אפל משיקה בלוג לקידום שפת הפיתוח החדשה Swift

בצעד יוצא דופן השיקה חברת אפל בלוג פיתוח חדש לשפת התכנות החדשה Swift עבור מערכות ההפעלה iOS ו-Mac OS X. כמה יוצא דופן? זהו הבלוג הראשון של אפל באתר הרשמי שלה. החברה הכריזה על Swift במפתיע במהלך כנס המפתחים WWDC 2014 כתחליף לשפת הפיתוח הותיקה Objective-C. הסברנו בעבר כמה יוצאת דופן היא השקה של שפת תכנות חדשה, מדובר במהלך במחשבה ארוכת טוווח, במיוחד עבור חברות ענק כמו אפל.

הצצה לאחור

מטרתו של הבלוג החדש הוא “לתת הצצה מאחורי הקלעים לתכנון שפת הפיתוח Swift”, כך מתואר בפוסט הראשון המציג אותו. עוד נכתב: “בנוסף לחדשות האחרונות וטיפים, יעזור (הבלוג) להפוך אתכם למפתחי Swift יעילים יותר”. הבלוג יעסוק בנושאי פיתוח מתחילים ומתקדמים, כאשר הנושא הראשון שעלה בו הוא “תאימות”, שלטענת אפל עסקו בנושא זה רוב השאלות על שפת התכנות החדשה. עוד מציע הבלוג עמוד מקורות עשיר, הכולל קישורים להורדה של סביבת הפיתוח Xcode 6 beta התומכת בפיתוח עבור Swift, מגוון מדריכים כתובים ובוידאו.

screen-shot-2014-07-11-at-10-43-11-amחברת אפל תמיד העריכה באופן גלוי את חשיבות קהל המפתחים שלה, במיוחד עבור מערכת ההפעלה iOS, אך תמיד נדמה היה שהחברה אינה פתוחה עבורם כמו המתחרה גוגל. בכל כנס מפתחים מעלה ענקית החיפוש עשרות קטעי וידאו עם הסברים, מדריכים והדגמות, בעוד אפל החלה לעשות דבר דומה רק לפני שנתיים. גם היום, אין מדובר בשידורים חיים ובלוגים שונים, שגוגל מתחזקת עשרות מהם בנושאי פיתוח שונים.

הגישה חייבת הייתה להשתנות עם הצגתה של Swift מכיוון שמדובר בשפה חדשה לגמרי, שאמורה להקל משמעותית את הפיתוח עבור iOS ו-Mac OS X ולגייס מפתחים חדשים שנרתעו מ-Objective-C. זו גם הסיבה בגינה בחרו מפתחים רבים להתחיל את דרכם באנדרואיד, שהציעה שפת תכנות פשוטה יותר – Java. מאז ההכרזה על Swift היו מפתחיה של אפל אקטיביים מאוד בטוויטר לשם מענה על שאלות בנושאי פיתוח, וכעת עם הבלוג החדש יש להם במה רשמית להציג את העדכונים והפיתוחים השונים.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים