מבצע צוק איתן: אפליקציות ושירותים שינסו לסייע לתושבים

תמונה: עמוד הפייסבוק של צה”ל

אתמול, יום שלישי 8 ביולי, החל צה”ל במבצע “צוק איתן” ברחבי רצועת עזה. כצפוי, הזרוע הצבאית של החמאס והפלגים הקיצוניים ברצועה מגיבים בירי רקטות לעבר יישובי דרום ומרכז הארץ. את פזמוני מהדורות החדשות אנחנו שומעים ללא הפסקה כבר כמה ימים, את ההנחיות של פיקוד העורף אנחנו יודעים בעל פה (לא? אז בהחלט הגיע הזמן) – והנה הקשר של אתר גאדג’טי למבצע הצבאי, עם ריכוז אפליקציות שישמרו אתכם קצת יותר בטוחים וערניים, כמו גם הטבות שמציעות חברות התוכן.

אזעקות, התראות והתגוננות

“צבע אדום”

אפליקציה שימושית שבעזרתה ניתן לקבל התראות “צבע אדום” ישירות למכשיר הסמארטפון שלכם ואף לבחור את צליל ההתראה ואת איזור הדיווח. מאחר ואין מדובר באמצעי התראה רשמי של פיקוד העורף, רצוי שלא להסתמך עליו בלבד.

שימו לב: אין מדובר באותה אפליקציה עבור כל אחת מן הפלטפורמות. האפליקציות שייכות למפתחים שונים ודאגנו לבחור רק את אלו שבאמת עובדות והצליחו להוכיח את יציבותן בעומסים.

הורדה: אייפון | אנדרואיד | Windows Phone

rockets-mkm“מאיפה מגיעים הטילים?”

אפליקציה מבוססת מיקום המסוגלת להודיע תוך כמה זמן עליכם להתייצב במרחב המוגן מרגע הישמע אזעקה. בנוסף, תציג האפליקציה על גבי מכ”מ מאיזה כיוון מגיעים הטילים, אך חשוב לציין שלהיבט זה אין כל משמעות מבחינת פיקוד העורף, ועל כן חלה חובה להכנס למרחב מוגן בכל מקרה.

הורדה: אנדרואיד

merhav-mugan“Secure Spaces”

אפליקציה מבוססת מיקום שתדע להציג רשימה של מרחבים מוגנים הנמצאים בסמוך אליכם. באופן כללי, על פי הוראות פיקוד העורף, מומלץ לברר אודות מיקומו של המרחב המוגן באזורכם עוד בטרם הישמע אזעקה.

הורדה: אייפון

מקלט הרדיו
פיקוד העורף מפעיל “גל שקט” על מספר תדרי רדיו, בהם תושמע אזעקה עולה ויורדת במידה ותופעל התראה על נפילת טילים. החל מחצות הלילה ועד השעה שש בבוקר תשודר בתדרים אלו דממת אלחוט, פרט לרגעי אמת בהם יושמעו גם הנחיות לציבור. ניתן להאזין לתדרי הגל השקט באמצעות כל מקלט רדיו בתדרים הבאים:

  • אשקלון, אשדוד ויישובי עוטף עזה – 101.5FM
  • להבים, מיתר, ערבה ומצפה רמון – 95.8FM
  • באר שבע והסביבה – 97FM
  • ראשון לציון – 91FM
  • אשדוד – 93.3FM
  • אזור המרכז – 100FM
  • כלל ארצי, 24 שעות ביממה – 531AM

במרבית מכשירי האנדרואיד קיים מקלט רדיו, כך גם ב-Windows Phone. במכשירי האייפון לא קיים מקלט רדיו ועל כן יש להיעזר באפליקציות מבוססות אינטרנט. אפליקציה מומלצת לכל הפלטפורמות היא TuneIN.

חדשות בזמן אמת

news22
ערוץ 10
אפלקיציית ערוץ 10 מאפשרת צפייה בשידורים חיים של מהדורות החדשות ובכתבות מוקלטות.

הורדה: אנדרואיד | iOS

חדשות 2
אפליקציית חדשות 2 כוללת עדכונים ושידורים חיים, של אלו מאולפן החדשות ואף של חדשות 2 באינטרנט.

הורדה: אנדרואיד | iOS

משתמשי Windows Phone יכולים בינתיים להסתפק באפליקציית ynet.

ומה עם קצת בידור?

כמו בכל סבב לחימה, ספקיות התוכן השונות פותחות את שירותיהן בחינם לטובת התושבים שנאלצים להשאר בבתיהם:

חברת HOT פותחת מגוון ערוצים עבור תושבי הדרום וילדיהם אשר נאלצים להישאר בבתים, במקלטים ובמרחבים המוגנים. הערוצים יהיו פתוחים עד יום ראשון ה-13 ביולי. בנוסף, גם ערוץ האח הגדול (26) פתוח ללא תשלום, אך כרגע ללא מגבלת זמן.

חברת yes פותחת לכלל לקוחותיה ביישובי הדרום (כולל לקוחות החבילה הצרה וחבילת היסוד) את כל ערוצי הילדים ללא תשלום. הערוצים יהיו פתוחים עד יום ראשון ה-13 ביולי בשעה 9 בבוקר. הערוצים ייפתחו גם בשירות yesGO. בנוסף, גם ערוץ האח הגדול (26) פתוח ללא תשלום, אך כרגע ללא מגבלת זמן.

נמשיך לעקוב אחר הצעות והטבות של חברות נוספות.

מכירים אפליקציות \ הטבות נוספות שעשויות לסייע? שתפו בתגובות ונוסיף אותן לכתבה.

אתר גאדג’טי מחזק את צבא ההגנה לישראל ואת תושבי הערים הנמצאות בטווח הירי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים