אילון מאסק מציג: פטנטים בקוד פתוח‎

Tesla-Open-Source-Patents

בעקבות הצלחתם המסחררת של מכשירי הטלפון החכמים בשנים האחרונות, זכינו להיחשף לא מעט לדיונים משפטיים מתוקשרים הנוגעים לענייני פטנטים. יצרניות סמארטפונים מהשורה הראשונה כמו סמסונג, אפל, נוקיה, HTC ואחרות נדונו בשנים האחרונות בבתי משפט במאמץ לנסות ולהשיג מקור הכנסה נוסף דרך פטנטים הרשומים על שמן ונמצאים בשימוש במכשירים השונים הנמכרים בשוק.

קדחת התביעות הגיעה לשיאה בשנת 2012, אז זכתה אפל בתביעתה נגד סמסונג בסכום דימיוני של כמיליארד דולרים, זה הצטמק מאוחר יותר לסך של כמה מאות מיליוני דולרים. בעקבות התביעות הצולבות בין החברות, הגיע מהר מאוד גם הלך רוח שונה, כזה המנסה ליצור מעט שקט שיאפשר לחברות הטכנולוגיה לעשות את מה שהן יודעות הכי טוב – לפתח ולחדש.

הסכמי פטנטים החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם במטרה להביא סוף לתביעות. בין ההסכמים שנחתמו ניתן היה למצוא את שמן של סמסונג, גוגל, Huawei, מוטורולה, HTC, מיקרוסופט, אריקסון ואחרות.

פטנטים בקוד פתוח

בשונה מפעילותן של רוב החברות בכל הנוגע לנושא הפטנטים, החליטו בחברה אחת לפעול בדרך שונה, מקורית ופתוחה הרבה יותר, דרכה ניתן יהיה להתמקד בחדשנות תחילה. בסוף השבוע שעבר, פרסם מנכ”ל ומייסד חברת הרכב טסלה מוטורס, אילון מאסק, מכתב פתוח בבלוג החברה שכותרתו: All Our Patents Are Belong To You. הכותרת נרשמה כמחווה גיקית למם (meme) הרשת המפורסם למשחק Zero Wing, שבתחילת שנות ה-90 תורגם מגרסתו היפנית באופן קלוקל וחתם לעד את הביטוי הכה אלגנטי – All Your Base Are Belong To Us.

allyourbase

נוסטלגיה בצד, במכתבו של מאסק מציין היזם והממציא כי מטרתה של טסלה מוטורס הינה בראש ובראשונה להציג חדשנות בתחום הרכב. לשם כך, מתחייב מאסק בשם החברה שלא לתבוע את מי שיבקש להשתמש בטכנולוגיה שפיתחה, בגבול הסביר, אם רק כדי לקדם את התחום קדימה כמה שיותר מהר.

בטסלה מוטורס מאמינים כי פתיחת הדלת לשימוש בטכנולוגיות שפותחו בחברה בתחום הרכב החשמלי, יעזרו ליצרניות הרכב הגדולות לדחוף קדימה את המאמצים לפיתוח רכבים חשמליים, ודרך כך תצליח החברה במשימתה להפחית במספר הרכבים המזהמים הקיימים כיום על הכביש. בחברה סבורים כי למרות השימוש בפלטפורמה טכנולוגית פתוחה, הדבר יהווה יתרון גם עבור המשך פעילותה של החברה, שתזכה לשיתופי פעולה מצד חברות הרכב הגדולות ומהנדסים מוכשרים סביב העולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים