גוגל: Android L תבצע הצפנת נתונים כברירת מחדל

הגדרות הפרטיות עולות מדרגה: במסגרת ראיון שניתן לאתר האינטרנט של עיתון הוושינגטון פוסט, חשפה גוגל שהגרסה הבאה של אנדרואיד, המוכרת יותר תחת השם הזמני “L release”, תבצע הצפנת נתונים כברירת מחדל. המשמעות: גורמים עוינים, כמו גם רשויות אכיפת החוק, לא יוכלו לגשת אל המידע האישי של המשתמשים, אלא אם תהיה בידם הסיסמה האישית שלהם.

הגדרות הפרטיות החדשות ישולבו בתהליך האקטיבציה של כל מכשירי האנדרואיד החדשים, כמו גם של אלו אשר יעודכנו לגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה. “המשתמשים לא יהיו צריכים בכלל לחשוב אם להפעיל את הפונקציה”, מסר נציג החברה, והוסיף שבשלוש השנים האחרונות למדה גוגל רבות על תהליכי ההצפנה ועל כדאיותם – ולפיכך היא החליטה שיהיה תקין לגמרי להחיל אותם כברירת מחדל.

מקור: cyclonebill , עיבוד: גאדג'טי
מקור: cyclonebill

בגוגל מדגישים שהגישה לנתוני המשתמש תוכל להיעשות כל עוד קיימת אינטגרציה אל מול חשבון גוגל פעיל, כך שלא יהיה צורך בהקלדת סיסמה בכל פעם שיבקש המשתמש לגשת אל הגלריה או אל המסמכים שלו, למשל. מי שיהיה מעוניין בשכבת אבטחה נוספת, יוכל כמובן להפעיל את אחת מפונקציות הנעילה של המכשיר עצמו.

בנוסף, גוגל טוענת באופן נחרץ כי היא אינה שומרת על שרתיה סיסמאות גלויות, כך שגם אם יוגש לה צו בית משפט הדורש לחדור לחשבון מסוים לצורך שליפת מידע בחשאי – היא לא תוכל לעשות זאת. באותו האופן ממש מאובטחות כעת גם ההודעות המועברות דרך שירות הדואר האלקטרוני הפופולארי בעולם Gmail.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים