פייסבוק לא עוצרת: הרווח עלה ב-121% ל-791 מיליון דולר והמניה עולה לשיא חדש

הרשת החברתית פייסבוק פרסמה אמש (ד') את תוצאותיה הכספיות הרבעוניות והן עולות על כל הציפיות. הכנסות החברה לרבעון השני עלו ב-61% ל-2.91 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל, 4% יותר מהתחזיות. השורה התחתונה מפתיעה אף יותר, הרווח זינק ב-121% ל-791 מיליון דולר או 42 סנט למניה, 30% יותר מהתחזיות שצפו רק 32 סנט למניה. לחברה קופת מזומנים בסך 14 מיליארד דולר נכון לסוף הרבעון.

גם כשנכנסים לתוך הפרטים הנתונים מרשימים. 62% מההכנסות מגיעות מתחום הפסרומות במובייל. ברבעון הקודם סעיף המובייל היה אחראי ל-59% מההכנסות. לפייסבוק יש עתה 1.32 מיליארד משתמשים לעומת 1.28 מיליארד ברבעון הקודם. 829 מיליון אנשים מתחברים לאתר בכל יום, עלייה של 19% לעומת שנה שעברה ו-654 מיליון משתמשים מציצים באתר כל יום בטלפון הסלולרי שלהם, עלייה של 39%. ההכנסות מכל משתמש עלו ל-2.24 דולר, כשברבעון הקודם הנתון עמד על 2 דולר ו-1.6 דולר לפני שנה.

כמות המשתמשים בפייסבוק ממכשירים ניידים

המניה מזנקת

אם כן, אין פלא שהמניה זינקה לאחר הדיווח לשיא כל הזמנים, מעל ל-75 דולר למניה, קפיצה של מעל מ-5% ממחיר הסגירה אתמול וקרוב מאוד לשווי שוק של 200 מיליארד דולר. למעשה מניית פייסבוק היתה המניה בעלת התשואה הגבוהה ביותר מבין כל 500 המניות שמרכיבות את מדד ה-S&P, תשואה מדהימה של 175% ב-12 החודשים האחרונים. עם זאת, הזינוק המטאורי מתחיל גם לסמן נורה אדומה למשקיעים, למנייה מכפיל של 90 על הרווח ו-22 על המכירות. לשם השוואה, לגוגל מכפיל רווח של 30 בלבד.

שווי חברת פייסבוק מתקרב ל-200 מיליון דולר

שווי חברת פייסבוק מתקרב ל-200 מיליארד דולר

העוצמה של המניה בולטת גם לעומת כל מניות הטכנולוגיה והאינטרנט האחרות. אינדקס חברות האינטרנט של דאו ג'ונס איבד 19% במימוש שבין מארס למאי ועדיין לא חזר לעצמו. טוויטר וגרופון היו החלשות ביותר וקרסו מעל ל-40% מתחילת השנה, LinkedIN איבדה כ-20% וגוגל הוסיפה 8%. פייסבוק מנגד, התממשה ב-20% תוך חודש וחצי ומאז לא הפסיקה לטוס לעבר השיא החדש.

סמנכ"ל הכספים של החברה הסביר שהביצועים הטובים הם תוצאה של המחירים הגבוהים שחברות ומותגים היו מוכנים לשלם עבור קמפיינים איכותיים יותר. המחיר הממוצע למודעה יותר מהוכפל לעומת שנה שעברה, זאת למרות שמספר הצפיות בה (Impression) ירד ב-25%. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול, הוסיפה שלחברה יש כעת 1.5 מיליון לקוחות מפרסמים. הנתון האחרון מרשים במיוחד לעומת המתחרות שכן גוגל, שפרסמה תוצאות בשבוע שעבר, דיווחה על ירידה של 6% במחיר למודעה, ירידה שהתקזזה בזכות עלייה של 25% במספר הצפיות.

אז מה עכשיו?

פייסבוק עושה נסיונות שונים על מנת להרחיב את מוצריה, דוגמת אפליקצית Paper שיוצרת מגזין חדשותי או Slingshot שמאפשרת לשלוח תמונות שיעלמו (בדומה לסנאפצ'ט) רק אם הצד השני שולח בחזרה תמונה.

בשיחת הועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה היה ברור שהמיקוד עדיין נשאר זהה. מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, אמר בשיחה שפייסבוק תמשיך בניסיון למשוך ולהחזיק מבקרים באתר ליותר זמן. הוא מתבסס על נתון שמראה שגולש אמריקני ממוצע מבלה 40 דקות ברשת החברתית כל יום.

מכאן שאין זה מפתיע שאנליסטים מתחילם לשאול שאלות לגבי העתיד. "השאלה שלי היא: אם חצי מאוכלוסיית העולם כבר מחוברת לפייסבוק, האם זה ריאלי לצפות שהצמיחה הזו תימשך?", אמר מנהל השקעות מסוים לרשת CNBC, "אני צופה שהצמיחה תאט, זה בלתי נמנע. צריך לשאול, האם אתה מהמר על הסוס או הרוכב? להמר על הסוס זה להמר שמודל ההכנסות מפרסום ימשיך להכניס בקצב הנוכחי. להמר על הרוכב זה להמר על מר צוקרברג והיכולת שלו להשקיע בדבר הגדול הבא".

מקורות
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות