LG חושפת את WebOS: טלוויזיות חכמות עם תכניות גדולות

webOS_1בתחילת 2013 הודיע חברת LG במפתיע על רכישתה של מערכת ההפעלה WebOS מידיה של HP, ואף הגדילה לעשות כאשר הכריזה כי תנצל אותה דווקא לטלוויזיות חכמות ולא למובייל. אחרי שכבר כמעט שכחנו מקיומה של WebOS שפותחה במקור על ידי חברת פאלם (Palm), זו חוזרת היום לתחייה בתערוכת CES 2014 עם חשיפת הגרסה החדשה שלה כפלטפורמה לטלוויזיות החכמות של היצרנית הדרום-קוריאנית.

חברת LG לקחה את WebOS, שבזכות טכנולוגיות WEB שונות נחשבת למערכת הפעלה ידידותית במיוחד לפיתוח אפליקציות, והתאימה אותה למסך הגדול. לטענת החברה, הדגש הוא על ממשק אינטואיטיבי עם חווית משתמש חלקה ופשוטה. פלטפורמת ה-WebOS לטלוויזיות חכמות תתמקד בשלושה פרמטרים עיקריים בחווית המשתמש: פשוט להתחברות, החלפת תוכן קלה וגילוי תוכן.

פשוט להתחברות

WebOS תציע דרך הטלוויזיה חיפוש וצפייה בתכנים, התחברות אל התקנים אחרים ותהליך התקנה ראשוני ידידותי למשתמש. בפעם הראשונה שידליק המשתמש את הטלוויזיה החכמה, תופיע על המסך אנימציית BeanBird שתסייע בקביעת ההגדרות ותסייע בהבנת הממשק. כל מה שהצופה צריך לעשות הוא לנער את שלט ה-Magic Remote או ללחוץ על כפתור ה-OK בכדי לקבל עצה נוספת מהמנחה הווירטואלי בעל הכנפיים. מערכת ההפעלה webOS יכולה לזהות מיידית חיבורו של התקן חיצוני אל הטלוויזיה ובתגובה תקפיץ תפריט פעולות מותאם בו יהיו רשומות כל האופציות הרלוונטיות לבחירת המשתמש.

webOS_2

החלפת תוכן קלה

מערכת ההפעלה WebOS זכורה במיוחד בזכות ממשק ריבוי המשימות המוצג באמצעות כרטיסיות. חברת LG שמרה עליו, אך מימשה אותו בצורת תפריט אפליקציות חדש הנגלל משמאל לימין בחלק התחתון של המסך. ניתן לעבור בין שידורי טלוויזיה, תוכן ומדיה המאוחסנים על התקן חיצוני מבלי לעבור דרך מסך הבית. כך יכול הצופה להביט במופע ובו בזמן לשחק משחק או לדפדף באתרי אינטרנט. מדובר ביכולת ריבוי משימות שנדיר לראות בעולם הטלוויזיות החכמות, ומי שהכי קרובה לכך היא מערכת ההפעלה אנדרואיד.

גילוי תוכן

מערכת ההפעלה כוללת שירות המלצת תכנים המכונה “תפריט היום”, המציע מופעי טלוויזיה פופולריים, תוכניות שהחמצנו ואפילו סרטים באורך מלא. סרגל ההמלצות רץ בצורה אופקית במרכז המסך, וניתן לגללול אותו למעלה ולמטה באמצעות גלגל השלט. מערכת ההפעלה webOS בגרסה של LG מציעה גם גישה אל חנות אפליקציות חדשה בה מאוגדים תכנים רבים לצפייה מיידית או במועד מאוחר יותר.

חברת LG לא חשפה תאריך מדויק להשקת טלוויזיה חכמה המבוססת על מערכת ההפעלה WebOS, אך אישרה כי הן יגיעו תחילה לדרום-קוריאה ורק לאחר מכן לאירופה וארה”ב. אם אתם חושבים שמדובר בסתם ניסוי של LG, אולי כדאי שתחשבו שוב – החברה מבטיחה שליין הטלוויזיות החכמות שלה לשנת 2014 יורכב ברובו ממכשירים מבוססי WebOS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים