גאדג’טי מסקר: Connect Media Drive – כונן אחסון אלחוטי בעל מראה יוקרתי

טכנולוגיות אחסון המידע בענן עולות לשיח הציבורי ותופסת כותרות רבות לאחרונה, כשבמרבית המקרים מדובר בידיעות לא מחמיאות. עם זאת, משתמשים רבים עדיין מעוניינים בפתרון שיאפשר להם לגבות את כל המידע שברשותם, ולא פחות חשוב – לשתף את המידע הזה עם מחשבים ומשתמשים נוספים. בכדי לענות על הצורך הזה פיתחה SanDisk את Connect Media Drive.

ובכן, SanDisk Connect Media Drive הוא כונן מדיה נייד המאפשר אחסון מידע ושיתופו באופן אלחוטי עם מגוון רחב של מכשירים. ההתקן מגיע עם רכיב אחסון בנפח 32GB או 64GB ומשמש למעשה כדיסק און קיי חכם המאפשר העברת מידע בין סמארטפונים, טאבלים ומחשבים באמצעות רשת אלחוטית ייחודית אותה הוא יוצר – זאת ללא כל צורך בחיבור לאינטרנט או בקליטה סלולרית.

על מנת לגשת לתוכן המצוי בזיכרון המכשיר יש להוריד אפליקציה מותאמת שמציעה כלי לניהול של המידע הקיים ומוסרת מידע אודות התקן ה-Connect Media Drive. האפליקציה מחלקת את תוכן רכיב האחסון לארבע קטגוריות: מוזיקה, וידאו, תמונות וקבצים אחרים, ומאפשרת העברה של מידע בין הסמארטפון לכונן הנייד ולהיפך.

הבשורה האמיתית היא ביכולתו של ההתקן להזרים תוכן שונה לחמישה מכשירים בו זמנית ולאפשר לכמה משתמשים לצרוך במקביל סרטים, מוזיקה ותמונות ללא הפרעה האחד לשני. מבדיקה שערכנו, ניגון של סרט באיכות 720p בשני מכשירים שונים עבד חלק גם כשה-Connect Media Drive היה רחוק בכמה מטרים מהמכשירים שניגנו את הסרט.

בעוד שבכל הקשור לניגון מוזיקה או הצגת תמונות לא נתקלנו בבעיות, הקושי של האפליקציה הוא בעיקר בניגון סרטים. האפליקציה תומכת במספר מצומצם של פורמטים: קובצי mp4 נוגנו ללא בעיה, אך קובצי avi ו-mkv לא נוגנו כלל. למרבה הצער, לא ניתן גם לפתוח אפליקציה אחרת שכן יודעת לטפל בקבצים הללו, כך שצריך להיערך בהתאם.

מלבד זאת, יש לציין לשבח את האפליקציה שפיתחה SanDisk, שעל אף כמה בעיות בהתתמשקות, פועלת ללא דופי. האפליקציה טומנת בחובה מספר כלי ניהול המאפשרים הגדרת סיסמא לכונן, מחיקת כל המידע הקיים בו ואף העברת אנשי קשר בין מכשירים. מלבד יכולות אלו ניתן לקבל גם מידע חיוני אודות Connect Media Drive, דוגמת נפח האחסון הפנוי ורמת הסוללה.

אם בסוללה עסקינן, Connect Media Drive מצליח להציג אורך חיים מרשים למדי. גם לאחר הקרנת כמה דקות של סרט באיכות 720p בשני מכשירים בו זמנית, איבדה הסוללה אחוז אחד בלבד. SanDisk מצידה טוענת שניתן להגיע לשמונה שעות שלמות של הזרמת וידאו, כך שהמכשיר יצליח לספק את מבוקשנו בנסיעות ארוכות. טעינת הסוללה מתבצעת באמצעות כבל microUSB סטדרטי, כך שאין צורך במטענים או כבלים מיוחדים.

עיצוב מנצח

אם נניח בצד את יתרונותיו הטכנולוגיים של Connect Media Drive, ישנה עוד נקודה חשובה שיש להתייחס אליה – העיצוב. SanDisk לקחה קונספט מוכר ו”מיושן” של דיסק און קיי והצליחה להעניק לו עיצוב אלגנטי. חלקו העליון של ההתקן מעוטר ברקע שחור המדמה אפקט שתי וערב, אשר במרכזו ממוקם הלוגו הכסוף של החברה. בצד המכשיר ישנו חיפוי אלומיניום שרק מוסיף לאלגנטיות. העיצוב המוקפד יגרום לכם לרצות ולמקם את ההתקן במקום בולט וגלוי, אף שאין צורך ממשי בכך.

לסיכום, נראה כי SanDisk הצליחה לעשות עבודה טובה מאוד עם התקן ה-Connect Media Drive, הן בצד התוכנה והן בצד העיצוב. הדבר היחידי שהעיב על חווית השימוש הוא חוסר התמיכה בפורמטים רחבים, והמחיר. דגם ה-32GB עלותו 379 ש”ח, בעוד דגם ה-64GB עלותו 469 ש”ח. הנחמה היא שלכל אחד מהם ישנה אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני בנפח מקסימלי של 128GB, כך שאפשר להגיע לנפח אחסון די גבוה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים