מי בכלל צריך דלק: מכונית יוקרה חדשה פועלת על מים מלוחים בלבד

הרצון להיפרד מהשימוש בדלק מלווה אותנו כבר שנים רבות, אך למרבה הצער עדיין לא נמצא תחליף ראוי. לא מעט חוקרים מנסים למצוא תחליפי דלק מורכבים, או מנגד – פתרונות אנרגיה חדשניים, אך הודות לפיתוח יצריתי נראה שהפתרון יגיע דווקא ממקור בלתי צפוי: מים מלוחים.

חברת nanoFLOWCELL הצליחה לייצר רכב מתקדם, Quant e-Sportlimousine שמו, אשר מונע באמצעות מי מלח – אותם מים הנמצאים בכמויות גדולות בימים ובאוקיינוסים. בעוד אנחנו רגילים לכך שמקורות אנרגיה חלופיים קשורים בדרך כלל לביצועים נמוכים, הפעם אנו זוכים לקבל יכולות שלא היו מביישות מכונית ספורט המונעת באמצעות דלק.

הרכב מגיע עם 920 כוח סוס ואף יכול להאיץ ממהירות 0 ל-100 קמ”ש בזמן של 2.8 שניות בלבד. מלבד יכולת ההאצה יוצאות הדופן לסוג רכב שכזה, Quant e-Sportlimousine מצליח להגיע למהירות מקסימלית של 350 קמ”ש. חשוב להדגיש כי מאחר שלא מתבצעת שריפת דלק, הרי שמדובר ברכב ידידותי לסביבה בהשוואה לרכבים אחרים.

המכונית כוללת כמה פיתוחים יוצאי דופן, כאשר בראש ובראשונה עומד המנוע החשמלי שמנצח על הכל. המנוע טומן בחובו ארבע מנועים שצוברים את האנרגיה מתגובות כימיות חשמליות שנוצרות על ידי רכיבים חשמליים אחרים במנוע. הכוח הרב שנוצר מועבר לקבלים שאוגרים את האנרגיה ומעבירים אותה בהתאם לשאר חלקי הרכב. מלבד זאת, מפתחי הרכב מציינים כי המנוע חסכוני פי 5 מכל סוללה חשמלית אחרת, והודות לכך שאין כמעט חלקים נעים – לא נוצר חום, מה שמעלה את יעלותו בכ-80%.

לצד טכנולוגיה פורצת הדרך, נראה שהמפתחים לא חסכו כלל בכל הקשור לעיצוב, והעניקו ל-Quant e-Sportlimousine מראה אלגנטי ויוקרתי. כפי שניתן לראות בתמונות, הרכב מעוצב כמכונית ספורט לכל דבר עם דלתות הנפתחות כלפי מעלה ועם תא נהג מתקדם שעומד בסטנדרטים גבוהים למדי.

בעוד הפיתוח כולו נראה חלק מסרט מדע בדיוני, יצרני הרכב הצליחו להשיג אישור רשמי לבחינתו על כבישי גרמניה ובמדינות נוספות המשתייכות לאיחוד האירופי, כך שלא רחוק היום בו נוכל לנהוג ברכבים מסוג זה. עוד הוסיפה nanoFLOWCEL כי ברצונה להמשיך ולהעניק את פתרונות האנרגיה שלה לתחומים נוספים בעולם, גם אם מדובר יהיה בפרויקטים ציבוריים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים