מסתמן: מיקרוסופט תציע את Windows 9 כעדכון חינם למשתמשי Windows 8

פרטים על גרסת מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט Windows 9 מתגלים ככל שעובר הזמן וחשיפה משמעותית יותר צפויה להיות באירוע שיערך ב-30 בספטמבר. מעניין לא פחות מהיכולות החדשות והשינויים הויזואלים הוא המחיר, שמסתמן כהפתעה גדולה לפי דבריו של נשיא מיקרוסופט אינדונזיה.

לפי דיווח של אתר חדשות אינדונזי, אנדרס דיאנטורו, נשיא מיקרוסופט אינדונזיה, מאשר שעדכון Windows 9 יגיע בחינם למשתמשי מערכת ההפעלה Windows 8. אמירה זו מעלה תהיות רבות, שכן אחד ממקורות ההכנסה הגדולים של מיקרסופוט מגיע ממכירת עותקים של מערכת ההפעלה. עדכון גרסאות של מערכת הפעלה בחינם הפך לדבר לגיטימי, לכן לא הופתענו ש-Windows 8.1 הגיעה כשדרוג חינמי, אמנם הצעת גרסה חדשה של מערכת הפעלה ללא עלות הינה דבר חדש אפילו אצל אפל – המסתמכת פחות על רווחיה מעדכון מערכת ההפעלה.

למרות סוגיית הפגיעה הפוטנציאלית ברווחים, במיקרוסופט יודעים שישנן כמה סיבות בעד שחרור הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה ווינדוס כעדכון חינמי. ראשית, יכולה זו להיות פעולה חד פעמית שמטרתה לשפר את דעת הקהל לאחר הביקורת הרבה על Windows 8. אם גרסת Windows 9 תהיה מוצלחת ונגישה עבור משתמשי Windows 8, יכול הדבר לגרום למשתמשים רבים המריצים גרסאות ישנות של ווינדוס לרכוש אותה.

הסיבה האחרונה אליה תהיה מיקרוסופט חייבת להתייחס ברצינות היא התרגלותם של המשתמשים לקבל עדכונים חינמיים למערכות ההפעלה. אפל החלה את המהפך, כאשר גרסאות Mavericks ששוחררה בשנה שעברה ו-Yosemite שהשקתה מתקרבת מוצעות בחינם, אפילו למשתמשים בגרסאות ישנות יותר של מערכת ההפעלה OS X, זאת לאחר שנהגה בעבר לדרוש תשלום עבור עדכונים.

בנוסף, כל מכשירי המובייל שנמצאים בכל בית היום ומריצים את מערכות ההפעלה אנדרואיד, iOS ואפילו Windows Phone מקבלים גם הם עדכונים בחינם. כך שלשלם עבור עדכון מערכת הפעלה הפך לדבר פחות ופחות שכיח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים