות הגרפיות העליונות של nVidia, המאפשרות לה הלהבטיח ביצועי גרפיקה, משחקים ווידאו טובים בהרבה מאלו של כל מעבד ARM אחר, אך גם בזכות הנחות שמציעה nVidia בניסיון להאיץ את חדירתה לשוק.

ההוכחה הטובה ביותר לכך שהניסיון של nVidia מצליח בגדול היא החברה האחרונה ברשימה שהוזכרה: סמסונג, כזכור, מייצרת מעבדי ARM משלה, וה-Hummingbird שלה נחשב למעבד המתקדם ביותר בתחום כיום, מה שיוצר ציפיות לא פחותות מיורשו, ה-Orion. למרות זאת, צפויה גם ענקית האלקטרוניקה מקוריאה להוציא טאבלטים וסמארטפונים מבוססי Tegra 2, כאשר קבוצת Citigroup מדווחת שסכום ההזמנה שלה נע בין 250 מיליון ל-350 מיליון דולר – יותר מסך הכנסות nVidia ממעבדי Tegra 2 בשנה הנוכחית (כ-275 מיליון דולר). הפלטפורמה אף משמשת כ”עיצוב הדוגמא” של גוגל למערכות שיריצו את אנדרואיד 3.

בעקבות כל זאת עלו מניות nVidia במספר אחוזים דו-ספרתי במהלך שתי היממות האחרונות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים