מחירו של איחור: מיקרוסופט דורשת מסמסונג 7 מיליון דולרים

נמשכת המתיחות בין מיקרוסופט ויצרנית האלקטרוניקה סמסונג. ביום שישי האחרון הודיעה ענקית התוכנה כי הגישה תביעה על סך 6.9 מיליון דולרים כנגד חברת סמסונג משום שזו איחרה בתשלום תמלוגים משנת 2013. למעשה, תביעה זו הוגשה כבר בחודש אוגוסט, אך הוקפאה זמן קצר לאחר מכן בעקבות נסיונות שני הצדדים ליישב את הסכסוך.

מצד אחד, שיחות הפיוס שהחלו באוגוסט סיפקו למיקרוסופט את מבוקשה: סמסונג שילמה לענקית התוכנה את מיליארד הדולרים שהגיעו לה כחוק לפי הסכם התמלוגים שנחתם ב-2011. אולם מצד שני, טוענת מיקרוסופט שאיחור שכזה במועד התשלום הוא לא משהו שניתן לעבור עליו בשתיקה, ודורשת מהקוריאנים פיצוי על סך 6.9 מיליון דולרים.

במשך שנתיים דאגה סמסונג להעביר את תשלומי התמלוגים במועד המדויק בו נקבה מיקרוסופט. על פי מקורבים לצד התובע, ההתנערות החלה לאחר רכישת חטיבת המובייל של נוקיה, מה שלטענת סמסונג היווה הפרת חוזה. ואולם, השלמת התשלום האחרון עשויה בעקיפין להתפרש כביטול הטענה הזו ומעין הסכמה מחודשת של סמסונג לחוזה הקיים.

“אנחנו בטוחים שהטענות שלנו מוצדקות ומספיקות בכדי להכריע את הכף לטובתנו”, אמר יועצה המשפטי של מיקרוסופט דיוויד הווארד עם פרסום ההודעה על התביעה. בסיכום דבריו, מסר הווארד שלחברה אותה הוא מייצג אין תחושת עוינות כלפי הצד הנתבע – “אנחנו מכבדים את השותפות הארוכה שלנו עם סמסונג, מחויבים לה, ומקווים שהיא תימשך”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים