גאדג’טי מסקר: Nexus 5 – תמורה חסרת תקדים למחיר

nexus-5-review-06מכשיר הדגל האחרון של גוגל, הנקסוס 5, הוצג לראשונה בחטף בקטע וידאו שפרסמה החברה לכבוד הצבת הפסל של מערכת ההפעלה אנדרואיד KitKat 4.4 במדשאה הקדמית של קמפוס החברה. מאז פרסום הוידאו החלו דיווחים ושמועות פוקדים את הרשת יום ביומו – ואלו התעצמו אף יותר כאשר נסטלה וענקית החיפוש החלו לפזר טיזרים ברשתות החברתיות, שנועדו כמובן ליצירת הבאזז לקראת ההכרזה הרשמית.

בתחילת 2010, כשמערכת ההפעלה אנדרואיד היתה כבר בת שנה וחצי, הודיעה גוגל כי בכוונתה להכנס בעצמה לעסקי ייצור המכשירים ופתחה בתכנית הנקסוס, במסגרתה שילבה החברה כוחות עם אחת מהיצרניות הגדולות במטרה להשיק מכשירי סמארטפון תחת שם המותג “נקסוס”. בכדי לשמור על תחרות הוגנת, הקפידה גוגל שלא לצייד את מכשירי הנקסוס בחומרה העוצמתית ביותר והסתפקה דווקא במפרט ממוצע לתקופה. אולם, כבר בשנה שעברה עם השקתו של הנקסוס 4 חרגה החברה ממנהגה זה, וכך גם הפעם – הנקסוס 5 מציע מפרט חזק ואף מקושט בתג מחיר הוגן.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 4.95 אינץ’ מסוג True HD-IPS LCD מצופה Gorilla Glass 3, רזולוציית תצוגה Full HD 1080p (כלומר, 1080×1920 פיקסלים), 445ppi
מעבד Krait 400 מרובע ליבות בתדר 2.3GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 800
מאיץ גראפי Adreno 330
זיכרון פנימי 2GB RAM
נפח אחסון 16GB או 32GB, ללא אפשרות הרחבה
מערכת הפעלה אנדרואיד KitKkat 4.4 עם ממשק ונילה
מצלמה ראשית 8 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED, מייצב תמונה אופטי, צילום וידאו 1080p
מצלמה משנית 1.3 מגה-פיקסל, צילום וידאו 720p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, IR LED, microUSB v2.0 SlimPort, A-GPS
סוללה Li-Po 2,300mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 137.9 מ”מ, רוחב – 69.2 מ”מ, עובי – 8.6 מ”מ. משקל – 130 גרם
שונות Micro-SIM בלבד

אריזה

אריזת הנקסוס 5 מינימליסטית וזהה כמעט לחלוטין לזו של הנקסוס 7 החדש מבית החברה. האריזה מתהדרת באותו צבע תכלת עמוק, הדפס צבעוני של המכשיר מזוויות שונות וכן בלוגו המוכר של ענקית החיפוש גוגל. גב האריזה נושא הדפס צבעוני נוסף וכן את לוגו המותג הנקסוס. עם פתיחת הקופסה יתגלה אל מול עינינו המכשיר עצמו ומתחתיו התכולה הסטנדרטית:

  • מטען קיר עם חיבור USB
  • כבל העברת נתונים USB-MicroUSB
  • כלי מתכתי לפתיחת מגירת ה-MicroSIM
  • ניירת: אחריות, מדריך הפעלה

שימו לב, בשונה ממכשירי דגל מתחרים, ובדומה לדגם הקודם – האריזה אינה כוללת אוזניות. הסיבה לכך היא ככל הנראה תג המחיר האטרקטיבי.

עיצוב ואיכות בנייה

nexus-5-review-15סמארטפון הנקסוס 5 עשוי פלסטיק, אולם בניגוד למכשירים אחרים כגון Galaxy S4 או LG G2, הוא מרגיש יוקרתי יותר. לא מדובר בחיפוי המבריק שמוכר לנו מליין מכשירי הגלקסי של סמסונג, כי אם בחיפוי מט שלעיתים משכיח את העובדה שמדובר בפלסטיק. מעט קשה לתאר את התחושה שמקנה חיפוי המט, אך ניתן בקלות להשוותו לחיפוי האיכותי של מכשיר ה-HTC One X.

על אף גודלו של המכשיר בו משולב מסך 4.9 אינץ’, הוא אינו מרגיש גדול או מסורבל מדי. למעשה, מרבית המשתמשים יוכלו לתפעלו בקלות באמצעות יד אחת. ניתן לזקוף זאת לזכות הקצוות הדקיקים של המכשיר, כמו גם למשקלו שעומד על 130 גרם בלבד.

הטבעת השחורה והגדולה שמקיפה את עדשת המצלמה תהיה ודאי הראשונה שתלכוד את עיניכם במבט על גב המכשיר. חשוב להדגיש כי אין מדובר בעדשה עצמה, אלא במסגרת מגנטית שתאפשר בין היתר הלבשת עדשות חיצוניות על זו הקיימת. עוד בגב המכשיר מוטבע לוגו הנקסוס בצורה אנכית ובחלקו התחתון מופיע גם הלוגו של היצרנית LG.

nexus-5-review-13

צידי המכשיר מוקפים פלסטיק המצופה בחיפוי מבריק. בדומה ליתר מכשירי הנקסוס, גם כאן אין מקשים פיזיים פרט ללחצני השליטה בעוצמת השמע וללחצן הכיבוי שעשויים שניהם חומר קרמי נעים למגע. בתחתית נמצא הרמקול של המכשיר, עליו מחפים שני גרילים שביניהם ממוקם מחבר ה-MicroUSB. לא רחוק משם, מתחת למסך, ממוקמת נורת LED בצבעים מתחלפים.

מסך ותצוגה

בדומה למכשיר ה-LG G2 שעליו מבוסס מכשיר הנקסוס 5, רוב חלקו הקדמי של המכשיר מוקדש למסך בגודל 4.9 אינץ’ לו קצוות דקיקים במיוחד, מה שמעניק תחושה מרהיבה – כאילו החזית כולה מוקדשת למסך הגדול. מסך המכשיר מופעל בטכנולוגיית LCD ברזולוציה של 1080×1920 שמעניקה לו צפיפות של 445 פיקסלים לאינץ’. כל אלו יוצרים תצוגה חדה במיוחד המספקת תמונות נהדרות. למרות זאת, המחסור בצבעים החמים והבוהקים של טכנולוגיית ה-AMOLED עשוי לגרום למשתמשים אחדים לטעון כי המסך מרגיש מעט חיוור.

על מסך המכשיר מחפה פאנל +True HD IPS ועל אף קווי הדמיון הרבים למכשיר הדגל LG G2, הוא איננו מספק חוויה זהה לגמרי. למעשה, אם נציב את שני המסכים זה מול זה, ייתכן ונעדיף לעבוד עם מסכו של G2 שמתאפיין בצבעים אמיתיים יותר ובזוויות צפיה רחבות יותר.

לבל תטעו, המסך של הנקסוס 5 מספק ביותר וניתן למנות אותו בקלות בין מסכי הסמארטפונים הטובים ביותר בשוק. סרטים, ספרים ומגזינים ייראו פשוט נהדר על מסך זה של הנקסוס 5.

nexus-5-review-10

חומרה וביצועים

למרות שתג המחיר הנמוך עשוי להעיד אחרת, מכשיר הנקסוס 5 טומן בחובו את המיטב. במפרטו של המכשיר מככבת פלטפורמת Snapdragon 800 העצמתית של קוואלקום, עם מעבד מרובע-ליבות 2.3GHz ומאיץ גרפי Adreno 330. השילוב של החומרה החזקה עם ממשק הונילה הנקי של אנדרואיד מציג חוויה נטולת הפרעות ופערים.

ריבוי משימות, גלישה באתרי אינטרנט, צפייה בסרטים באיכות Full HD ומשחקים בעלי דרישות גבוהות, כל אלו עובדים בצורה חלקה ויוצאת דופן על מכשיר הנקסוס 5 והוא מהווה בהחלט דוגמא למופת כיצד מכשיר אנדרואיד אמור, יכול וצריך להתנהג. ממשק המשתמש, עליו נרחיב בהמשך, מוכיח את עצמו בשלב הביצועים ובחווית משתמש מהירה ללא צל של ספק.

גוגל ו-LG בחרו לצייד את המכשיר בפלטפורמת Snapgragon 800 וגם כעת הוא בין הבודדים שניתן למנות עם פלטפורמה זו. בכך, מציג המכשיר את עליונותו על מכשירי דגל אחרים כמו HTC One וה-Galaxy S4 של סמסונג. מדובר בנתון חסר תקדים בהתחשב בהפרשי המחירים האסטרונומיים בין השלושה.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

ממשק ונילה, סטוק, אנדרואיד כפי שגוגל רואה אותה, חווית גוגל – כל אלו כינויים לממשק המשתמש הנקי של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שהופך אפילו מוצלח יותר גבי מכשיר הנקסוס 5. נזכיר, הנקסוס 5 הוא המכשיר הראשון אשר מריץ את מערכת ההפעלה KitKat 4.4 והיחידי שמצוייד כברירת מחדל בלאנצ’ר המכונה “חווית גוגל”, או בשמו הרשמי – GEL, שמביא שינויים ויזואלים ופיצ’רים חדשים לממשק המוכר והאהוב.

כך לדוגמה, האייקונים בשורת המצב ובוילון ההתראות הפכו מכחולים ללבנים, מאגר הוידג’טים חזר למקומו הטבעי והגעה אליו תיעשה באמצעות לחיצה ארוכה על מסך הבית, ובנוסף – הפונט הראשי של המערכת נעשה צר ועדין יותר. כל אלו מעניקים למערכת ההפעלה ולממשק השמתמש מראה פשוט, מודרני ורענן יותר.

nexus-5-review-07

מלבד שינויים ויזואלים, החברה עבדה קשה גם על המתרחש מאחורי הקלעים. עם חשיפתה של גרסת Jelly Bean, הכריזה גוגל על Project Butter, או “פרויקט חמאה” שמטרתו להאיץ את פעולות המכשיר, כך שיהיו חלקות כחמאה. בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ממשיכה גוגל בנסיונותיה להפוך את אנדרואיד מהירה ויעילה יותר, ובעזרת ניהול חכם יותר של הזיכרון מתפקד המכשיר בצורה יוצאת דופן.

בהתאם לכך שמדובר במכשיר של גוגל, נוכחותה של החברה מורגשת כמעט בכל פינה בממשק המשתמש – החל מאפשרות החיפוש הפשוטה באמצעות צמד המילים “OK Google” וכלה בחייגן חכם העושה שימוש בטכנולוגיות החיפוש המתקדמות שלה. באפשרותו של חייגן הטלפון להציג שמות של בתי עסק וארגונים קרובים, גם אם אינם שמורים ברשימת אנשי הקשר במכשיר. בהזדמנות זו נזכיר גם את היישום המהפכני Google Now שהתעדכן במגוון יכולות חדשות ובכמה שינויים ויזואליים.

כפי שציפינו, ממשק המשתמש של הנקסוס 5 עדיין מספק, כמו שגוגל טוענת, את חווית האנדרואיד הטובה ביותר. הוא מציג חוויה מינמליסטית שנראית טוב ומתפקדת בצורה נפלאה ושלמה.

מצלמה

nexus-5-review-12

“לא כל הזהב יש לו זוהר”, כתב טולקין בספר הראשון לטרילוגיית שר הטבעות הפופלארית. את האימרה הזו ניתן לייחס גם למצלמתו של מכשיר הנקסוס 5. במבט ראשון ניתן בקלות להתבלבל ולחשוב כי המבנה הרחב שמקיף את עדשת המצלמה נוצר בכדי להופכה מרהיבה ומרשימה במיוחד, אולם המצב איננו כך.

מדובר במצלמת 8 מגה-פיקסל המפיקה תמונות טובות ומספקות בהחלט, במיוחד כשיופעל מצב ה-HDR החדש. בתנאי תאורה טובים תוכל המצלמה להפיק תוצאות קרובות ככל שניתן לאמת, אולם בתנאים קצת יותר קשים היא תתקשה בהפקת תוצאות דומות.

צילום הוידיאו לעומת זאת, טוב בהרבה. ביכולתה של המצלמה להקליט וידאו באיכות Full HD 1080p שנראה ונשמע נהדר. אך אין מדובר בדבר מפתיע, LG וגוגל הקפידו על איבזור המכשיר במייצב תמונה אופטי שעושה עבודה נהדרת ומטיב עם התוצאות.

ערב השקת המכשיר התקבלו דיווחים לפיהם הנקסוס 5 יגיע עם מצלמה איכותית ביותר, שתוכל להתחרות באלו המתקדמות כמו של LG G2 והאייפון 5S, אך עד מהרה התברר שלא כך הדבר. גם ממשק המצלמה לוקה בחסר ונמצא הרחק מאחורי ממשקי הצילום של סמסונג ו-HTC למשל.

גוגל הבטיחה לשחרר עדכונים שיביאו שיפור משמעותי לתוצאות הצילום במכשיר וכן שינויים לממשק המצלמה עצמו. אחד מהם כבר הגיע והצליח לספק שיפור, אך המצב עדיין לא מושלם.

מולטימדיה

את חווית המולטימדיה הנהדרת שמספק מכשיר הנקסוס 5 ניתן לזקוף בעיקר לזכות חומרתו הכוללת בין היתר מסך Full HD ומעבד עוצמתי שמספקים חוויה חלקה ומרהיבה. סרטים ומשחקים נראים ומתפקדים נהדר על מכשיר הנקסוס 5. לעומת זאת, הרמקולים שבתחתית מספקים חוויה סטנדרטית לחלוטין ואין לצפות לאיכות שמע מרהיבה כמו של מכשיר ה-HTC One.

nexus-5-review-11

נגן המוסיקה והסרטים, כמו גם הדפדפן – זהים כמעט לחלוטין לאלו המצויים בסמארפון הנקסוס הקודם וממשיכים תחת אותו קו מינמליסטי, פשוט וחלק. יחד עם זאת ראוי לציין לטובה את ממשק עריכת התמונות המתקדם שגוגל הוסיפה ליישום הגלריה, ואת יישום ה-Photos החדש שמהווה חלק מהרשת החברתית גוגל+ ומאפשר יצירת קבצי GIF.

סוללה

האכזבה הגדולה ביותר בנוגע למכשיר הנקסוס 5 נרשמה כשהודיעה גוגל על קיבולת הסוללה, שאיננה ניתנת להחלפה. בעוד מכשירי דגל מתחרים כוללים סוללות בקיבולת של 2600mAh ועד 3000mAh, מכשיר הנקסוס 5 נושא סוללה בקיבולת של 2300mAh בלבד. מדובר בנתון מאכזב במיוחד נוכח העובדה שבבטנו של המכשיר נמצא זללן אנרגיה העונה לשם Snapdragon 800.

אולם, הרשו לנו להרגיע מעט ולהעיד על כך שחיי הסוללה של מכשיר הנקסוס 5 טובים, ואפילו מפתיעים לפעמים. נכון, מדובר בסוללה חלשה יחסית, אך הודות לצורת ניצול החומרה של המכשיר, ניהול המשימות החכם וצורת עבודה חסכונית יותר, הסוללה הרזה הזו מצליחה לספק שעות עבודה ארוכות ובשימוש שקול היא בהחלט תוכל להחזיק יום שלם.

בקטגוריה זו נזכיר את מצב ה-GPS החסכוני שהטמיעה גוגל בגרסת KitKat של מערכת ההפעלה. באפשרותו של מצב זה לספק לנו את מרבית יתרונותיו של רכיב ה-GPS תוך כדי ניצול סוללה נמוך משמעותית.

סיכום

עם מעבד עוצמתי, מסך מרהיב וממשק משתמש מהיר וקליל במובנים רבים, הנקסוס 5 הוא כנראה מכשיר האנדרואיד המאוזן ביותר. הוא מגשים את חזון תכנית הנקסוס של גוגל ובאמצעותו החברה מקווה להעביר מסר לכל שאר היצרניות שעושות שימוש במוצר שלה – בדיוק כך צריך מכשיר מבוסס אנדרואיד להיראות ולתפקד.

יחד עם זאת, הנקסוס 5 איננו חסין מחסרונות. היינו שמחים אילו היה מאובזר בסוללה עצמתית יותר ובמצלמה מתקדמת יותר – הן מבחינת החומרה והן מבחינת התוכנה. אנו מלאי תקווה שעדכוני התוכנה עליהם עובדים בגוגל אכן יביאו שיפור משמעותי שינצל את מלוא היכולת של חיישן ה-8 מגה-פיקסל.

אין ספק שמכשיר הנקסוס 5 מציב רף חדש ומהפכני ביחסי המחיר והתמורה המתקבלת. אם בעבר היו מוצרי הנקסוס עוד סמליל חסר משמעות בקטלוג מכשירי האנדרואיד, הרי שהמוצר החדש שנוצר יחד עם LG הוא מכשיר מוביל שספק אם תרצו לפספס.

מה אהבנו
|
 מחיר עם תמורה גבוהה ביותר
רמת ביצועים יוצאת דופן
 ממשק משתמש נקי ומהיר
|
מה לא
|
מחסור בחריץ להרחבת הזיכרון
חוסר היכולת להחליף את הסוללה
|
מחירים (נכון לדצמבר 2013)
|
 גוגל: 1,225 שקלים
שוק פתוח: החל מ-2,190 שקלים
 רונלייט, היבואנית הרשמית: 2,699 שקלים
 סלקום: 2,799 שקלים
|
ציון סופי

8.6
תמורה חסרת תקדים
האריזה ותכולתה

|

7

עיצוב ואיכות בניה

|

9

חומרה וביצועים

10

מסך ותצוגה

|

9

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

10

מולטימדיה

|

9

סוללה

|

8

מצלמה

|

7


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים