האינסטלטור הגיע: evleaks@ מודיע על פרישה

כל הדברים הטובים חייבים להגיע אל קיצם“, כך בחר המדליף הנודע evleaks@ להודיע לעוקביו ברשת המיקרובלוגינג טוויטר על הפסקת פעילות ההדלפות שלו. מי שעומד מאחורי שם העט המכובד, כתב הטכנולוגיה לשעבר אוון בלאס, סיכם אתמול בערב שנתיים עמוסות במיוחד, במהלכן העניק לנו סוג של הצצה לעתיד וגרם לא מעט נזקים ליצרניות החומרה.

הודעתו המפתיעה של בלאס מגיעה לאחר תקופה לא פשוטה בעבור המדליף שנתפס בעיני רבים כמקור האמין ביותר בכל הקשור למוצרים טכנולוגיים שטרם ראו אור. במהלך השבועות האחרונים, ובכמה הזדמנויות, הסתמך אוון בלאס על מידע שגוי שגרם לו מבוכה רבה ושבר בצורה מסוימת את רצף ההצלחות הבלתי נתפס שלו. בנוסף, ניכר שלאחרונה איבד המדליף כמה מנכסיו המקצועיים, כך לפחות לימד השקט היחסי בערוץ הפופולארי שלו בטוויטר.

בראיון שהעניק לאתר The Next Web כמה שעות לאחר הציוץ, מסר אוון בלאס בגילוי לב שהפסקת הפעילות נובעת מעניין כספי. “אני צריך לוודא שאני יכול להכין את עצמי טוב יותר לעתיד מבחינה כלכלית”, הוא ציין, תוך שהוא מתוודה גם על החמרה במחלת הטרשת הנפוצה בה לקה. באפריל האחרון ניסה המדליף להפוך את עיסוקו למקור פרנסה: הוא החל לפרסם ציוצים ממומנים ואף פתח אתר אינטרנט ייעודי שאיגד את המידע. “הרגשתי כמו קבצן אינטרנטי. ממש לא פשוט להפיק רווחים דרך טוויטר או דרך אתר אינטרנט שכל הפרסומות בו נחסמות אצל מרבית המשתמשים”, הוא מוסיף.

בהתחשב בנסיבות, ניתן להעריך שהמדליף הנודע חשש מעניין נוסף. מאז שחשף את זהותו לפני קצת יותר משנה, תמיד הייתה קיימת אפשרות שאחת מן החברות פשוט תחליט לפנות לערכאה משפטית ולדרוש פיצויים על הנזקים שנגרמו לה.

צפו: ההדלפות הגדולות

ביוני 2013 בחר evleaks@ להסיר את המסכה ולחשוף את זהותו לאחר שמונה חודשים של פעילות אנונימית. אוון בלאס, כתב טכנולוגיה מוערך שהשתייך בעברו לאתרים הפופולאריים Engadget ו-Pocketnow ואף שימש מורה דרך לכמה מהשמות הגדולים של אתר The Verge, חשף באותה הזדמנות גם כמה מהסודות שלו.

בלאס לא סיפר מי הם אותם מקורות שמספקים לו את המידע הבלעדי, אך לא הסתיר שבכמה מן המקרים היצרניות עצמן הן שמזמינות את ההדלפות, אולי בכדי לקבל פידבקים מהקהל בטרם השקת המוצר. כשנשאל על העוול שהוא גורם לחברות, אמר בלאס שהוא אכן מרגיש קצת לא נעים, אך הוא מתנחם בעובדה שמי שנפגע מההדלפות, יזכה ביום אחר לנקודות בונוס כשיראה הדלפה על המתחרה שלו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים