הוכרז: HTC One M8 עם מסך 5 אינץ’ Full HD, מצלמת Duo Camera

htc-one-m8-bigקצת יותר משנה לאחר ששינתה את כל מה שידענו על עיצוב מכשירים ניידים, הציגה לפני דקות אחדות יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית את מכשיר הדגל HTC One בגרסתו החדשה. זהו אחד המוצרים היותר מדוברים בתקופה האחרונה, כשכמעט כל פרט אודותיו דלף לרשת בטרם הצגתו הרשמית, מה שלא הותיר הרבה מקום להפתעות.

עיצובו של HTC One החדש די זהה לזה של קודמו, וכפי שהחברה כל-כך אוהבת, הוא מתהדר בגוף אלומיניום אחיד, ללא הברגות או הדבקות. הרמקולים הסטריאופונים אשר מופעלים בטכנולוגיית BoomSound הייחודית ממוקמים גם הפעם מעל ומתחת למסך, ומאפשרים הפקת צלילים איכותיים, חזקים ועמוקים אפילו יותר, כך על פי הטיוואנים.

בדומה למכשירי הדגל החדשים שהוצגו בשבועות האחרונים, HTC One החדש מציע גם הוא מפרט סטנדרטי תואם לתקופה, ולא אחד מהפכני שיותיר הרחק מאחור את המתחרות הגדולות. למכשיר מסך Super-LCD 3 בגודל 5 אינץ’ עם רזולוציית תצוגה Full HD 1080p, היוצרת צפיפות של 440 פיקסלים לאינץ’ בודד. על המסך והמסגרת שמסביבו מחפה זכוכית Gorilla Glass 3 עמידה בפני שריטות.

מתחת למכסה המנוע, ממוקמים מעבד Krait 400 מרובע ליבות בתדר שעון של 2.3GHz על גבי פלטפורמת Snapdragon 801, זיכרון פנימי DDR3 2GB והמאיץ הגרפי Adreno 330. הגרסה הבסיסית של הסמארטפון תציע רכיב אחסון בנפח 16GB, אך ניתן יהיה לבחור גם בגרסת 32GB, תוך שבאפשרות המשתמש להרחיב את הנפח באמצעות כרטיס microSD בנפח מקסימלי של 128GB. למכשיר סוללת Li-Po בקיבולת 2600mAh.

בסין ובשווקים נוספים באסיה יושק המכשיר עם גרסת ה-AC החזקה יותר של Snapdragon 801, יחד עם מעבד מרובע ליבות בתדר 2.5GHz. מידותיו של המכשיר: רוחב – 70.6 מ”מ, גובה – 146.3 מ”מ, עובי – 9.35 מ”מ, משקל – 160 גרם.

אולטרה-פיקסל על סטרואידים

htc-one-m8-captureגולת הכותרת של HTC One 2014 היא ללא ספק המצלמה, או נכון יותר – המצלמות. בגב המכשיר מערך צילום המכונה בשם הציורי Duo Camera, זה מורכב משני חיישני BSI הממוקמים אחד מעל השני. החיישן הראשי גודלו 1/3” וביכולתו להפיק תמונות ברזולוציית 4.1 מגה-פיקסל, כאשר כל יחידת מידע גודלה 2.0 מיקרומטר (µm), כמעט פי שניים מאשר במצלמות 13 מגה-פיקסל סטנדרטיות. החיישן המשני ישמש כעזר ויאסוף פרטים כגון עומק ומרחק, בהם ישתמש מנוע עיבוד התמונה ImageChip 2.

מטרותיו העיקריות של מערך הצילום החדש הן ביצוע מיקוד ספציפי והחלת אפקטים תלת ממדיים על אובייקטים גם לאחר הצילום. בנוסף, HTC לא זונחת את טכנולוגיית ה-UltraPixel שפיתחה: הפיקסלים הגדולים יקלטו כמות אור גדולה במיוחד, כך שהתמונות יהיו בהירות יותר.

בכדי לייעל אף יותר את הצילום בחשיכה, לצד המצלמה ממוקם פלאש “TrueTone” – רכיב בעל שתי נורות LED עצמתיות בטמפרטורות צבע שונות, שבעת צילום בתנאי תאורה בעיתיים יוכל לבחור את העוצמה והגוון של האור.

מבחינת התוכנה זוכה ממשק המצלמה לשינוי ויזואלי מהותי ומקבל תפריט מצבי צילום רחב, ברור ונגיש יותר. פוקנציות ה-HTC Zoe, המאפשרות בין היתר עריכה מתקדמת של תמונות, מאוגדות כעת תחת אפליקציה עצמאית בעלת אותו השם. המצלמה הקדמית תהיה בעלת עדשה רחבה ותפיק תמונות ברזולוציית 5 מגה-פיקסל, או וידאו ברזולוציית Full HD 1080p.

כבר היום בחנויות

כבכל שנה, יחד עם מכשיר הדגל הציגה החברה גרסה חדשה לממשק המשתמש המוכר שלה. HTC Sense 6.0 (“החוש השישי”) זהה בעיצובו לזה הקודם, אך מקבל שינויים ויזואליים באזורים מסוימים וגם כמה תוספות מעניינות. כך למשל, ניתן לבחור אחת מבין שלוש ערכות נושא, כל אחת מהן בעלת אופי עיצובי שונה ובהתמקדות על שלושה צבעים – ירוק, כתום וסגול. בנוסף, ניתן לבחור את פונט התצוגה – רובוטו, Helvetica או LCD.

חידוש מרכזי נוסף נקרא Motion Launch. מדובר בעצם באפשרות לבצע פעולות מהירות ישירות ממצב שינה. הקשה כפולה תשמש להדלקת המסך, החלקה שמאלה למעבר למסך הבית, החלקה ימינה לפתיחה מיידית של רכיב ה-BlinkFeed והחלקה מעלה לביטול נעילת המסך וחזרה למקום האחרון בו היינו. לחיצה על מקשי הווליום במצב אופקי תפתח את אפליקציית המצלמה. Extreme Power Saving Mode הוא מצב חדש לחסכון בסוללה, כזה שינטרל את ממשק המשתמש וייצור מסך בית צנוע ופחות תובעני.

M8-versions

HTC One החדש זמין לרכישה החל מהיום בשווקי המפתח של החברה – טיוואן, ארה”ב, בריטניה וגרמניה, כשהצבעים הזמינים בשלב זה הם כסף, אפור מתכתי וזהב. בתחילת חודש אפריל תתרחב התפוצה למדינות נוספות. לישראל, צפוי המכשיר להגיע בסוף חודש אפריל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים