מיקרוסופט עובדת על דונגל מתחרה ל-Chromecast עבור מכשירי ווינדוס

דונגל Miracast בקרוב מבית מיקרוסופט? אילוסטרציה: גאדג’טי

מחיפושים ברישומי נציבות התקשורת הפדרלית בארה”ב (FCC) עולה שחברת מיקרוסופט עובדת על אביזר חדש, ככל הנראה דונגל בטכנולוגיית Miracast לטלוויזיות. האם מדובר במתחרה לדונגל ה-Chromcast של גוגל? – ובכן, יהיה לנו ממש מוזר אם לא. הדונגל של גוגל מאוד פופולרי, בעיקר בגלל פשטות השימוש, ויותר מן הראוי שלמשתמשי ווינדוס יהיה פתרון דומה.

בעבור מי שלא מכיר, נזכיר שטכנולוגיית Miracast מאפשרת הזרמת תוכן, בעיקר שכפול מסך, באופן אלחוטי לטלוויזיה באמצעות קישורית WiFi Direct. מדובר בטכנולוגיה ותיקה יחסית הנמצאת כבר היום בטלוויזיות ובדונגלים שונים מצד אחד ובמחשבים, טאבלטים וסמארטפונים מן הצד השני. אף שמדובר בטכנולוגיה פשוטה למימוש, החברות נוטות לסבך את העניינים וראוי שמיקרוסופט תכנס ותעשה קצת סדר לקהל המשתמשים העצום שלה.

מיקרוסופט הוסיפה תמיכה ב-Miracast למכשירי הלומיה כחלק ממערכת ההפעלה Windows Phone 8.1, מה שיאפשר למשתמשים להציע על המסכים הגדולים שלהם אפליקציות, משחקים, תמונות, וידאו ומצגות באופן אלחוטי. מבחינת שימושיות, מדובר בטכנולוגיה דומה ל-AirPlay של אפל, המאפשרת שכפול מלא של מסך המחשב לטלוויזיה עם Apple TV, ואנחנו חושבים שהגיע הזמן שלמשתמשי ווינדוס תהיה היכולת לעשות זאת בצורה פשוטה גם כן.

אין פרטים לגבי תאריך השקתו של הדונגל, אבל נזכיר שלמיקרוסופט תהיה נציגות בתערוכת IFA 2014 בברלין, שם היא צפויה לחשוף מכשירי לומיה חדשים. ייתכן שהחברה תפתיע ותציג בנוסף גם את הדונגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים