צילום: דור שטרקר

חברת Aireon מפתחת מערכת מעקב אחר מטוסים בזמן אמת

| יום חמישי, 25 בספטמבר 2014, 21:03 | רכב
תגיות: Aireon, GPS, מטוס, תעופה

עבור הרכבים שעל הקרקע, שיתוף מיקום מבוסס נתוני GPS הפך באמצעות אפליקציות מובייל לעניין שבשגרה, אך כשמדובר בתעבורת המטוסים בשחקים, שיתוף מיקום מדוייק עם גורמים חיצוניים בזמן אמת נותר בעייתי למדי. לבעיה הזו התוודענו גם לפני מספר חודשים כאשר אבד הקשר עם טיסה MH370 שהמריאה מקואלה לומפור והייתה אמורה לנחות בבייג’ינג.

נכון להיום, מתבססת הבקרה האווירית בעיקר על נתוני מכ"ם, וכתוצאה מכך בחלקים גדולים מעל האוקיינוסים קשה מאד לזהות את מיקומם המדוייק של כלי טיס. פתרון אפשרי לבעיה מתכוונת להציע חברת Aireon באמצעות מערכת בשם ADS-B (מעקב אוטומטי תלוי ומשדר) שתאפשר למטוסים לשדר מדי שנייה, ומכל מקום, את מיקומם המדוייק המתקבל דרך מערכת ה-GPS שלהם.

Aireon-logoתכונה נוספת של המערכת, ALERT, תעדכן את שירותי ההצלה והרשויות במיקומו האחרון של מטוס אשר הפסיק לשדר עקב תקלה או חס וחלילה התרסקות. הנתונים יהיו זמינים עבור גופים מורשים בלבד, בינהם מרכזי בקרת הטיסה, חברות התעופה וגופי חילוץ והצלה. כאמור, המערכת תאפשר מעקב אחר מטוסים ללא תלות במרחב האווירי בו הם נמצאים, ולכן היא תהיה זמינה גם עבור גופי הצלה במדינות שלא ישודרגו לשיטת הבקרה הלווינית, זאת כמובן בתנאי שכלי הטיס יהיה מצוייד במשדר ADS-B.

מערכת ה-ADS-B היא חלק מתכנית NextGen לשדרוג שיטת בקרת הטיסה הקונבנציונאלית לשיטה מבוססת לווין ונמצאת כעת בפריסה עולמית, כאשר עבור מטוסים של חברות תעופה במספר מדינות היא תהווה תנאי מחייב לטיסה החל מ-2017. ההפעלה הראשונה של המערכת מתוכננת לשנה הבאה ותכנית ה-NextGen בכללותה צפויה להיות מושלמת עד לשנת 2025.

במהלך ההיסטוריה, מעל 120 כלי טיס נעלמו יחד עם נוסעיהם, כאשר בהיעדר אפשרות לעקוב בזמן אמת אחר מיקומם, האפשרויות שעמדו בפני גורמי החילוץ וההצלה היו מוגבלות ביותר וגורלם של הנוסעים נותר עד היום בגדר תעלומה. אנו מלאי תקווה כי בזכות המערכת החדשה, טיסה MH370 תהיה האחרונה ברשימה העגומה של כלי הטיס האבודים.

מקורות
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות