מתל-אביב לניו-יורק בחמש שעות: Aerion מפתחת מטוס נוסעים על קולי

טיסה במהירות הקול: חברת התעופה האמריקנית Aerion תשתף פעולה עם יצרנית המטוסים האירופית איירבוס (Airbus) לשם בנייתו של מטוס נוסעים על קולי שיוכל להגיע למהירות שיוט של 1,958 קמ”ש – מהירות גבוהה מפי שניים מזו של מטוסי נוסעים מודרניים. מבחני הטיסה צפויים להתחיל ב-2019, בעוד הטיסה המסחרית הראשונה תתבצע שלוש שנים לאחר מכן.

“שיתוף הפעולה עם איירבוס היה חלק הכרחי מדאגתנו לפיתוח מקצועי ככל שניתן עבור כלי טיס מוביל ומהפכני”, כך מסר דאג ניקולס, בכיר בחברת Aerion, לרשת CNN. בהודעתה הרשמית על צירופה של איירבוס לפרויקט השאפתני, הביעה Aerion אמון רב בשותפתה החדשה: “איחוד הכוחות עם איירבוס יאפשר שיתוף ידע רחב בנושאי יכולות עיצוב ואפשרויות ייצור, ויביא כמובן להליך רישוי מהיר ואמין יותר”.

פיתוחו של מטוס ה-Aerion AS2 החל כבר לפני מספר שנים, ובחברה יודעים לספר שבבנייתו ייעשה שימוש רב בסיבי פחמן, המתאפיינים בחוזק רב ובמשקל נמוך מאד ביחס לחומרים המתכתיים האחרים מהם עשויים מטוסי נוסעים. לטענתה של החברה, השימוש בסיבי פחמן יתרום לצריכת דלק נמוכה יותר ולהרחבה משמעותית של טווח הטיסה. כך למשל, תתאפשר טיסה מלוס אנג’לס לטוקיו, ללא עצירות, ב-6 שעות בלבד.

עלות בנייתו של Aerion AS2 נאמדת בשלב זה ב-100 מיליון דולרים, ובחברה מקווים למסור יחידות ראשונות לחברות התעופה כבר ב-2021. אם כבר בניתם על טיסה משפחתית במהירות הקול, אולי זה זמן טוב לספר לכם שהמטוס מוגדר להובלת אנשי עסקים ושביכולתו להכיל 12 נוסעים לכל היותר.

המטוס של Aerion ואיירבוס, אם אכן יגיע לשלב הטיסה המסחרית, צפוי להיות מטוס הנוסעים העל קולי השלישי, לו קדמו רק טופולב Tu-144 הרוסי והקונקורד הצרפתי-בריטי. הראשון הוצא משירות ב-1999 בעקבות היעדר מימון להמשך הפיתוח והתנגדותה של ממשלת רוסיה להשמשה אזרחית של מנועים צבאיים, בעוד השני קורקע ב-2003 בעקבות עלויות טיסה גבוהות והתרסקות טיסת אייר פראנס 4590.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים