פיוניר תביא את CarPlay של אפל למערכות מולטימדיה לרכב

Pioneer-CarPlayחברת פיוניר (Pioneer), יצרנית מערכות מולטימדיה ושמע מובילה, הכריזה על שילוב פלטפורמת ה-CarPlay מבית אפל במערכות המולטימדיה שלה לרכב. עד כה, לא הכריזה אפל על יצרניות צד שלישי שיעשו שימוש ב-CarPlay, ועל כן סברנו כי על מנת להנות מאינטגרציה בין האייפון לרכב ניאלץ לרכוש אחד חדש של אחת מהיצרניות עימן עובדת החברה (BWM, פורד, קיה, יונדאי ועוד).

פיוניר תציע את CarPlay לבעלי מערכות מולטימדיה לרכב מתוצרתה מסדרת 2014 NEX החל מהקיץ הקרוב באמצעות עדכון תוכנה. מה שאומר שכל מי שרכש או ירכוש את אחד מדגמי הסדרה יוכל להשתמש ב-CarPlay מבלי לרכוש רכב חדש. על מנת לנצל את CarPlay תהיו חייבים להיות בעלי אחד מדגמי האייפון הבאים: iPhone 5, iPhone 5C או iPhone 5S. בנוסף, נדרש כבל Lightning ל-USB ולצערנו, לא מדובר ביכולת אלחוטית.

תעשיית הרכב מסתמנת כחזית לוהטת נוספת במאבק אפל-גוגל-מיקרוסופט, שלושתן הציגו פתרונות להתממשקות סמארטפונים עם רכבים. לגבי הפתרונות שהציגו גוגל ומיקרוסופט, לא היה לנו ספק שכל יצרנית שתרצה לעשות בהן שימוש תוכל. אולם מאפל לא ציפינו לשמוע על פתיחות שכזו בשלב כה מוקדם, שכן החברה אינה נוהגת לאפשר את התקנת מערכת ההפעלה שלה על מכשירים שלא פיתחה בעצמה ללא התערבות עמוקה בנעשה.

יש לכך מספר סיבות – כשבראש ובראשונה, תחרות. אפל מובילה כרגע עם הפלטפורמה שנראית כמגובשת ביותר ומאפשרת הטמעה והתממשקות פשוטה מאוד. בחברה מודעים לכך שהגעתה של CarPlay לרכבים בשוק בהקדם האפשרי ובהיקף הגדול ביותר תספק לה יתרון משמעותי, ותקשור את המשתמשים עוד יותר ל-iOS. סיבה נוספת היא שאפל כבר היום נוהגת בגישה דומה עם AirPlay, כאשר ישנן יצרניות רבות העושות שימוש בטכנולוגיה. מה שמבלבל אולי זה ש-CarPlay היא פלטפורמה שלמה מעט יותר הכוללת גם ממשק משתמש גרפי.

(מקור – Business Wire)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים