להתראות: מיקרוסופט תסגור (סופית) את שירות המסנג’ר ב-31 באוקטובר

Windows Live Messenger is now offline: ענקית התוכנה מיקרוסופט מודיעה כי ב-31 באוקטובר תסגור לצמיתות את שרתי התקשורת של שירות המסרים המידיים הותיק. שעריו של השירות נסגרו כבר בשנה שעברה, אולם בעקבות הביקוש הגבוה וחוסר הזמינות של “סקייפ” בסין, החליטה החברה להעניק ארכת שירות למשתמשים באיזור, ואף שלא להילחם בהתחברויות פיראטיות ממיקומים אחרים.

את תוכנת Windows Live Messenger (לימים MSN Messenger) השיקה מיקרוסופט ב-1999 במטרה להתחרות בשירות ה-AIM של חברת “אמריקה און ליין”, המוכרת יותר בשם AOL. בעוד החברות מתחרות ביניהן, הצליחה מיקרוסופט לאפשר למשתמשיה להתחבר לפרוטוקול השירות של המתחרה דרך תוכנת המסנג’ר, ובכך הביאה לעצמה את הניצחון.

flags-minesweeperשירות המסרים של מיקרוסופט תמיד זכה ליחס מיוחד. מהנדסי התוכנה של החברה דאגו להפיץ גרסאות חדשות בקצב מהיר ולאפשר התחברות מכל פלטפורמה אפשרית. ב-2005 הושקה גרסה 8 שהייתה לעדכון הגדול ביותר שקיבל השירות, זה כלל אפשרויות מתקדמות להתאמה אישית, משחקי אונליין מול חברים ואפילו השארת הודעות במצב אופליין.

השבתת שרתי התקשורת בסוף חודש אוקטובר תסכם 15 שנות שירות של אחת מתוכנות העברת המסרים הפופולאריות בעולם, שעל מותה הכריז הציבור בעצמו כבר ב-2009 עם התחזקותן של הרשתות החברתיות. במאי 2011 רכשה מיקרוסופט את תוכנת המסרים “סקייפ”, וכשנה וחצי לאחר מכן הודיעה שבכוונתה לסגור את שירות המסנג’ר ולהעביר את כל משתמשיו למאגרים של Skype.

מה דעתכם, האם נכון עשתה מיקרוסופט כשבחרה להחליף בין המסנג’ר וסקייפ? לא יעזור כלום, אני עדיין אלוף שולה המוקשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים