דיווח: אפליקציית המסרים היפנית LINE תצא להנפקה לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר

אפליקציית המסרים היפנית LINE היא האחרונה לקבל תגית מחיר גבוהה במיוחד כאשר על-פי דיווח רשת הטלויזיה CNBC הולכת החברה להנפקה לפי שווי של טריליון ין, הם כ-10 מיליארדי דולרים. על-פי הדיווח, שאינו רשמי בשלב זה, הגישה LINE Corp תשקיף להנפקה כפולה בבורסות ביפן ובניו-יורק עוד לפני כשבועיים.

שוויה הנגזר של LINE מהדיווח אודות הגשת תשקיף ההנקפה מעמיד את החברה לצידן של Whatsapp, שנמכרה בחודש פברואר האחרון לרשת החברתית פייסבוק לפי שווי של 19 מיליארדי דולרים והרבה מעבר לשוויה של Viber, שנמכרה לחברת ראקוטן היפנית בעבור 900 מיליוני דולרים.

מודל ההכנסות של LINE דומה לזה של Viber ומתבסס על מכירת מדבקות וסטיקרים וירטואלים, אולם עיקר הכנסותיה (53%) מגיעות מרכישות המתבצעות בתוך משחקונים שמציעה החברה בחינם דרך האפליקציה. בחודש מאי האחרון דיווחה החברה כי יותר משילשה את הכנסותיה ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ 2014 בהשוואה לשנה קודמת, כאשר היא מציגה גידול של קרוב ל-20% בהכנסות בהשוואה לרבעון שחתם את 2013.

הכנסותיה של החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על כ-144 מיליוני דולרים ולפי הדיווח האחרון של החברה, זוקפת לעצמה LINE למעלה מ-400 מיליון משתמשים פעילים באפליקציה.

LiNE-revenues-1Q2014
הכנסות LINE רבעון ראשון 2014


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים