לצאת מהקווים: הכירו את nuschool – בית הספר המקוון למעצבים

קרדיט: יח”צ NUSchool

בעולם היזמות ידוע מזה זמן רב שלא מספיק רעיון מעולה, אלא גם דרך נכונה להנגיש אותו למשתמשים. ישנם המון סיפורים על מיזמים וסטארטאפים עם רעיון מוצלח והרבה כריזמה שכשלו בשל עיצוב לוקה בחסר או ממשק שלא היה נעים מספיק לעין. לפיכך, מקבל היום תפקידם של המעצבים חשיבות עליונה, לעיתים אפילו גבוהה מזו של המתכנתים.

על אף חשיבותו הרבה של עיצוב המוצר, מרבית בתי הספר לעיצוב אינם מכינים את הבוגרים שלהם לצדדים העסקיים-כלכליים של התפקיד ומתמקדים בעיקר בצדדים הטכניים של העבודה. כפועל יוצא מכך, ישנה עננה כבדה סביב אופי התפקיד והגדרתו. בכדי לפתור את הבעיה הזו ולהציע מענה הולם, הוקם בית הספר המקוון nuschool שמסייע למעצבים בתחילת דרכם ומדריך אותם בכל הנושאים המקצועיים שיהיו רלוונטיים בעבורם.

דיוקן עצמי

באתר nuschool ניתן למצוא מגוון רחב של מאמרים והרצאות שיעניקו כלים פרקטיים ועצות מועילות למעצבים מתחילים שאינם בטוחים כיצד לפעול בסיטואציות שונות. בין היתר ניתן למצוא מאמרים מעולים על כמה שווה שעת עבודה של מעצב, כמה יש לדרוש עבור פרויקט מסוים ואפילו כמה רעיונות יצרתיים לפעולה במצבים בהם הלקוח אינו מעוניין לשלם.

הייחודיות הגדולה של nuschool היא בעובדה שלא מדובר בבית ספר רגיל עם קורסים פורמליים ונוקשים. לאורך ההרצאות כולן, שומרים הכותבים על דיבור בגובה העיניים, מה שמאפשר למעצבים המתחילים להתחבר ולהבין באופן מידי את הנאמר בכדי שיוכלו להפיק את המירב מאותם טקסטים שהוכנו במיוחד עבורם.

מלבד הפעלתו של אתר האינטרנט, nuschool מקפיד לפעול גם במישור הפיזי – מפעם לפעם מתקיימות הרצאות וסדנאות פתוחות לקהל הרחב, בהן עוסקים בצד העסקי של מקצועות העיצוב. בבית הספר של nuschool דואגים גם לקשר בין מעצבים מתחילים וסטארטאפים. ישנו אפילו פרויקט חדש תחת ניהולו של בית הספר, דרכו מתבצעים שידוכים בין שני הצדדים ומתאפשרת עבודה מעשית מול הלקוח תוך כדי הלימודים.

לא רק למעצבים

המידע שבאתר יכול לחסוך המון כסף ליזם צעיר או לחברת סטארטאפ בראשית דרכה

על אף שבית הספר מיועד (לפחות על הנייר) בעיקר למעצבים, ישנם ב-nuschool לא מעט תכנים שיתאימו גם לבעלי תפקידים אחרים. מאגרי המידע של בית הספר מכילים חומרים שיוכלו לסייע לכל פרילנסר והם אף מכוונים לקהל רחב יותר המוגדר Creative Professional, כלומר עצמאיים העוסקים בתחומי הכתיבה, העיצוב, הטלוויזיה וכדומה.

מלבד ההתבוננות מצד נותן השירות, דווקא מי שעשוי ללמוד לא מעט מ-nuschool הוא מקבל השירות. המידע שבאתר יכול לחסוך המון כסף ליזם צעיר או לחברת סטארטאפ בראשית דרכה. מאחר שישנם לא מעט הסברים על עולם העיצוב והפן העסקי שלו, סטארטאפיסטים יוכלו ללמוד רבות מהנושא, לבוא מוכנים יותר למשא ומתן העתידי ואף להבין בצורה טובה יותר מה יהיה עדיף לפרויקט עליהם הם שוקדים.

קווים לדמותם

Team01-LR_640x427
קרדיט: יח”צ NUSchool

את nuschool הקימו שלושה ישראלים: רן סגל, איל גלס וליאור פרנקל, לכל אחד מהם ניסיון עשיר וידע נרחב בעולם היזמות והכרות עמוקה עם סצנת הסטארטאפים הישראלית. בכדי ללמוד על nuschool ועל האנשים שעומדיו מאחורי המיזם הייחודי, שוחחנו עם מנכ”ל nuschool, ליאור פרנקל.

“הרעיון התחיל מכיוון ששלושתינו פרילנסרים, אוטודידקטיים, ובנינו לעצמנו לייפסטייל שהוא מאד מחוץ לקופסא. אנחנו יודעים לנצל את ההזדמנויות של העולם החדש כדי להתפרנס יפה, ובאותו זמן לעבוד על רעיונות משלנו – אנחנו רוצים ללמד אחרים את היכולות האלו“. פרנקל הוסיף שהמסלול הרגיל של האוניברסיטה הופך פחות ופחות רלוונטי, ושיש צורך אמיתי בלימודים מסוג אחר – לימודים פרקטיים. “העניין הוא לא מה למדת באוניברסיטה, אלא איך אתה בוחר לחיות”, הוא סיכם.

nuschool, אשר פועל כבר מספר חודשים, הצליח לחולל שינויים בקרב לא מעט מעצבים. “המייל שלנו ותיבת הפייסבוק מלאה בתגובות משמחות של התלמידים שלנו. בין אלו שבאמת לקחו אצלנו סמינר או כאלו שרק נתקלו בתוכן שלנו ואהבו את הגישה. בנוסף, השקנו כלי דיגיטלי נחמד – ‘כמה לבקש‘, שבא לפתור בעיה מאד עקרונית אצל מעצבים. יש לנו גם שיעור וידאו שנקרא ‘בואו נדבר על כסף‘. קיבלנו עליו תגובות מעולות – מסתבר שהוא באמת גרם לאנשים להרוויח יותר”.

ומה בנוגע לעתיד? פרנקל מסביר שיש לבית הספר לא מעט תכניות. “לפני שבוע התחלנו לעבוד על קורס בשפה האנגלית. זה יהיה קורס תמחור, ויכלול שיעורי וידאו, טמפלייטים וגישה לכלים דיגיטליים מגניבים שאנחנו עומלים עליהם”. פרנקל סיכם והסביר שהחזון הוא לבנות מן “חדר כושר” לאנשים שרוצים לפתח את עצמם בעולם החדש. “במקום לפתח את השרירים, אצלנו תפתח את הקריירה שלך, את החשיבה שלך, ותלמד איך לעצב לעצמך את החיים”.

לעמוד הבית של nuschool – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים