קוואלקום משתפת פעולה עם חברות ישראליות לשיפור חווית הצילום במכשירים ניידים

corephonetics-camera-module-2פיתוח המצלמות במכשירים ניידים צובר תאוצה בשנים האחרונות ומגיע יד ביד עם האימוץ ההולך וגובר של הסמארטפונים ברחבי העולם. כלי השיתוף הרבים הזמינים כיום כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ואחרים גרמו לכמות התמונות הנלקחות באמצעות הסמארטפון לעלות פלאים וליצרניות המכשירים לדחוף פיתוח טכנולוגיות שכבר היום מאפשרות צילום במצבי תאורה בעייתיים, כמו גם ביצוע מניפולציות תמונה שונות.

מצלמת העתיד בסמארטפון

corephonetics-camera-moduleבביתן של יצרנית השבבים קוואלקום בתערוכת המובייל MWC 2014 שנערכת השבוע בברצלונה, הציגה חברת הסטארטאפ Corephotonics הישראלית את המצלמה הראשונה בעולם בעלת חיישן כפול, זה מאפשר ביצוע זום אופטי X3 בצילום תמונות ברזולוציה של 13 מגה-פיקסל וצילום וידאו ב-Full HD עם זום אופטי X5.

פעולת המצלמה מתאפשרת באמצעות שיתוף הפעולה בין קוואלקום ל-Corephotonics ומתבצעת על-ידי שימוש במעבדים המשולבים בערכות השבבים מסדרת Snapdragon של קוואלקום. בביתן החברה בתערוכה הוצגה פעולת המצלמה הייחודית בשימוש עם ערכת השבבים המתקדמת Snapdragon 800, זו הוטמעה כבר בלא מעט ממכשירי הדגל של יצרניות הסמארטפונים הגדולות בשוק.

את פתרון המצלמה הייחודי הציגו בפני גאדג’טי בועז פאר, מנהל הפיתוח העסקי בחטיבת השבבים של קוואלקום, וגל שבתאי מחברת Corephotonics. שבתאי ציין כי המצלמות בטלפונים הסלולריים יכולות לראות שינויים מרחיקי לכת באמצעות הפתרון של Corephotonics בשילוב עם טכנולוגיות השבבים של קוואלקום, אלו עשויות להציג ביצועים שיגיעו אולי גם לאלו של מצלמות ללא מראה.

corephonetics-qualcomm-camera

עוד בטרם ביקרנו בביתן של יתרנית השבבים Qualcomm, דיווחו כמה מקורות ברשת כי יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC תהיה הראשונה לאמץ את התוצר שהוליד שיתוף הפעולה עם Corephotonics. למעשה, ניתן לומר שכבר קיבלנו אישור לכך שמכשיר ה-HTC M8 (או The All new HTC One אם תרצו) יכיל בגבו חיישן מצלמה כפול, ואם ישנה מעורבות ישראלית בתהליך הפיתוח שלו – ייתכן ונדע רק בעוד חודש ימים, כשיוכרז בלונדון ובניו-יורק.

הבמאי הקטן שלכם

שיתוף הפעולה בין Corephotonics לקוואלקום היא רק אחת מהדוגמאות לשיתופי פעולה של יצרנית השבבים עם חברות ישראליות בארץ, אלו מתפרשים מעבר לפיתוחים המשתמשים ברמת השבב ומגיעים גם לצד האפליקציות. דוגמה אחת לכך היא חברת Magisto המפתחת אפליקציה בשם Camcrew, המאפשרת ניתוח אוטומטי של קטעי וידאו שצולמו בסמארטפון והפיכתם לסיפור וידאו ערוך.

הטכנולוגיה של Magisto מספקת את העבודה המקבילה לזו של צוות צילום, עריכה ובימוי מקצועי, ויחד עם שימוש בכח העיבוד של ערכת השבבים וה-SDK של קוואלקום – זו מאפשרת למאפיינים כמו עיבוד וזיהוי פנים להתמקד במושא הצילום לאורך כל קטעי הוידאו, שיחוברו יחד ביתר קלות לסרט יחיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים