לקראת ההשקה הרשמית: כל מה שצריך לדעת על iOS 8

החל ממחר, יום רביעי ה-17.9, תחל אפל להפיץ עדכון למערכת ההפעלה החדשה שלה למכשירים ניידים, iOS 8, אותה הציגה לראשונה במהלך כנס המפתחים שערכה בחודש יוני האחרון. מערכת ההפעלה תהיה זמינה כעדכון ללא עלות עבור בעלי מכשירים מסוג: iPhone 5S, iPhone 5C, iPhone 5, iPhone 4S, iPhone 6, iPhone 6 Plus כמו גם עבור מכשירי האייפד 2, אייפד 3, אייפד 4, אייפד אייר, אייפד מיני, אייפד מיני (2) עם מסך רטינה ומכשירי האייפוד טאצ’ מהדור החמישי.

העדכון למערכת ההפעלה iOS 8 יהיה זמין דרך המכשירים התומכים דרך עדכון מהאוויר (OTA) ובמהלך הימים הקרובים צפויים משתמשי מכשירים אלה לקבל הודעה המודיעה להם על זמינותו של העדכון. כל המעוניינים להקדים את העדכון יכולים לגשת לאפליקציית  ההגדרות במכשיר ולמצוא את כפתור חיפוש העדכון תחת תפריט “כללי” (General) > “עדכוני תוכנה” (Software Updates). כמו כן, ניתן לעדכן את המכשיר על-ידי חיבור למחשב והורדתו באמצעות תוכנת האייטיונס.

ios8-update-process

* חשוב לזכור! לפני ביצוע עדכון למערכת ההפעלה יש לבצע גיבוי מלא לנתונים במכשיר דרך תוכנת האייטיונס או חשבונכם ב-iCloud.

מה חדש?

בשונה מעדכון מערכת ההפעלה (iOS 7) בשנה שעברה, זה כלל מתיחת פנים משמעותית בצד הויזואלי, התמקדה הפעם אפל בהוספת ערך בצד הפונקציונלי. מי שטרם התקין את עדכון iOS 7, רכשו או מתכננים לרכוש מכשיר חדש, מוזמנים ללמוד על השינויים ב-iOS 7 במדריך המופיע כאן.

מסך הנעילה

מי שכבר חווה את iOS 7 לא יבחין בשינויים במסך הנעילה של מערכת ההפעלה החדשה, כאשר רוב השינויים הויזואלים בה מגיעים דווקא דרך פונקציות אחרות במערכת (מרכז ההתראות, מרכז הבקרה וכו’). שינוי מרכזי הינו הדרך בה ניתן כעת לתקשר עם הודעות המופיעות על מסך הנעילה. בגרירת האצבע לצד שמאל על כל הודעה, תיפתחנה אפשרויות לביצוע פעולות מהירות הנוגעות לה, כאשר אפשרות גרירת ההודעה ימינה תפתח את האפליקציה כפי שהיה הדבר עד כה.

שני שינויים עיקריים במסך הנעילה הם כפתור קיצור דרך נוסף לאפליקציות, זה יופיע במקרים מסויימים בלבד עם תלות בקישור למחשבי מקינטוש וחנות האפליקציות במכשיר עצמו. אפליקציות בקרבת מקום יוצגו על גבי המסך מידי פעם, אולם הפונקציה עיקרה בפרסום אפליקציות של עסקים הנמצאים בקרבת מקום. בקישור עם מחשבי מקינטוש, ניתן יהיה לצפות בקיצורי דרך לאפליקציות בהן התחלתם לעבוד על המחשב, כך שניתן יהיה לעבור אליהן במהירות גם במכשיר הנייד.

אפשרות חדשה נוספת במסך הנעילה תופיע רק במידה והגדרתם קוד נעילה למכשיר. דרך תפריט הקשת קוד הגישה ניתן לגשת לביצוע שיחת חירום, שם יימצא קישור לכרטיס רפואי המציג מידע שהוגדר מראש על-ידי המשתמשים דרך אפליקציית Health החדשה במכשיר (עוד על כך בהמשך).

מרכז העדכונים (Notification Center)

מרכז העדכונים ב-iOS 8 קיבל מספר שדרוגים בצד הפונקציונלי. ניתן כעת לא רק לבחור אילו וידג’טים יופיעו בתצוגת “היום”, אלא גם לסדרם בדרך בה תרצו. אפל מאפשרת למפתחי אפליקציות לשלב וידג’טים עבור אפליקציות צד שלישי עם העדכון החדש, כך שניתן לצפות לעדכוני אפליקציות שיגיעו בקרוב ויתמכו בפונקציה. וידג’טים ניתנים להוספה, הסרה וסידור דרך תפריט העריכה הנמצא במרכז העדכונים עצמו בתחתית המסך של תצוגת “היום”.

התראות המופיעות במכשיר הינן יעילות יותר עם iOS 8 ומאפשרות הנעה לפעולה מבלי לגשת לאפליקציות עצמן. הודעות הקופצות מראש המסך מאפשרות גרירתן מטה עם האצבע כאשר יופיעו, אז יוצג תפריט שיאפשר מענה מהיר להודעות טקסט, סימון הודעות מייל כנקראו ועוד שלל אפשרויות נוספות.

email-quick-notifications

מסך ה-Multitasking (מעבר בין אפליקציות)

לחיצה כפולה על כפתור הבית במכשירים מבוססי iOS 8 תציג את תפריט המעבר בין אפליקציות, זה נשאר דומה בעיצובו לתפריט המציג חלונות אפליקציות גדולים, אולם מוסיף מעליהם אפשרות גישה מהירה לאנשי קשר שתוצג על-ידי תמונות אנשי הקשר בעיגולים קטנים המזכירים את ה-Chat Heads של פייסבוק. בכניסה לתפריט המעבר בין אפליקציות תופיע בפניכם רשימת אנשי הקשר מסודרת על-פי אנשי הקשר האחרונים עימם התקשרתם (בטלפון, הודעות או שיחות וידאו), כאשר גרירת האצבע ימינה תציג גם את אנשי הקשר שהוספתם לרשימת המועדפים.

לחיצה על תמונת איש קשר תציג אפשרויות התקשרות דרך טלפון, sms, שיחת אודיו או שיחת וידאו דרך Face Time (במידה ולצד השני יש מכשיר מבוסס iOS, כמובן). אפשרות זו מקצרת את הליך ההתקשרות שדרש עד כה יציאה מהאפליקציה בה נמצאו המשתמשים, מעבר לאפליקציית אנשי הקשר, הטלפון או ההודעות, מציאת איש הקשר וביצוע פעולת חיוג או שליחת הודעה. כעת, ניתן בכל מקום במערכת ההפעלה לבצע לחיצה כפולה על כפתור הבית כדי לגשת במהירות לאנשי הקשר המועדפים והאחרונים עמם התקשרתם.

הודעות (Messages)

אפליקציית ההודעות קיבלה עדכונים רבים, אולם רובם מתייחסים אך ורק להודעות שיישלחו בין שני מכשירים (או יותר) המבוססים על מערכת ההפעלה iOS דרך שירות iMessage של אפל. ניתן לשלוח הודעות קבוצתיות ולתייג אותן תחת נושא משותף, בדומה למתבצע באפליקציית Whatsapp ואפליקציות שיחות אחרות, כאשר ניתן להוסיף ולהסיר אנשים מהשיח הקבוצתי, לצפות בקבצים ששותפו ולשתף את מיקום המשתמשים.

ניתן לשלוח הודעות קוליות בין משתמשי iMessage. ברגע שתזהה המערכת שהמשתמש אליו תכתבו את ההודעה הינו בעל מכשיר iOS, תופיע צלמית (אייקון) של רמקול קטן. לחיצה והחזקת האצבע על גבי הרמקול תתחיל את הקלטת ההודעה, כאשר עם סיום ההקלטה ניתן לשלוח אותה על-ידי גרירת האצבע מעלה ולבטלה על-ידי גרירת האצבע לשמאל.

הודעות וידאו ותמונות גם הן ניתנות לשליחה דרך אפליקציית ההודעות במכשיר, כאשר לחיצה על סמל המצלמה יפתח תפריט אפשרויות שיציע לבחור תמונות ווידאו קיימים מהמכשיר או צילום תמונות ווידאו בזמן אמת, אותם ניתן לשלוח לאחרים דרך האפליקציה. אפל הוסיפה אפשרות בחירה ושליחה של מספר תמונות בו זמנית, אלו יוצגו בהצגה מוקדמת מתוך תפריט השיתוף.

המצלמה

מצב צילום חדש נוסף לאפליקציית המצלמה המובנית עם העדכון ל-iOS 8. ניתן כעת לצלם וידאו במצב קיטועי זמן (Time Lapse) שיציג את הוידאו המצולם בהילוך מהיר. הפונקציה תאפשר להציג במהירות קטעי וידאו ארוכים במיוחד העשויים לפעמים להיראות משעממים או לחלופין להציע צילומי וידאו אומנותיים העוקבים במהירות אחר שקיעת השמש האורכת זמן רב, שינויים בטבע האורכים שעות וימים ארוכים ועוד.

אופציות נוספות הניתנות להגדרה באפליקציית המצלמה החדשה הינן אפשרות בחירת טיימר השהיה לצילום ובחירה ברמת חשיפה (Exposure) שתגביר את כמות האור בתמונה.

תמונות

אפליקציית התמונות ב-iOS 8 קיבלה מספר שדרוגים מהותיים שיעזרו למשתמשים ליצור, לצפות, לערוך ולשתף תמונות. מנגנון חיפוש חדש שנוסף לאפליקציה מאפשר איתור מהיר של תמונות, כאשר לחיצה על כפתור החיפוש הייעודי תציג תצוגה מקדימה של תמונות לפי מיקום ותצוגה של החיפושים האחרונים שבוצעו באפליקציה. בתפריט האלבומים ניתן לראות כעת אלבומים של תמונות שנוספו לאחרונה כמו גם תמונות שנמחקו לאחרונה, תמונות שצולמו במצב פנורמי ואלבומים שנוצרו על-ידי המשתמשים עצמם.

ios8-photos-search

פונקציות עריכת התמונות גם הן מקבלות שדרוג מהותי עם אפליקציית התמונות החדשה ב-iOS 8, כאשר לצד הפילטרים לתמונות שנוספו בעדכון הקודם של מערכת ההפעלה מופיעות כעת אפשרויות עריכה מתקדמות המאפשרות סיבוב תמונה לפי זווית מדוייקת (לא רק סיבוב ימינה, שמאלה וכדומה), חיתוך תמונה לפי פורמט מוגדר מראש או חיתוך ידני על ידי גרירת האצבע על המסך, שינוי הגדרות אור, צבע ו”שחור ולבן” מתקדמות המאפשרות שינוי רמת החשיפה, הבהירות, הצללים, הניגודיות, סטיית הצבעים ועוד ומצב שיפור תמונה אוטומטית המוצג כשרביט בראש התמונה מצידה השמאלי.

שיתוף

אפשרויות השיתוף בין אפליקציות ואנשי קשר הפכו פתוחות יותר. בשיתוף תמונה או כל קובץ אחר, ניתן כעת לבחור מספר קבצים להעברה בו זמנית מתוך תפריט השיתוף, כאשר תצוגה מקדימה של קבצים המופיעים באפליקציית התמונות במכשיר יופיעו בזמן השיתוף.

תפריט השיתוף כולל את אפשרויות השיתוף דרך הודעה, מייל או לרשתות החברתיות, כאשר ניתן כעת לסדר את אפשרויות השיתוף לפי בחירה אישית. הדבר מתבצע דרך לחיצה ארוכה על צלמית (אייקון) האפליקציה וגרירתה ימינה ושמאלה בתפריט השיתוף. תפריט נוסף הזמין דרך אפשרויות השיתוף הינו תפריט ביצוע פעולות, דרכו ניתן לשלוח קבצים להדפסה (במדפסות תומכות), להגדיר תמונה כרקע או להצמידה לאיש קשר ועוד, כאשר ההנעה לפעולה תלויה באפקליציה עצמה.

תפריטי השיתוף כולם מאפשרים סידור מחדש באמצעות גרירה או דרך תפריט כללי המוצג כצלמית של שלוש נקודות, ממנו ניתן לראות את הרשימה הכללית של האפליקציות אליהן ניתן לשתף ולסדרן על-פי הסדר הרצוי.

ios8-sharing-menus

שיתוף ואחסון בענן (iCloud / iCloud Drive)

ios8-family-sharing-bannerהשינוי המהותי ביותר שעשתה אפל עם שירות האחסון והגיבוי שלה בענן, iCloud, הוא אפשרות שמירת כל סוג קובץ מהמכשיר ומהמחשב למקום יחיד. iCloud Drive הופך את שירות האחסון לדומה יותר לזה של שירותי אחסון מתחרים בענן כמו Google Drive ודרופבוקס, זאת תוך שמירה על פשטות השימוש וכמובן אפשרויות הסנכרון והגיבוי המוכרות.

עם iCloud Drive ניתן יהיה לגשת לקבצים המאוחסנים בענן מכל מקום במכשיר, הדבר אומר כי לא יהיה עוד צורך בשמירת כל התמונות במכשיר ואלו יוצגו בפני המשתמשים מהענן כאילו אוחסנו בפועל על המכשיר עצמו. עלויות האחסון בתשלום גם הן צומצמו באופן משמעותי – ניתן לקרוא על כך בהרחבה כאן.

פונקציית שיתוף חדשה שנוספה ל-iCloud נקראת Family Sharing, או שיתוף משפחתי. פונקציה זו ניתנת להפעלה דרך אפליקציית ההגדרות > iCloud ועם הפעלתה ניתן לשתף רכישות שהתבצעו בחנות האייטיונס, ה-iBooks והאפסטור עם עד שישה אנשים בעלי חשבונות שונים. כמו כן, ניתן לשתף גם תמונות, אירועים מתוך לוח השנה ועוד עם חשבונות המוגדרים כמשפחה וליצור אלבומי תמונות משפחתיים משותפים.

אחת האפשרויות המעניינות יותר הינה אפשרות שיתוף הרכישות עם המשתתפים בשיתוף המשפחתי. ילדים יוכלו לתפעל חשבונות משתמש שונים מהוריהם ולבקש אישור לרכישה דרך כרטיס האשראי של ההורים. באופן זה, לא יופתעו עוד ההורים מרכישות אפליקציות ללא אישור, דבר העשוי לקרות פעמים רבות כאשר ניתנת לילדים גישה לחשבון המשתמש של ההורים בו מוגדר כרטיס אשראי לרכישות באפסטור ובאייטיונס.

ios8-family-sharing

דפדפן ספארי

ניתן להבחין בשינויים שערכה אפל בדפדפן הספארי שייעודם לשימוש באייפד ואולי אף במכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס בעלי המסכים הגדולים. החברה הוסיפה אפשרות הגדרה לצפיה בתצוגת Desktop מתוך דפדפן הספארי ב-iOS 8. הפונקציה תאפשר להימנע מהצגת עמודי אינטרנט בפורמט מובייל המוגדר באתרים מסויימים על-ידי לחיצה על שורת הכתובת בדפדפן הספארי ולאחר מכן ביצוע גרירה כלפי מטה של האצבע על גבי המסך.

iOS8-Safari-Desktop-View

הרשמה למקורות תוכן גם היא אפשרית דרך דפדפן ספארי. עד כה אפשרה אפל להציג ציוצים מטוויטר דרך תפריט הקישורים המשותפים (Shared Links) הנמצא תחת תפריט המועדפים בדפדפן, אולם כעת ניתן להוסיף לתפריט מעקב גם אחר מקורות תוכן אחרים. על מנת להכניס מקור חדש לרשימות אלו, כל שיש לעשות הוא לגשת לעמוד האינטרנט הרצוי, ללחוץ על כפתור השיתוף, שם תמצאו את האפשרות להוסיף את העמוד ל”קישורים משותפים”.

iOS8-Safari-Content-List

עדכונים נוספים

אפליקציית ההגדרות – מציגה כעת מבנה שטוח יותר של תפריטים המספקים גישה מהירה להגדרות כמו: תצוגה ובהירות, רקעים, הגדרת קוד גישה, iCloud ועוד.

מקלדות – אפל תאפשר התקנת מקלדות צד שליש במערכת, אלו יהיו זמינות להוספה דרך תפריט המקלדות הנמצא תחת תפריט “כללי” באפליקציית ההגדרות.

פרטיות – הגדרות הפרטיות כעת ניתנות לניהול עבור מגוון רחב יותר של שימושים במכשיר ויאפשרו שליטה לגבי אילו אפליקציות יקבלו הרשאות שימוש לחלקים שונים במכשיר ובהם: שירותי מיקום, אנשי קשר, לוחות שנה, משימות, תמונות, שיתוף ב-Bluetooth, מיקרופון, מצלמה, בריאות ו-HomeKit.

שיתוף מיקום – מידי פעם תקבלו התראות מערכת אודות אפליקציות המנטרות אחר מיקום המכשיר שלכם. הודעות אלו יהוו תזכורת לשימוש אפליקציות שונות בפונקציית סריקת המיקום ויאפשרו הסרה מהירה להרשאות עבור אותן אפליקציות. ניתן, כמובן, לשנות הגדרות מעקב אחר מיקום דרך תפריט ה”פרטיות” במכשיר.

שיתוף מיקום עם בני משפחה – כחלק מהגדרות iCloud, ניתן להגדיר שיתוף מיקום עם משפחה וחברים דרך אפליקציית ‘מצא את החברים שלי’ (Find My Friends) ודרך אפליקציית ההודעות (Messages). הפונקציה ניתנת להפעלה וכיבוי דרך תפריט ה-iCloud במכשיר.

שמירה מהירה לאנשי קשר מהודעת מייל – דרך אפליקציית המייל המובנית ב-iOS 8 ניתן יהיה לשמור איש קשר במהירות במידה ובהודעת המייל מופיע שמו ומספר הטלפון של שולח ההודעה. אפשרות הוספת איש הקשר תקפוץ בראש המסך במידה וישנה אופציה להוספת איש קשר חדש מתוך הודעת מייל.

מעקב חיי סוללה – מתוך תפריט “כללי” > “שימוש” > “שימוש בסוללה”, ניתן יהיה לצפות בזמן השימוש בסוללת המכשיר מאז הטעינה האחרונה ולצפות בצריכת הסוללה המחולקת בין אפליקציות שונות בתצוגת 24 שעות ובתצוגת שבוע.

הקראת טקסטים בעברית – דרך אפליקציית ההגדרות בתפריט “כללי” > “נגישות” > “דיבור” ניתן לבחור באפשרויות הקראת טקסטים בעברית ממקומות שונים במכשיר. לאחר הפעלת הפונקציה, ניתן יהיה לבחור טקסט בעמוד אינטרנט, אז תופיע אפשרות בחירת הקראה בקול. על הנושא ניתן לקרוא בהרחבה כאן.

מחוות באפליקציית המייל – ברשימת ההודעות באפליקציית המייל המובנית במכשיר ניתן כעת לגרור את האצבע על הודעה על מנת לראות אפשרויות פעולה (שליחה לארכיון, סימון בדגל ועוד), כאשר גרירה קצרה של האצבע תציג את תפריט האפשרויות וגרירה ארוכה תשלח את ההודעה לארכיון. גרירת האצבע משמאל לימין על הודעת מייל תסמן אותה כהודעה שנקראה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים