חברת התוכנה Cyanogen סירבה להצעת רכישה מגוגל

מעדיפה לצמוח בכוחות עצמה: חברת התוכנה Cyanogen קיבלה באחרונה הצעת רכישה מענקית שירותי הרשת גוגל, אך בחרה לסרב לה ולדבוק בעבודתה העצמאית, כך על פי דיווחו של אמיר אפרתי מאתר The Information. בקרוב, צפויה חברת הסטארטאפ הקטנה לפתוח בסבב גיוס שלישי לפי שווי של מיליארד דולרים, על אף רווחיה המזעריים.

הצעת הרכישה המסקרנת הוגשה במסגרת פגישה שנערכה בין ראש חטיבת האנדרואיד וכרום בגוגל, סונדאר פיצ’אי, ובין בכיריה של חברת התוכנה, ביניהם גם המייסדים סטיב קונדיק וקירט מק’מסטר. פיצ’אי חשף בפני ראשי החברה את התעניינותה הרבה של גוגל במוצרים שפיתחה תוך התבססות על מערכת ההפעלה הניידת אנדרואיד.

על פי דיווחו של אפרתי, חברת התוכנה מסיאטל לא הכבידה ראש ובחרה לסרב להצעה בביטחון מלא. מנכ”ל החברה, קירט מק’מסטר, הצהיר בפני בעלי המניות של Cyanogen שהוא מעדיף לדבוק בדרך עצמאית במקום למסור את העבודה הקשה לידיה של גוגל. על פי דיווחים אחרים, הצעה דומה הוגשה בעבר על ידי מיקרוסופט, ונדחתה גם היא.

CyanogenMod-Installer-hits-the-Google-Play-Store-to-easily-deliver-your-custom-ROM-experienceבינתיים, מתקרבת Cyanogen לסיומו של סבב גיוס שלישי לפי שווי של מיליארד דולרים. עוד בטרם נדע אם תצליח החברה להגשים את מטרתה, מספרים כמה ממשקיעיה על הסכם שנחתם מול יצרנית הסמארטפונים ההודית Micromax. לפי המידע המועט שנמסר, נראה ששתי החברות יעבדו יחדיו על מכשיר סמארטפון משותף שיישא את השם של שתיהן.

חברת Cyanogen, נזכיר, מפתחת גרסאות מותאמות “וחופשיות יותר” של מערכת ההפעלה אנדרואיד. בעבר עבדה החברה על פיתוחים בעבור מוצרים בודדים, אך הצלחתן המסחררת של גרסאות התוכנה שלה הביאה להרחבת צוות העובדים, וכפועל יוצא – גם להרחבת קטלוג הגרסאות למגוון מוצרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים