דיווח: אפל תציג את ה-iPad Pro בעל מסך 12.9 אינץ’ בתחילת 2015

אייפד פרו (אילוסטרציה), מקור: Behance / Ramotion (עיבוד: גאדג’טי)

אפל מתכננת להציג בתחילת השנה הבאה את מכשיר האייפד בעל המסך הגדול ביותר עד כה, כך על-פי דיווח שמקורו בסוכנות הידיעות בלומברג. האייפד החדש יכלול מסך בגודל 12.9 אינץ’ ויהיה המכשיר השלישי בסדרה לצד ה-iPad Air בעל מסך ה-9.7 אינץ’ וה-iPad Mini Retina בעל מסך ה-7.9 אינץ’.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה אנו שומעים על מכשיר אייפד בעל מסך גדול במיוחד, כאשר דיווחים ושמועות שונות שעלו בעבר ייחסו לו את השם iPad Pro, זאת בשל האמונה כי מדובר יהיה במכשיר שיכוון בעיקר למגזר העסקי או עבור משתמשים המבקשים לרכוש מכשיר טאבלט כתחליף למחשב נייד. הפניה לשוק העסקי רלוונטית במיוחד מאז חתמה אפל על הסכם עם IBM למכירות עבור השוק העסקי.

הצצה לאחור

מתוך שמועות בנושא שהגיעו בסוף השנה שעברה ניתן היה ללמוד כי אפל תשיק את המכשיר לקראת סוף שנת 2014, אולם הדיווח הנוכחי מבטל שמועות אלה, ומכאן שלקראת החודשים אוקטובר-נובמבר יש לצפות לשני מכשירי אייפד בלבד, הם הדגמים החדשים של האייפד אייר והאייפד מיני. לגבי ה-iPad Pro נאמר בעבר כי זה עשוי לכלול מסך ברזולוציה של 2K ואולי אף מסך 4K, אולם מדובר בשמועות בלבד.

השקה של iPad Pro עשויה להתנגש מעט עם ייעודו המקורי של האייפד, לגביו נאמר בהכרזה על הטאבלט הראשון כי ישמש כמכשיר ביניים בין המחשב לטלפון הנייד החכם. אולם, זמן רב עבר מאז וטים קוק כבר הוכיח כי הוא מסוגל להוביל את החברה להצגת מוצרים חדשים שלא עומדים בד בבד עם דרכו של קודמו בתפקיד.

בחזרה לפסגה

אין זה סוד שבשני הרבעונים האחרונים ספגה אפל ירידה במכירות הטאבלטים בהשוואה לרבעונים מקבילים בשנה הקודמת, כך שהצגת מוצר נוסף לסדרת האייפד עשוי לקסום לקהלי יעד חדשים שירימו את המותג בחזרה מעלה. עם זאת, אין לטעות ולחשוב כי הצלחתם של מכשירי האייפד מוטלת בספק, שכן הטאבלט הינו עדיין הנמכר ביותר מבין כלל המכשירים בשוק, זאת אף מחירו הגבוה.

טאבלטים אינם מוצר הזוכה להחלפה בקצב מהיר כפי שקורה בשוק הסמארטפונים, על כן על אפל לחשוב קדימה ולתכנן אסטרטגיה חדשה שתקנה לה את האפשרות להמשיך ולספק צמיחה עבור קו המוצרים השני בחשיבותו עבור החברה. השקת “טאבלט מגודל” בדמות ה-iPad Pro, עשויה לספק פתרון חלקי לבעיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים