הצצה ראשונה: iPhone 6 Plus – התשובה של אפל למכשירי הפאבלט

אחת ההפתעות הגדולות ביותר מצידה של אפל השנה הגיעה בדמותו של מכשיר ה-iPhone 6 Plus. מדובר בסמארטפון בעל מסך 5.5 אינץ’ שמתרחק מהצהרותיהם של בכירי החברה בראשותו של המייסד והמנכ”ל לשעבר, סטיב ג’ובס, אודות הגודל המושלם של מכשירי האייפון. מחשבותיה של אפל אודות המסכים הגדולים הוצגו אחרת כאשר במסגרת משפט מתוקשר עם סמסונג נחשפו מסמכים המעידים על קושי החברה להתמודד עם קריאת הצרכנים למסכים גדולים, והנה מספקת אפל כעת את מבוקשם.

קיבלנו לידנו את מכשיר ה-iPhone 6 Plus בצבע זהב (שמפניה) בעל נפח זיכרון אחסון של 64GB באדיבות חנות iStore בת”א וביצענו סקירה ראשונית למכשיר הפאבלט הראשון של אפל. צפו בהצצה הראשונה בוידאו:

האייפון 6 פלוס גדול, הרבה יותר גדול מכפי שהיינו מצפים לראות בדגם של אייפון. יש להאמין כי אפל בחרה בגודל זה על מנת לספק פתרון עבור אנשי מקצוע, חובבי משחקים וצרכני מדיה כבדים, כל אלו יהנו במיוחד בעבודה מול מסך גדול. רזולוציית המסך, בעוד אינה מהגבוהות כיום בשוק (ע”ע LG G3) מציגה רמה טובה מאוד של צבעים, כאשר במכשיר זה גדלה גם החדות עם עליה ראשונה בצפיפות הפיקסלים של התצוגה ל-401ppi, זאת בהשוואה לצפיפות של 326ppi שהוצגה בדגמי האייפון 5, אייפון 5C/5S וכמובן גם באייפון 6.

מבנה החומרים זהה לזה המוצג באייפון 6 וכולל שימוש באלומיניום ופלדת אל חלד, כאשר הפינות המעוגלות והזכוכית שנמתחת עד קצוות המכשיר נוכחות גם בדגם ה”פלוס” הגדול יותר ומאפשרות הנעה נוחה יותר של האצבע על גבי המסך. גדול ככל שיהיה, עוביו של האייפון 6 פלוס עדיין קטן מזה של האייפון 5S ונמדד ב-7.1 מ”מ בלבד, כאשר החספוס התומך באחיזה נוחה יותר במכשיר קיים גם בדגם זה.

iPhone-6-plus-gadgetycoil-thin

מחשבה על שימוש ביד אחת כלל לא עולה בראשנו בזמן שימוש במכשיר. שתי התוספות שנועדו להקל על השימוש ביד אחת כמעט ולא רלוונטיות במכשיר זה, כאשר הנמכת התצוגה בנגיעה כפולה בכפתור הבית תייתר את יתרונותיו של המסך הגדול ואף תעלים חלקים נרחבים מהתצוגה כדי לאפשר הגעה לחלק העליון של המסך, זאת בעוד אפשרות הגדלת התצוגה (ועימה גם האייקונים) לא תוסיף יתר על המידה.

בעוד מספקת אפל פתרונות לאלו הדורשים לנסות ולעבוד עם המכשיר ביד אחת, ניכר כי ההתמקדות היא בניצול המסך הגדול במלואו. האייפון 6 פלוס מאפשר שימוש במסך בתצורה אופקית באחיזה בשתי ידיים ואף מוסיף למקלדת המובנית אפשרויות עריכה נוספות כמו העתקה\גזירה\הדבקת טקסט ממקום למקום. את פיצול המקלדת המוכר ממכשירי האייפד לא מצאנו ב-iPhone 6 Plus, ויש להניח כי אפל שומרת את הפונקציה לטאבלטים בלבד, לפחות כרגע.

iPhone-6-plus-gadgetycoil-Side-view

שני יתרונות נוספים שמציג דגם הפלוס על פני האייפון 6 הקטן יותר הינם מייצב התמונה האופטי (בהשוואה לזה הדיגיטלי) וכמובן סוללה גדולה באופן משמעותי. אפל ניצלה את המכשיר הגדול כדי לפנות מקום לסוללת 2915mAh (מיליאמפר לשעה), קטנה אמנם מאלו הקיימות בחלק מהמכשירים המתחרים, אולם גדולה יותר מהסוללות הקטנות שהציגה אפל במכשיריה עד כה.

הפתרון שמציגה אפל עבור שוק מכשירי הפאבלט נראה בדיוק ככזה. על כן אנו מאמינים כי ממש כמונו, גם באפל רואים את המכשיר כמתחרה בפאבלטים אחרים, ה-Samsung Galaxy Note 4 בראשם ולאו דווקא במכשירי הדגל של החברות האחרות בשוק. מבט חטוף לנתונים שמציגה גוגל אודות אימוץ המסכים הגדולים באמת (מעל 5 אינץ’) אינו גבוה כפי שניתן לחשוב. גוגל מציגה את המסכים ה”נורמליים” הנעים בין גודל של 3-5 אינץ’ כאלה התופסים מעל מ-80% משוק מכשירי האנדרואיד, זאת בעוד מסכים גדולים יותר תופסים 12% בלבד.

המכשיר המופיע בסקירה באדיבות חנות iStore בת”א


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים