גאדג’טי מסקר: התקנים ניידים לסמארטפונים – פונקציונליות מול נפח אחסון

מכשירי הסמארטפונים הפכו למרכז חיינו בשנים האחרונות – אנו מרכזים בהם את התמונות שצילמנו, השירים שאנחנו אוהבים ואף מסמכים חשובים. עם זאת, עדיין ישנו את הצורך להעביר את הקבצים השמורים בסמארטפון למחשב ולהפך בעיקר עקב שטחי האחסון המוגבלים עימם מגיעים המכשירים הניידים.

בכדי להתמודד עם בעיה זו ישנם מספר פתרונות: הראשון הוא לבחור, במידת האפשר, בשדרוג המכשיר הנייד לגרסה המספקת נפח אחסון גבוה יותר. אופציה נוספת הינה לבחור מכשיר המספק אפשרות להרחבת זיכרון הבסיס דרך כרטיס חיצוני. בשני המקרים, נפתרת אמנם בעיית נפח האחסון, אך לא בעיית העברת הקבצים. ‎

פתרונות נוספים שפותחו בשנים האחרונות יאפשרו לנו להעביר קבצים במהירות בין שני מכשירים שונים. בכתבה הבאה נסקור שני כונני אחסון ניידים המאפשרים למשתמש להעביר מידע בצורה מהירה וקלה בין מכשיר הסמארטפון\טאבלט אליהם או למחשב.

SanDisk Ultra Dual Usb Drive

SanDisk-Ultra-DualUSB-Drive-main

התקן נייד זה הוא פיתוח של חברת סאנדיסק העולמית שבעצם לוקח את הדיסק און קי המסורתי ומשדרג אותו בכדי שידע להתאים גם למכשירי אנדרואיד. בקצה האחד תוכלו למצוא מחבר USB 2.0 רגיל ומוכר, בעוד שבקצה השני תוכלו למצוא מחבר micro-USB האופייני לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד. על שני החלקים מגנה מעטפת פלסטיק שיהיה ניתן להזיז בכל פעם שנרצה לעשות שימוש באחד מהמחברים. על אף שמדובר במכשיר קטן יחסית, הוא מרגיש טוב ביד ונוח לחברו או להוציאו הן מהמכשיר והן מהמחשב.

SanDisk-Ultra-DualUSB-Drive-smallה-Ultra Dual Usb Drive מתפקד בצורה טובה כדיסק און קי וההעברת קבצים מתבצעת בצורה קלילה ופשוטה. לכל מחשב שחברנו את ה-DOK הוא זוהה ללא בעיות ולא נתקלנו בבעיה בהעברת כל סוגי הקבצים הנפוצים.

חלקו השני והמעניין יותר, כאשר ה-DOK מחובר לסמארטפון, המכשיר פעל ללא דופי והצליח להעביר מידע בצורה מצוינת. בבדיקה שערכנו עם מספר מכשירים נראה שכולם הצליחו לזהות את ההתקן החיצוני ללא כל בעיה וגם כאן העברת כל סוגי הקבצים המוכרים עברה ללא תקלות. התקן ה-Ultra Dual Usb Drive ידע לזהות אם ישנו סייר קבצים מותקן על מכשיר האנדרואיד. אם כן יפתח אותו אוטומטית לתיקיית האחסון שלו ואם לא תאלצו להוריד אפליקציית סייר קבצים (דוגמת ES File Explorer). כל סייר קבצים בסיסי יאפשר לכם ניווט, העתקה, הדבקה של קבצים מהכונן ואל הכונן.

המכשיר זמין לרכישה במחירים הנעים בין 67 שקל ל- 199 שקל לנפחי אחסון של החל מ-16GB ועד 64GB (בהתאמה).

Photofast i-Flash Drive

Photofast-iFlashDrive-main

פונקציונליות היא שם המשחק כשמדובר ב-i-Flash Drive. זיכרון ה-USB הנייד אותו פיתחה חברת Photofast הטיוואנית מאפשר העברת מידע בין מספר מרובה של מכשירים במטרה להפוך את העברת המידע לפעולה נוחה ופשוטה. את ההתקן החכם ניתן לחבר למכשירי אייפון, אייפד, מחשבים ומכשירים המריצים אנדרואיד, כאשר ניהול העברת הקבצים מתבצע דרך אפליקציות ייעודיות על גבי המכשירים הניידים.

בעת חיבור ההתקן החיצוני למכשיר iOS בפעם הראשונה, יקפוץ בפני המשתמש חלון המבקש להוריד את אפליקציית i-Flash Drive. לאחר התקנת האפליקציה, כל חיבור של ההתקן הנייד יציג חלון המבקש לפתוח את האפליקציה לשם תחילת שימוש בו. עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד ישנה אפליקציה ייעודית גם כן, אולם כל סייר קבצים (כדוגמת ES File Explorer) יאפשר צפיה בקבצים שהעברתם מהמחשב או מהאייפון. במחשבים יוצג ההתקן כדיסק חיצוני, אליו ניתן יהיה לגרור קבצים בקלות.

Photofast-iFlashDrive-message
הודעה קופצת בעת חיבור i-Flash Drive לאייפון

יתרונו הגדול של i-Flash Drive מגיע עם תמיכתו במכשירים מבוססי אנדרואיד ו-iOS כאחד. האפליקציות אותן בנתה חברת Photofast מאפשרות גישה ממקום יחיד לקבצים הנמצאים על-גבי המכשיר כמו גם על גבי ההתקן הנייד, כאשר אפשרויות נוספות לגיבוי אנשי קשר, ניגון קבצים היישר מהאפליקציה ואפשרות קישור האפליקציה לחשבון הדרופבוקס של המשתמש מספקות ערך מוסף.

בעלי מכשירי אייפון, אייפד ואייפוד טאצ’ עם חיבור Lightning או חיבור ה-30 פינים הישן יותר עשויים להשתמש בהתקן החיצוני כתחליף להעברת קבצים מסוגים שונים המתבצעת כיום דרך אייטיונס בלבד, אולם הדבר נעשה במחיר גבוה. את i-Flash Drive מוכרת כיום היבואנית G.S.D Innovation Import Marketing במחיר של 449 שקלים לגרסת ה-8GB דרך חנויות איידיגיטל בלבד.

התמיכה המוצהרת של ההתקן הינה במכשירי אייפד החל מדור 2 (כולל אייפד מיני על כל דורותיו), מכשירי אייפון החל מדגם 3GS עם מערכת ההפעלה iOS מגרסה 6.1 ומעלה עם תאימות למחשבים מבוססי Mac OS X ו-Windows XP ומעלה ולמכשירים מבוססי אנדרואיד בגרסת Jelly Bean 4.2 ומעלה.

i-Flash Drive עם מכשיר מבוסס אנדרואיד
i-Flash Drive עם מכשיר מבוסס אנדרואיד

פונקציונליות מול נפח אחסון

שני ההתקנים הניידים מציעים אפשרויות שונות של הרחבת נפח האחסון במכשירים ניידים, כאשר יעודם הוא לשתי פלטפורמות שונות. האחד, SanDisk Ultra Dual USB Drive, מספק שטח אחסון רב במחיר אטרקטיבי יותר, אולם תומך אך ורק במכשירי אנדרואיד בשל חיבור ה-microUSB מצידו האחד וה-USB (למחשב) מצידו השני.

ההתקן השני, i-Flash Drive, מספק שטח אחסון נמוך יותר (אף שמצאנו כי הוא זמין בגרסאות בנפחים גבוהים יותר מחוץ לישראל) ומוצע במחיר יקר יותר, אך תומך במגוון רחב יותר של מכשירים (אייפון, אייפד, אנדרואיד ומחשבים).

יתרון נוסף שמצאנו בהתקן של SanDisk על פני i-Flash Drive הינו קצב העברת הקבצים. קובץ של כ-1GB דרש זמן העברה של כ-90 שניות בראשון, בעוד ההתקן השני ביצע משימה זו בכ-4 דקות. אולם, ל-i-Flash Drive יתרונות בצד הפונקציונליות, זאת דרך התמיכה במכשירים מרובים והאפשרויות לניהול וגישה לקבצים דרך האפליקציה היעודית.

עבור משתמשי אנדרואיד יהווה ההתקן הנייד של סנדיסק יתרון בקישוריות. לא תידרשו לרכוש זיכרון נייד ומתאמים שונים כדי לחברו למחשבים שונים, כאשר גם השליפה וההעברה בין מכשירי אנדרואיד היא פשוטה ומהירה. עבור משתמשי האייפון והאייפד מהווה i-Flash Drive יתרון בחיבור ותחילת עבודה מהירה בכל מכשיר נתמך ואף מחירו הגבוה, הוא עדיין נמוך מזה של שדרוג הסמארטפון לגרסה מתקדמת בעלת נפח אחסון מובנה גבוה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים