שנתיים וחצי מאסר לאזרח בריטי שצילם סרט בקולנוע והעלה אותו לרשת

פיליפ דנקס, אזרח בריטי בן 25, יישלח בקרוב ל-33 חודשי מאסר בפועל לאחר שהואשם והודה בצילום סרט הקולנוע “מהיר ועצבני 6” והעלאתו לרשת האינטרנט. Universal Studios, מפיצת הסרט, טענה בבית המשפט שהקובץ של דנקס זכה ל-780 אלף הורדות לפחות, מה שגרם לאיבוד הכנסות בגובה 4.1 מיליון דולרים.

צילום סרטים והעלאתם לרשת הוא לא מעשה נדיר, במיוחד לאור העובדה שברשות אחוז לא קטן מהאוכלוסיה שלל מכשירי סמארטפון הכוללים מצלמות מתקדמות. בדרך כלל, מפיצות הסרטים מתקשות להלחם בתופעה – אם הצלם מכיר את העבודה ומקפיד על כללי הזהירות, יהיה קשה מאד לגלות את זהותו לאחר שהקובץ הספיק לעשות את דרכו למאות אלפי מחשבים ברחבי העולם.

מסתבר שדנקס היה קצת פחות זהיר: את הקובץ הוא העלה לאתר אינטרנט פרטי וחופשי לשימוש, אותו הוא הפיץ דרך חשבון הפייסבוק שלו. רצף הטעויות המשיך גם לאחר מעצרו בשבוע שעבר, כאשר העלה סטטוס בו הוא מוחה על כך שמתוך 7 מיליארד בני אדם, דווקא הוא זה שנתפס. לפיראט לא נותרו הרבה ברירות, וביום שישי האחרון הוא הודה במעשה.

על כך שסייע בהעלאת הוידאו לרשת, הוטלו על מייקל בל, חברו של דנקס, 120 שעות של עבודות שירות ללא תשלום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים