מיקרוסופט חושפת: Windows 10 – מערכת הפעלה אחת לכל הפלטפורמות

לפני דקות אחדות חשפה ענקית התוכנה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה החדשה שלה, Windows 10. הבשורה החדשה אותה נושאת בגאווה הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה היא תאימות מלאה לכל הפלטפורמות הקיימות ולכל גדלי המסך. לטענתה של החברה, מעתה לא יהיה הבדל בין מערכת ההפעלה למכשירים ניידים ובין מערכת ההפעלה לטאבלטים ולמחשבים אישיים.

windows10-start-menuכפי שסיפרו כל השמועות שקדמו להכרזה, נראה שמיקרוסופט פעלה בהתאם לדרישות המשתמשים, שכן בגרסה זו מוחזר לאלתר כפתור התחל המוכר והאהוב. מלבד ביצוע פעולות מהירות והצגת קיצורי דרך פשוטים, תפריט ההתחל החדש יכלול גם אפשרות להוספת קיצורי דרך לאפליקציות האריחים של מיקרוסופט.

סביבת העבודה של Windows 10 תהא דומה מאד לזו שהכרנו מ-Windwos 8, ולמרבה ההפתעה – הוחלט שלא לוותר בסופו של דבר על סרגל ה-Charms. סרגל הכלים שמופיע בעת החלקה בצידי המסך יושאר במקומו, מתוך מחויבותה של החברה למסכי מגע, אך הוא יגיע לדבריה בגרסה מתקדמת הרבה יותר.

לא נוטשים את חווית המגע

מיקרוסופט דאגה להדגיש שוב ושוב שמערכת ההפעלה בגרסתה החדשה לא תפגע בחווית המגע העשירה שהוצגה עם Windows 8. כך למשל, מסך הבית של מכשירים מבוססי מגע יוצג בעצם כשילוב של מסך האריחים המוכר עם מעין “תפריט ראשי” בצידו הימני של המסך, כזה שמזכיר מאד את תפריט ההתחל החדש. מעבר לכך ציינה מיקרוסופט שפיתחה מצב פעולה חדש עבור מחשבים היברידיים דוגמת Lenovo Yoga 2 Pro.

windows10-multiple-desktops
ריבוי שולחנות עבודה ב-Windows 10

חידוש נוסף שהציגה מיקרוסופט הוא ריבוי שולחנות עבודה. במערכת ההפעלה Windows 10 ניתן יהיה ליצור מספר שולחנות עבודה ולעבור ביניהם במהירות – על ידי מגע, לחיצת עכבר או צירוף מקשים. על כל שולחן עבודה שכזה יוכלו המשתמשים לעבוד עם אפליקציות שונות, מבלי “רעשי רקע” (אפליקציות אחרות) שיפריעו.

בחודשים הקרובים תחל ענקית התוכנה להפיץ גרסאות פיתוח ללא תשלום – מידע אודותיהן ניתן יהיה לקבל דרך אתר ייעודי שהוקם לשם כך. ומתי נזכה לקבל גרסה סופית של השדרוג החדש? על פי החברה, עדכון תוכנה יגיע למשתמשים בסמוך לתחילת מכירתה של מערכת ההפעלה כיחידה עצמאית – “בשלביה המאוחרים של 2015”.

צפו: סיור מודרך ב-Windows 10


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים