nVidia מציגה שני מאיצים גרפיים למחשבים ניידים: Geforce GTX 970M/980M

במשך שנים ביצועי מחשבי גיימינג ניידים הזדנבו הרחק מאחורי הביצועים שהציעו מחשבי גיימינג נייחים. הפער היה קיים בעיקר בשל צריכת האנרגיה הגבוהה האופיינית לליבות עיבוד גרפיות והמגבלות הברורות שהציבה בעניין זה הסוללה. כעת, בזכות ארכיטקטורת Maxwell 2.0 החדשה של NVidia המצב משתנה. דגמי המאיצים הגרפיים הניידים החדשים, שהציגה החברה, GTX 980M ו-GTX 970M, מציעים כעת רמת ביצועים השווה לכ-75% מביצועי הדגמים המקבילים להם בעולם המחשבים הנייחים.

המשחקים במחשב הנייד עולים דרגה

צמצום הפער מתאפשר, כאמור, בזכות שבב הליבה GM204 המשמש את דור המאיצים הגרפיים האחרון מבית Nvidia ומציע עלייה בביצועים לצד ירידה משמעותית בנתוני צריכת האנרגיה. עם ירידה של כ-35% במעטפת התרמית של דגם GTX-980 השולחני, אשר עומדת על 165 וואט, לעומת דגם הדגל הקודם לו, GTX 780 Ti, שהציע מעטפת תרמית בת 250 וואט, סף ה-100 וואט האופייני למאיצים גרפיים ניידים קרוב עתה יותר מתמיד למעטפת התרמית של דגם הדגל השולחני.

כתוצאה מכך, לא נדרש צמצום רחב במפרטים הטכניים של שני הדגמים הניידים לעומת מקביליהם מעולם המחשבים הנייחים. דגם GTX-980M מציע 1536 ליבות CUDA במהירות שעון של 1038MHz, לעומת 2048 ליבות במהירות 1216MHz בדגם השולחני. כמו כן, הוא כולל זכרון מאותו סוג, GDDR5, בנפח 4GB או 8GB, אשר פועל במהירות שעון נמוכה יותר של 5GHz (לעומת 7GHz), אך בממשק בעל רוחב פס זהה של 256 ביט.

דגם GTX-970M מציע מפרט טכני חלש יותר ביחס למקבילו השולחני, אך עדיין מסוגל לספק ביצועים השווים לכ-60% מאלו של אחיו הגדול. הוא כולל 1280 ליבות CUDA במהירות שעון של 924MHz, לעומת 1664 ליבות בתדר 1178MHz. אם כי הירידה המשמעותית הינה בתחום הזכרון, עם זכרון GDDR5 הפועל במהירות שעון של 5GHz, אך ברוחב פס צר יותר של 192 ביט. נפח הזכרון איתו מגיע הדגם הנייד הינו 3GB או 6GB.

תכונות חדשות בכרטיסי המסך

באשר לתכונות המיוחדות שמציעים הדגמים החדשים, מדובר באותן תכונות חדשות שהוצגו יחד עם הדגמים השולחניים המקבילים להם. אלו הן ה-Dynamic Super Resolution ו-FXAA, אשר מייעלים את תהליך החלקת השוליים המוצגים במשחקים, וה-Global Voxel Illumination המאפשרת ליצור תאורה מרחבית אמיתית יותר על ידי חישוב זוויות החזרת האור מכלל האובייקטים המצויים בסביבת המשחק.

שתי תכונות מוכרות נוספות, בהן תומכים הכרטיסים הגרפיים החדשים נועדו לייעל את צריכת האנרגיה שלהם. הראשונה נקראת Optimus Technology ומאפשרת מעבר בין שימוש ברכיב של Nvidia כאשר יש צורך בכך, לשימוש במאיץ הגרפי המובנה במעבד בזמן תרחישי שימוש שאינם דורשים כח עיבוד גרפי רב. השניה נקראת BatteryBoost ומאפשרת לחסוך במשאבי סוללה בזמן המשחק על ידי בקרת הביצועים והנמכתם לכדי המינימום הדרוש לחווית משחק חלקה בכל רגע נתון.

NVIDIA-GTX-980M

שני הדגמים יוטמעו, כמובן, בדגמי מחשבי הגיימינג הניידים המתקדמים ביותר, ולפיכך יוצעו לרכישה כחלק מחבילת חומרה יקרה למדי. דגם ה-GTX-980M יותקן במחשבים, אשר מחירם יעמוד על כ-2000 דולרים, בעוד דגם GTX-970M יוצע לרכישה במחשבים, שמחירים יהיה קרוב ל-1600 דולרים. בין הדגמים שיכללו את המאיצים הגרפיים החדשים ניתן למצוא את דגמי ה-GT72, GS60 ו-GS70 של MSI וכן את דגם G751 של ASUS, כמו גם דגמים של היצרניות הטיוואניות, Gigabyte ו-Clevo.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים