הטיוואנים באים: האם צריכה GoPro לחשוש מכניסתה של HTC לתחום הצילום?

מצלמת האקסטרים של חברת GoPro כבר מזמן הפכה לתופעה פופולארית בקרב חובבי ספורט אתגרי, בין אם מנקודת מבטו של גולש גלים בלב ים ובין אם מנקודת מבט של גולש סקי שבזה הרגע נע במהירות 300 קמ”ש ממרומי ההרים. עכשיו, כשכניסתה של HTC לתחום צילום האקסטרים כבר כמעט רשמית, אולי כדאי להציג לכם בכלליות את הזירה אליה בחרו הטיוואנים להכנס.

חברת GoPro הרגילה אותנו למצלמה המתאפיינת בממדים קטנים, משקל נמוך ועמידות גבוהה לנוזלים וזעזועים, ובכמה רמות מעל מרבית מצלמות הוידאו הנמכרות בימים אלו. דגם חדש של המצלמה, GoPro Hero 4, אמור היה להגיע אל המדפים כבר בחודש אוקטובר הקרוב, אך לפני זמן מה הודיעה החברה האמריקנית שניאלץ להמתין עוד כמה חודשים.

פרטים אודות המפרט הטכני של HTC RECamera עוד לא נמסרו, אך כשבוחנים מקרוב את המפרט הרשמי של GoPro Hero 4, נראה שלחברה הטיוואנית תהיה תחרות לא פשוטה כלל. עם משקל נמוך מ-100 גרם, טוענת GoPro שנוכל להנות משעות ארוכות של צילום וידאו באיכות 4K ומאלפי צילומי סטילס ברזולוציית 13 מגה-פיקסל.

gopro-hero-4בניגוד לדור הנוכחי (Hero 3+), ובזכות ערכת השבבים החדשה Ambarella A9 המאובזרת במעבד Cortex A9 כפול ליבה בתדר 1GHz, הדגם החדש של המצלמה יכפיל את קצב הפריימים לשנייה אחת בכל המצבים: צילום 4K יתאפשר בקצב של 30 פריימים לשנייה, צילום 1080p יתאפשר בקצב של 120 פריימים לשנייה וצילום ב-720p יתאפשר בקצב של 240 פריימים לשנייה.

בנוסף, מצלמת GoPro Hero 4 תגיע עם חיישן תאורה משופר שיסייע בעיבוד תמונות המצולמות בתנאי חשיכה, עם מודל WiFi מהיר ומתקדם להעלאה של תמונות וקטעי וידאו בקלות ובמהירות, יציאת HDMI ומארז משופר המאפשר צילום בעומק של עד 60 מטרים מתחת לפני המים.

תהיה תחרות?

נכון לעכשיו, עומד תאריך ההשקה על מרץ 2015, אבל האם GoPro עשויה להקדימו נוכח כניסתה הבלתי צפויה של מתחרה נוספת לזירה? ספק רב. מוצריה של החברה האמריקנית זוכים לאהדה רבה בעולם כולו, וקצת קשה לנו להאמין שיצרנית מובייל תצליח לאיים, לפחות בטווח הזמן הקצר שבין אוקטובר 2014 ומרץ 2015, על מי ששולטת ביד רמה בתחום צילום האקסטרים.

בנוסף, חשוב לזכור שמטרותיה של HTC עוד לא הובהרו. ייתכן מאד ש-RECamera היא בסך הכל מצלמה מוקשחת המיועדת “למשתמשי ביניים” שאין להם צורך בפונקציונאליות הרחבה שמציעה GoPro: לא תהיה זו טעות להעריך שבכוונתה של היצרנית הטיוואנית HTC להתלבש על נתח שוק שעוד לא קיבל מענה ראוי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים