גאדג’טי מסקר: Razer Orochi, התשובה לגיימר בדרכים

מי צריך את זה בכלל?

יום אחד אתה מוצא את עצמך בוהה במסך המחשב, לא מבין למה מערכת ההפעלה העדכנית Windows 7 לא רצה על מחשב בן 5 שקיבלת לבר-מצווה. הוספת לו זיכרון, קנית לו כונן קשיח חדש, אבל עדיין, מסיבה כלשהיא Call of Duty: Black Ops עדיין לא עובד לך אפילו בהגדרות הכי נמוכות וברזולוציה של טטריס. אתה מריץ שלל תוכנות “הצלה” למחשב, אנטיוירוסים שונים, תוכנות נגד רוגלות, איחוי דיסק ומה לא – ובכל זאת, אפילו Word ודפדפן בלבד כבר מספיקים כדי לגרום לו לקרוס.

בשלב הזה אתה מבין שעם כמה שאתה אוהב את אורות ה-LED שהרכבת בעצמך על המארז, את ה-sleeving שהשקעת בו שעות ואת כל היתר, הגיע היום להכין את עצמך לחור בכיס – מחשב חדש. ומכיוון שאתה מגדיר את עצמך גיימר בדרכים, כמובן שאתה פונה לנתח השוק של ניידים לגיימרים.

אז בחרת לעצמך מחשב נייד חדיש וחם – תרתי משמע. השקעת את מיטב כספי אמא/אבא/מענק שחרור/קופת חזיר, ופתחת את האריזה. חיברת איזה עכבר USB שקנית בכל-בו ליד הבית, נכנסת לשרת המשחקים הקרוב, הפינג נמוך ואתה מאושר. המשחק עף על 80fps, אבל למרות שהיית אלוף השכונה ב-Unreal Tournament 2003 אתה עדיין לא מספיק מהיר. בהתחלה אתה חושב שזה הגיל, עד שאתה קולט שמישהו מתגנב אליך מאחור, ועד שאתה מסובב את העכבר הוא כבר דוקר אותך. כאן נופל לך האסימון – מה שחסר לך זה עכבר טוב.

ציוד היקפי איכותי למשתמשים מתקדמים – כן, בטח.

על מנת להגיע לחוויית משחק טובה או לרמת דיוק גבוהה בתוכנת הגרפיקה שלך, אתה צריך אמצעי איכותי שינווט אותך בכל המערכת. העכבר הוא כלי השליטה הישיר שלך (לא שכחנו את המקלדת, כן?) על המחשב. אחת מהחברות המובילות בשוק הציוד ההקיפי לגיימרים (בכתבה זו המונח “גיימרים” מכוון לגיימרים ומעצבים גרפיים יחדיו) היא Razer. חברה זו, כמו כמה אחרות, חרטה על דגלה את המוטו “בשביל גיימרים על ידי גיימרים”, והיא מייצרת מגוון רחב של מוצרים – מאוזניות סראונד למקלדות מוארות. וכמובן, יש לה גם עכברים, והרבה.

סוד השן הכחולה

לאחרונה, גם אני הגעתי לתובנה שאני צריך עכבר איכותי למחשב הנייד שלי. במחשב המיובא שלי מותקן מקלט-משדר Bluetooth, והיום רוב המחשבים הניידים מגיעים עם בלוטוות’ ישר “מהקופסא”. השאלה היא מי משתמש בזה – סמארטפונים מחברים ב-USB, חיבור אינטרנט חולקים דרך WiFi, אבל מה עושים עם בלוטוות’? אני החלטתי שהשימוש האולטימטיבי של התקן הוא עכבר אלחוטי, אז יצאתי לחפש. חיפוש קצר בגוגל, “Gaming Bluetooth Mouse“, הניב תוצאה מאכזבת: אין חיה כזאת. יש המוני עכברים מבוססי מקלטי 2.4GHz, אבל עכבר נייד אלחוטי בלי דונגל USB – מצאתי רק אחד, כך שאפשר להגיד שאין לו מתחרים. וחבל, כי לפעמים גם מהירות התגובה של עכבר חוטי לא משתווה לחופש התמרון של אלחוטי.

גבירותיי ורבותיי, הוא הושק עוד ב-2009, ומאז ועד היום הוא אחד היחידים בקטגוריה – קבלו את Orochi, עכבר מצויין (את זה עוד נראה) לגיימר בדרכים מבית Razer.

מה באריזה?

את אריזתו המהודרת של העכבר קשה להסתיר. ירוק-סטיקלייט על גבי שחור – דבר המאפיין מאוד את Razer. מושך את העין ונותן לך הרגשה שקנית מוצר איכותי ומחושב. הקופסא נפתחת לגורמים, והעכבר שצף שם מצטרף לשיר על ה-Orochi (יצור מיתולוגי בעל שמונה ראשים) ולקופסת באנדל שחורה המברכת אתכם עם בואכם אל “כת ה-Razer”.

על האריזה החיצונית, אפשר לקרוא במספר שפות (לא בעברית) את הפיצ’רים השונים של המוצר, את העובדה שהעכבר מתאים במיוחד לטיסות, Bluetooth 2.0 ומכתב אישי לגיימר בדרכים. באמת מרשים.

הערכה מכובדת למדי, למרות שלפי מחיר ההשקה, אפשר היה לצרף אליה גם משחק מלא או הדגמה עם הנחה לרכישת המשחק המלא, כדי שנוכל לחוות את העכבר בצורה הטובה ביותר. הכי התלהבתי מהנרתיק הייעודי לעכבר. הוא באמת מתאים בדיוק, ומגן על העכבר משריטות ומכות. חשוב לציין שלא מצורף דיסק עם התוכנה, ותיאלצו להוריד אותה מהאתר של Razer על מנת ליהנות מהפונקציות המתקדמות יותר. בנוסף מכילה הערכה גם כבל USB – אחרי הכל, לפעמים אנחנו כן רוצים תגובה של מילישניה.

מידע טכני:

  • מצב כפול חוטי/אלחוטי (Bluetooth 2)
  • חיישן לייזר Razer Precision 3G בעל רמת דיוק של 4000dpi
  • מהירות גלילה של 250 ס”מ לשניה
  • זיכרון פנימי Razer Synapse
  • כפתורים ייעודיים לשינוי DPI
  • מקור כוח של 2 סוללות AA/דרך כבל USB
  • גודל (מ”מ): 99 מ”מ (א), 67.8 מ”מ (ר), 35 מ”מ (ג)

מצב חוטי

  • חיבור דרך MicroUSB  מוזהב וייחודי.
  • דיוק של עד 4000DPI
  • מהירות תגובה של 1ms

מצב אלחוטי

  • חיבור דרך Bluetooth 2.0
  • דיוק של עד 2000DPI
  • מהירות תגובה של ms8
  • מתג כיבוי/הפעלה לחיסכון באנרגיה

עיצוב

הדבר הראשון שחברים שלי אמרו לי שהם ראו את העכבר זה “וואו מתי גנבת לבאטמן את האוטו?” באמת זה נראה כמו עכבר עטלף. מראה מחוספס במרכז ומבריק בצדדים עם עקומות וחידודים. ועל העכבר מוטמע הסמל של Razer והעכבר סימטרי לחלוטין (לכן מתאים לימניים ושמאליים כאחד, דבר שממשיך את הטרנד של Razer  מעכברים נוספים שלה.)

הלחצנים שמאל וימין של העכבר מוגבהים מעט לקראת הקצה שלהם. למטרה אחת ומיוחדת. למנוע החלקת אצבעות. וזה עושה את העבודה בידיוק כמתוכנן.

מצידי העכבר ממוקמים בהתאמה 2 לחצני פלסטיק שעושים הרבה רעש אבל נגישים לשימוש ונמצאים במיקום מעולה, כל זה ממוקם על פלסטיק שחור מבריק. למעשה, את הציפוי המחוספס שעל הלחצנים העליונים אני מאד אוהב, הוא נעים למגע ולא תופס טביעות אצבעות. אבל כל השאר? אם אתה קצת מזיע ביד, אכלת משהו קצת שמנוני. זהו. אתה פשוט לא רוצה להחזיק את העכבר. אתה מרגיש כאילו אתה שוחה בזיעה. בחירה רעה מאד של חומר למגע גוף אדם. בהחלט חיסרון.

בסך הכל, לעכבר יש 7 כפתורים. (שמאל, ימין, 4 לחצני צד ולחצן הגלגלת) שניתנים לתכנות ע”י התוכנה של Razer. הגדרות ברירת המחדל זה (צד ימין) “DPI” (צד שמאל) “ניווט”.

בצד האחורי של העבר ממוקם החיישן של העכבר, ומתג הכיבוי וההדלקה. ואם תהיתם? אז לא העכבר לא יפיץ לייזר אדום מהחיישן. וזה ייתרון לפי דעתי. בנוסף לזה, העכבר מצטייד בארבעה גליידים מבית Razer  שנותנים לעכבר להחליק על כל משטח.

הכבל microUSB המוזהב (שמגיע עם מגן בקצה!)  שמעביר אותך לביצועיי-על ולמצב חוטי מתחבר באופן מושלם לעכבר ונראה כאילו הוא תמיד היה שם. בכלל לעכבר מראה עתידני. עיצוב חובה לכל חובב ג’אגדטים מושבע.

לגבי חיי סוללה, Razer  טוענת שהמכשיר יכול להחזיק בין חודש לשלושה חודשים עם אותם סוללות ומציעה להשתמש בסוללות נטענות. חשוב להזכיר שבכל פעם שמשתמשים במצב חוטי, מקור הכוח הוא רק מהמחשב. אז בואו נשמור על הסביבה!

לסיכום, חברת Razer  עשתה עבודה מצויינת גם בבחירת מימדי העכבר שמתאים גם ליד שמנמנה כשלי אבל אולי תהווה בעיה לאנשים עם יד ענקית או עם אצבעות גדולות במיוחד. אחת הבעיות בעכברים למחשבים ניידים. היא שילוב של ניידות נוחות. מימדיו הקטנים של העכבר מקשים ומאלצים את הייצרנים לחשוב על עיצוב אורגונמי הולם. והOrochi מתמודד עם זה מעולה. האצבעות כולן מגיעות למקום הנכון ישר במגע הראשון. וגם שאני מניח את כל חמשת אצבעותיי אני לא מרגיש עיוות או אי נוחות. אז מלבד החומר שהשתמשו בו לטובת גוף העכבר. שגורם לך להרגיש כאילו יש לך בעיה עם בלוטות הזיעה. הם קלעו בול.

התוכנה, למתקדמים בלבד.

להפעלה ראשונה של העכבר, לא תצטרכו לעשות שום פעולה מורכבת. פשוט לחבר את העכבר והדרייברים כבר יותקנו בשניות דרך חלונות. וכמו שהם מבטיחים. העכבר כבר יתפקד עם כל הלחצנים שלו. שינוי הDPI – בלי בעיה. וגם לחצני הניווט בדפדפן עובדים.    אחרי שעשינו את זה, אנחנו יכולים גם לעבוד באלחוטי דרך בלוטוות’. וגם זה, בקלות. (למרות שבהתחלה ללחוץ על כל הכפתורים במקביל היה לי קצת קשה.)

אבל לא סתם קנינו עכבר של Razer נכון? למי שלא מעניין אותו ולמי שכן. מומלץ להוריד את התוכנה של Razer. את התוכנה אפשר להוריד באתר התמיכה של Razer  והיא שוקלת 27mb. יש לה ממשק ייחודי ופשוט. הוא מאפשר למשתמש לשנות רגישות, למפות את הלחצנים ולבצע שינויים נוספים (כמו להחליט שהלד של הגלגלת תמיד יופעל!) את כל ההגדרות אפשר לשמור בפרופיל מותאם אישית והוא נשמר על הזיכרון המובנה של העכבר (Razer Synapse) ולא משנה לאיזה מחשב תחברו אותו – ההגדרות שלכם כבר שם!

שימו לב כי ההגדרות חלות על העכבר רק כאשר הוא מחובר דרך USB  ולא במצב Bluetooth. לכן עדיף פשוט לחבור אותו פנימה שרוצים לשחק.

מבחן הביצועים

השימוש שלי בעכבר הוא יום יומי, והוא מתפקד נפלא בשלל שימושיי השונים. (גלישה באינטרנט ושכתוב מגילת העצמאות, שדורש ממני לגלגל הרבה למטה.)  העכבר מציג דיוק ונוחות (בשימוש פרופילים שונים למשימות השונות שהגדרתי מראש בתוכנה). אבל ליום יום גם אפשר גם עכבר ב10 שקל. ובשביל זה התכנסנו. משחקים.

הבדיקה נעשה על פד לעכבר מבית SteelSeries שגם הוא, מוצר חובה.

המשחקים

ניסיתי לבחור ז’אנרים שונים של משחקים כי בכל משחק העכבר משחק תפקיד שונה.

  • Warcraft II
  • COD:BlackOPS
  • Bad Company 2
  • Anno 1401
  • Sims 3
  • GTA IV

לא היה משחק אחד שלא שיחקתי שהרגשתי בו מצויין. במשחקי פעולה בקצב גבוה כמו Bad Company 2 השתמשתי בפרופיל עם  DPI גבוה והצלחתי לשלוט בדיוק מירבי ברובה צלפים ובנשקים אוטומטים שדורשים שליטה טובה של עכבר הורדתי את הרגישות וניסיתי לשמור על קנה יציב. (וגם הצלחתי לעצור כמה התגנבויות בסיבוב מהיר מאחור אבל זה קשור בקישורי השחקן המדהימים שלי.) במשחק כמו Anno 1401  שמודיע לך שכבר שיחקת חמש שעות ברציפות וממליץ לך לקחת מנוחה. לא הרגשתי עייפות. היד שלי אמנם הזיעה על הפלסטיק המרגיז. אבל היה לי לא היו כאבים שנגרמים משימוש יתר. וכמובן חיברתי את Warcraft II למסך 44”. הרזולוציה גדולה מאד. העכבר הרגיש כל כך קטן. אבל בכל זאת הצלחתי לנווט בקלות על הצג הענק. לפעמים איבדתי את המיקום אבל זה לא תלוי בעכבר.

ההבדל הטכני בין מצב חוטי לאלחוטי הוא גבוה, אבל במבחן הביצועים לא הרגשתי הבדל ממשי כל כך. אולי אני לא מספיק חד עין. כמובן שעדיף לעבוד במצב חוטי, אבל מצב האלחוטי מספק ביצועים טובים מאד גם במשחקים. השתמשתי באלחוט במרחק כ3 מטרים מהמסך והוא עדיין עבד נפלא. הרחקתי אותו קצת יותר והוא לא היה ניתן לשימוש. ככה שאפשר להשתמש בעכבר כשלט אלחוטי לHTPC אבל באופן חלקי.

גרפיקה ועריכת סאונד

השימוש המרכזי שלי בעכבר הוא בתוכנת Photoshop  וIllustrator של חברת Adobe. תוכנות הדורשות דיוק רב. בעבודה עם כלים מדוייקים כמו כלי הסימון או כלי העט. העכבר מתפקד מעולה. הוא יציב. והמשקל הנכון שלו הולך בתאום מושלם עם פעולת היד שלך וביחד התוצאה טובה. כמו במשחקים גם לאחר שעות ארוכות לא חשתי עייפות בכף היד. ומספר הפעמים שהייתי צריך לתקן סימון עקב אי דיוק היו מעטות בהרבה יחסית לעכבר פשוט.

בתוכנת Ableton (שבגללה אין לי מקום לUSB) אני גם עובד על בסיס קבוע. ביצירת מוזיקה אלקטרונית וביטים. במערכת של שני מסכים רחבים המרחק שצריך העכבר עבור גבוה והגדרה נכונה העכבר פשוט רץ מצד לצד במהירות גבוה.

עכבר טוב צריך משטח טוב.

אני מצטער לאכזב אתכם, אבל אל תנסו את העכבר על זכוכית. זה פשוט לא עובד. גם לא על משטח משופע. הגליידים כל כך טובים שהעכבר פשוט יחליק (אלא אם הוא נמצא על משטח דביק). בסך הכל, העכבר מגיב יחסית טוב על שלל משטחים. על שולחן פלסטיק הוא מגיב באיטיות. ועל שולחן עץ מרגיש שאתה צריך לחזור על אותה פעולה שוב ושוב. לא שדף נייר ישפר את זה. אבל חברים, השקעתם בעכבר איכותי? לא תוסיפו עוד 40 שקל לפד איכותי לעכבר?

סיכום

פלח השוק החדש שנוצר, הגיימר בדרכים, מאלץ את הייצרניות להשקיע מחשבה בצרכנים. חברת Razer  בהחלט השקיעה מחשבה והציעה לנו עכבר מעולה, בדיוק גבוה, מהירות תגובה מצויינת והדובדבן שבקצפת. הבחירה (בין מצב אלחוטי וחוטי). אפשר היה להגיד שהעכבר מושלם? כמעט.

לפי דעתי, העכבר הזה מעולה למשתמשים מתקדמים שמגדירים את עצמם בתנועה. העכבר קל משקל ונוח לנשיאה. ומציג בהחלט ביצועים גבוהים. והוא באמת אביזר חובה. למרות שהביצועים דרך האלחוטי נמוכים יותר ולא ניתן להשתמש בפרופילים ששמרת על העכבר ומצב חוטי מהיר וחסכוני בהרבה – אז למה בכלל עכבר אלחוטי? ועוד בלוטוות’? זאת שאלה. אני דווקא מרגיש טוב עם עצמי שאני משתמש בבלוטוות’ וממצה את הפונקציה. אבל עדיין. לא עדיף עכבר חוטי עם ביצועים דומים וגודל דומה במחיר זול בהרבה (שבכל מקרה העכבר עובד במיטבו כשהוא מחובר גם בעכברים אלחוטיים אחרים)?

המחיר שלו הוא באיזור ה400 שקלים, שזה דיי הרבה יחסית למוצר קטנטן שכזה. בהחלט מתומחר גבוה וזה גם חיסרון בולט.

ובאמת בשורה התחתונה, אין שום ספק. הOrochi  מומלץ בחום. אבל תעשו לעצמכם טובה, תעשו עליו נסיעת מבחן לפני שאתם קונים את הצעצוע המתוק הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים