היום שאחרי: קצב האימוץ של iOS 8 מרשים, אך פחות מהגרסה הקודמת

מערכת ההפעלה iOS זוכה לקצב אימוץ מהיר ונרחב בין משתמשי מכשיריה השונים של אפל. הדבר נובע מהתמיכה הרחבה למדי לאחור גם במכשירים ישנים יותר, כמו גם מהסיבות הנפוצות האחרות לעדכונים: הוא מוצע בחינם, ניתן להורדה מהאוויר וכלל המשתמשים יקבלו הודעה הישר לטלפון או או הטאבלט כי העדכון זמין להורדה.

עם שחרורה בשנה שעברה הצליחה iOS 7 להציג נתוני עדכון מרשימים, כאשר קצב האימוץ אותו רשמה אז חברת MixPanel עמד על 35% ביום שלאחר השקתה לציבור הרחב. בעוד iOS 7 הצליחה לגרום לרבים מהמשתמשים להגר לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, הרי ש-iOS 8, ששוחררה אתמול עבור כלל המכשירים התומכים, לא מצליחה לשכנע כבעבר. אותה MixPanel מציגה נתון נמוך יותר עבור iOS 8 העומד על כ-16.5% בלבד, זאת נכון לשעה 17:00, בה נרשם העדכון האחרון. אתרי מעקב אחרים מציגים תמונה אופטימית עוד פחות עם נתוני אימוץ הנמוכים מ-10%.

קשה מעט לאמוד את הסיבות בגללן בוחרים משתמשים קיימים להישאר בגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. יכול ומדובר בזמני הורדה ארוכים של העדכון בשל עומסים שנוצרו עם שחרורו אמש או אולי מדובר בשטחי האחסון הגדולים במיוחד שמבקשת אפל לפנות במכשיר טרם יוכלו המשתמשים להוריד את העדכון. סיבה נוספת עשויה להיות החשש שנוצר בקרב משתמשים בעלי מכשירים ישנים יותר, הממעטים לעדכן מתוך חשש כי העדכון יגרום לבעיות שונות במכשיר, ולבסוף, ייתכן כי רבים מהמשתמשים מתכננים לשדרג את מכשיר האייפון לאחד חדש ופשוט מחכים לתחילת מכירתו מחר.

מעקב התקנות iOS 8 (מקור: mixpanel.com)
מעקב התקנות iOS 8 (מקור: mixpanel.com)

מחר, יום שישי ה-19 בספטמבר, תחל אפל למכור באופן רשמי את מכשירי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus, כאשר רבים מ-4 מיליון הצרכנים עליהם דיווחה החברה כי הזמינו את מכשירי האייפון בהזמנה מוקדמת, יחלו לקבל את המכשירים לבתיהם. עם פתיחת המכירות יש לצפות כי קצב אימוץ מערכת ההפעלה יגדל, זאת בשל זמינותה המיידית של iOS 8 על מכשירים חדשים מרגע הפעלתם.

קראו גם: מדריך להתמצאות ב-iOS 8

טרם הושקה iOS 8 צברה מערכת ההפעלה iOS 7, שהשיקה אפל בשנה שעברה, למעלה מ-90 אחוזי אימוץ בקרב משתמשי מכשיריה ויש לצפות למספרים דומים גם עבור מערכת ההפעלה החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים