סמסונג מפתיעה: מכשיר ה-Tizen הראשון כבר נמצא בשוק

Bildschirmfoto2013-10-07um181310_zpsc9a04198סמסונג חשפה בכנס מפתחים במהלך סוף השבוע שמכשיר ראשון המריץ את מערכת ההפעלה Tizen של החברה נמצא בשוק כבר היום. למרבה הפלא לא מדובר בטאבלט או סמארטפון, אם כי במצלמת ה-Samsung NX300M שהושקה במהלך חודש אוקטובר. עם השקתה, בחרה סמסונג שלא לפרסם כי המצלמה מבוססת על גרסת Tizen המותאמת למצלמות. גרסת מערכת ההפעלה מכונה Tizen Camera Platform, ולטענת סמסונג מציגה ביצועים טובים משל מתחרות מבוססות לינוקס (קריצה לאנדרואיד). כך לדוגמה, הפעלת המצלמה מהירה פי 2 וניתן לצלם איתה 9 תמונות בשנייה בגודל 20 מגה-פיקסל.

Tizen-is-alive-and-wellהציפייה הייתה ש-2013 תהיה השנה הגדולה של מערכת ההפעלה Tizen, פרי שיתוף הפעולה של סמסונג ואינטל, כאשר השמועות דברו על השקת סמארטפון ראשון עוד ב-MWC 2013 שנערכה בחודש פברואר. מאז, היו דיווחים שונים על עיכובים ודחיות, דבר שאילץ את החברות לצאת בהכרזה משותפת על מחייבותן למערכת ההפעלה הצעירה הכי ותיקה שידע השוק.

נכון להיום, הסברה הרווחת היא שסמסונג תחשוף סמארטפונים ראשונים מבוססי Tizen בפברואר 2014, במהלך תערוכת המובייל העולמית MWC. תחילה יושקו המכשירים עם גרסת מערכת ההפעלה Tizen 2.2.1 וברבעון השלישי אמורים אלה להשתדרג לגרסת 3.0, אשר אמורה להביא עימה שיפורים רבים, ביניהם: תמיכה במעבדי 64 ביט, זיכרון פנימי גדול יותר וערכת פיתוח חדשה עם דגש על תלת-ממד.

(מקור: Unwired View)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים