משרד התקשורת מחייב את ספקיות הסלולר להפיץ התרעות מידיות בזמן חירום

Alert-System

במסגרת ייעול מוכנות העורף חייב משרד התקשורת את חברות הסלולר להפיץ מסרונים בשעות חירום באמצעות טכנולוגיית Cell Broadcast עם תאריך יעד העומד על ה-28 בספטמבר 2014. מערכת הפצת ההודעות “מסר אישי” המבוססת על Cell Broadcast, מאפשרת לחברות הסלולר ופיקוד העורף לשלוח כמות גדולה של מסרונים תוך זמן קצר ועל בסיס מיקום גאוגרפי פרטני.

מאחר ומערכת “מסר אישי” נדרשת להסתנכרן עם חברות הסלולר לשם שליחת ההודעות, הוציא משרד התקשורת תיקון לרישיונן של חברות הסלולר ומעתה והלאה ייחשב השרות כחלק בלתי נפרד ממחויבותן ללקוחות ויכלול שיתוף פעולה גם עם משרד הביטחון ופיקוד העורף. מערכת ההתרעות הקיימת כיום מבוססת על צפירה בלבד ואילו ההודעות המועברות עושות דרכן לציבור הרחב באמצעות הטלוויזיה, הרדיו ואמצעי תקשורת אחרים. מערכת “מסר אישי” תהיה מערכת משלימה למערכות הקיימות היום, ותציע פתרון לאנשים שאינם מודעים למתרחש.

מבדיקה שנעשתה במשרד התקשורת עלה כי מכשיריה של חברת אפל אינם תומכים בשירות. לאחר דיון בין בנושא עם חברת אפל והדגשת נחיצות השירות עבור מכשיריה בישראל, הוסכם כי עידכון למערכת ההפעלה שיגיע בקרוב לתושבי ישראל יאפשר את קבלת ההתרעות במסגרת מערכת “מסר אישי”. המערכת תומכת ברשתות סלקום, פרטנר ופלאפון בלבד, אולם לקוחות שנמצאים ברשתות ה”נודדות” על-גבי רשתות החברות המתממשקות למערכת יקבלו גם הן את השירות ללא כל בעיה.

(מקור תמונה – אילוסטרציה צה”ל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים