לא בלתי שביר: ספקית זכוכית הספיר של אפל מכריזה על פשיטת רגל

תמונה: Peter Werkman / flickr

חברת GT Advanced Technologies (סימול: NASDAQL GTAT), המספקת את חומר הספיר לחברת אפל כחלק משיתוף פעולה רחב היקף, הודיעה הערב (ב’) על פשיטת רגל. מניית החברה, ששוויה נאמד ב-1.5 מיליארד דולר עם סגירת המסחר ביום שישי האחרון, מתרסקת בדקות אלו מטה ביותר מ-90% ושוויה עומד כעת על פחות מ-120 מיליון דולר.

הירידה החדה בשווי החברה החלה בשלב מוקדם עוד יותר ובעקבות פסיחתה של אפל על זכוכית הספיר באייפון 6 והאייפון 6 פלוס, זאת למרות ציפיה ארוכה כי תשלב החברה את זכוכית המגן העמידה במכשירים החדשים. בהודעה על הגשת מסמכים לפשיטת רגל (Chapter 11) לבתי המשפט בארה”ב, מציינים בכירי החברה כי הם מאמינים שאלו יאפשרו לה להמשיך לפעול בזמן שמתבצעת תכנית ארגון מחדש.

“לחברה בסיס עסקי חזק ויציב”, מציין נשיא ומנכ”ל GT Advanced Technologies, טום גוטיירז, “הגשת המסמכים לפשיטת רגל אינה מסמנת את סגירת העסק, אלא מעניקה לנו את האפשרות להמשיך ולבצע את תכניתנו העסקית, לשמור על פעילותנו השוטפת בתחומים השונים ולשפר את מאזן החברה. אנו משוכנעים שזו הדרך הנכונה ביותר על מנת להגן על החברה שלנו ולהמשיך עימה קדימה”.

הירידה במחיר מניית GT Advanced Technologies
הירידה במחיר מניית GT Advanced Technologies

במסגרת שיתוף הפעולה עם אפל, השקיעה יצרנית האייפון ב-GTAT סכום של 578 מיליון דולר לשם בנייתו ותפעולו של מפעל לייצור חומר הספיר, זה מיועד היה להיות משולב במכשירי האייפון, אולם בהתחשב בחסרונה של הזכוכית ב-iPhone 6 וב-iPhone 6 Plus, יעשה דרכו לשעוני ה-Apple Watch בלבד. את הסכום הגבוה הייתה אמורה להחזיר GTAT לאפל בתשלומים לאורך 5 השנים הבאות, אולם במכתב המודיע על פשיטת הרגל היום, חושפת החברה כי בסוף חודש ספטמבר נותרו לה בקופה 85 מיליון דולר בלבד.

מעט קשה להבין מה יהיה עתידה של זכוכית הספיר אותה מייצרת החברה עבור אפל, כמו גם לחברות אחרות, אולם בהתחשב ברצונם של מנהליה להמשיך ולהפעיל את החברה כסדרה תחת פשיטת רגל, ייתכן שקווי האספקה הללו לא ייפגעו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים