מיקרוסופט תובעת את סמסונג: הפרה חוזה לתשלום תמלוגים

מיקרוסופט לוקחת את סמסונג לבית המשפט: בתום חודשים של ויכוחים ונסיונות כושלים להגיע להסדר, מחליטה ענקית התוכנה מרדמונד לפנות לבית המשפט המחוזי בניו-יורק ולהאשים את יצרנית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית בהפרת חוזה. לטענתה של מיקרוסופט, סמסונג מנסה להתנער מתשלום תמלוגים בעבור שימוש בפטנטים הרשומים על שמה של הראשונה.

הצצה לאחור

בכדי להבין את נקודת המחלוקת, עלינו לחזור שלוש שנים אחורה. בתחילת 2011 הודיעה מיקרוסופט ליצרניות מכשירי האנדרואיד שמערכת ההפעלה עליה הן מבססות את מכשיריהן מפרה פטנטים הרשומים על שמה. לפיכך, הוצעה פשרה: כל יצרנית תשלם תמלוגים על מכשירי האנדרואיד שתמכור, ולא – תוגש כנגדה תביעה בגין הפרת פטנטים. סמסונג לא הייתה מוכנה להיענות כל-כך מהר לדרישת מיקרוסופט, אך כשזו הבינה שעדיף יהיה לנהוג כחוק, חתמה על הסכם התמלוגים במהלך הרבעון השלישי של אותה שנה.

בסוף השנה שעברה, כך על פי הודעתו של בכיר מיקרוסופט דיוויד הווארד, החלה סמסונג להתנער מתנאי ההסכם. לדבריו, התשלומים הגיעו באיחור ניכר והחברה סירבה לשלם ריבית על הנזק שנגרם בעקבותיו. בנוסף, מציין הווארד שעד לחתימת ההסכם ב-2011 מכרה סמסונג כ-82 מיליון מכשירי אנדרואיד, ושהיום עומד המספר על 314 מיליון, מה שככל הנראה מרתיע את סמסונג מתשלום סכומים כה גבוהים לאחת ממתחרותיה.

רכישת נוקיה רמסה את החוזה?

700-nokia_press_conference_sept_3_siilasmaa_ballmer-_elop
מה סמסונג יודעת?

במהלך הנסיונות להגיע להסדר מחודש, כך מספרים במיקרוסופט, התברר שסמסונג מתנערת מההסכם ומעוניינת לבטלו נוכח רכישת חטיבת המובייל של נוקיה על ידי ענקית התוכנה לפני קצת פחות משנה. לא ברור מהו בדיוק הקשר, אך סמסונג מצידה החליטה שזו סיבה מספיק טובה בכדי לבטל את ההסכם. “סמסונג לא ביקשה מבית המשפט לבטל את החוזה עם מיקרוסופט בעקבות רכישת חטיבת המובייל של נוקיה, משום שידעה שעמדתה פסולה”.

בחירתה של סמסונג להתנער מהחוזה בעקבות רכישת חטיבת המובייל של נוקיה לא נשמעת לנו הגיונית במיוחד, אולם ייתכן שעומדות מאחוריה כמה סיבות הנסתרות מעינינו. אף חברה לא הייתה מוכנה להסתכן בתשלום פיצויים שיכולים להגיע לסכום גבוה פי 3 מסכום התמלוגים שלא שילמה, ומכאן נוכל לשער שסמסונג מצאה פירצה בחוזה, או שלחילופין יש לה הסבר מאד משכנע.

סמסונג טרם מסרה את תגובתה הרשמית לתביעתה של מיקרוסופט, אך לאתר The Verge נשלחה ההצהרה הבאה: “אנו בודקים את הטענות לעומקן ובהמשך נקבע כיצד להגיב להן”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים