חגיגה של כתום ולבן: עליבאבא טסה 38% ביומה הראשון בבורסה

משרדי עליבאבא בסין, מקור: www.alibabagroup.com

ההנפקה המדוברת של השנה הגיעה סוף סוף לוול סטריט. מניית ענקית הקמעונאות הסינית, עליבאבא, החלה להיסחר ביום שישי, ה-19 בספטמבר, תחת הסימול BABA ולמרות שהונפקה בערך של 68 דולר למניה, רף גבוה יחסית, זינקה המניה עם תחילת המסחר למחיר של 95 דולר, זינוק של כ-40%. בהנפקה גויסו 21.8 מיליארד דולר שיתחלקו בין עליבאבא לבין המשקיעים המוקדמים, מה שהופך את סכום הגיוס לאחד הגדולים בהסטוריה, שני רק לגיוס של בנק החקלאות הסיני ב-2010 והגדול בארה”ב לאחר ששבר את השיא קודם בהנפקה של ויזה ב-2008.

השווי של החברה רק טיפס ככל שמועד ההנפקה התקרב. רק לפני 3 חודשים דיברו על העלאת השווי ל-130 מיליארד דולר, כאשר בדו”ח האחרון של החברה התברר שעליבאבא מאוד מצליחה במובייל והרווח שילש את עצמו ברבעון השני של השנה, מה שהביא לצפיות גדולות אף יותר. וכך היה, ההנפקה בוצעה לפי שווי של 168 מיליארד דולר, כאשר עם סיום המסחר זינק שוויה אל מעבר ל-230 מיליארד דולר. לשם השוואה, אמזון נסחרת בשוי של 150 מיליארד ד’. כך נראית היום הבורסה בניו יורק שנצבעה כולה בכתום לבן:

הנתונים שלפני ההנפקה היו מרשימים והדגימו היטב את הטירוף שאחזה בוול סטריט. חברת הברוקרים האלקטרונית Ameritrade דיווחה על פי 2.5 ביקושים למניית עליבאבא מאשר שנרשמו לפני הנפקת טוויטר. למעשה חצי מפקודות הקנייה שלהם הבוקר קשורות להנפקה זו. בכיר בבורסת ניו יורק אמר כי “אנו רואים מאות אלפי פקודות”. במערכות המסחר היה ניתן לראות בבירור את הביקוש שלפני תחילת המסחר, מהמחיר ההתחלתי של 68 ד’ המחיר התעדכן ל-82 ומעט לאחר מכן ל-89 ד’ ועד ל-92 ד’ רגע לפני תחילת המסחר.

נזכיר שאחת המרוויחות הגדולות מההנפקה היא חברת יאהו שמוכרת חלק גדול מאחזקתה. לאחר מכירת המניות תרד החברה האמריקאית לשליטה של 16% בלבד לעומת 24% בהם היא מחזיקה כיום בעליבאבא. על פי השווי החדש, יאהו תכניס לכיסה כ-13.5 מיליארד דולר. אין פלא אם כן, שמניית יאהו זינקה בשלושת החודשים האחרונים במעל 20%.

מחיר מניית עליבאבא עם פתיחת המסחר
מחיר מניית עליבאבא עם פתיחת המסחר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים