בשנה הבאה: כרטיסי אשראי המופעלים באמצעות טביעת אצבע

החיישן הביומטרי חוצה גבולות ומגיע גם לארנק: חברת Zwipe הנורווגית חשפה בשבת את כרטיס האשראי הראשון בו משולב חיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע. המוצר החדש נראה ומרגיש כמו כל כרטיס אשראי אחר שנמצא בארנקכם, אולם בקצהו ישנו משטח מגע זעיר עליו יש להניח את האצבע לשם ביצוע רכישות.

בעודו מאובזר ברכיב NFC ליצירת תקשורת קצרת טווח, כרטיס האשראי החדש יאפשר לאוחזים בו לבצע תשלומים במהירות ולחסוך את הצורך בהזנת קוד אישי או במתן חתימה על פתקית או על מסך מגע לשם אישור העסקה. בנוסף, הטכנולוגיה תבטיח לבתי העסק שהאדם שעומד מולם הוא אכן בעליו החוקיים של הכרטיס, שכן הסליקה תוכל להתבצע רק בעת הצמדת האצבע לחיישן.

zwipe-credit-card-fullבחברה מודעים לענייני הפרטיות המורכבים שבעניין ומדגישים שהמידע הרגיש אודות טביעות האצבע של המשתמשים מאוחסן על גבי הכרטיס עצמו, באמצעות שבב מאובטח שפותח בדיוק לשם כך. לטענתם, המידע הזה לא יועבר למקורות אחרים כגון בית העסק שבו מבוצע התשלום או למי מהלוקחים חלק בתהליכי הפיתוח והייצור של הכרטיס.

בדגמים מוקדמים שלו, היה הכרטיס גדול ומגושם מאחר שנעשה שימוש בסוללות רגילות לשם הזנת מתח לרכיב הזיהוי הביומטרי. עם זאת, הדגם העדכני של כרטיס האשראי כבר לא דורש מקור אנרגיה עצמאי: Zwipe משתמשת בקצירת אנרגיה מעמדת הסליקה בכדי להעניק לחיישן את הכוח הדרוש לו.

בפרויקט הפיתוח מעורבת באופן מלא חברת האשראי MasterCard, כך שיש לצפות לתפוצה די רחבה שלו זמן קצר לאחר ההשקה, זו מתוכננת לשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים