גוגל מציגה את Inbox – הדור הבא של הדואר האלקטרוני

שעות בודדות לאחר שחשף אתר Android Police לא מעט פרטים ותמונות מסך מתוך השירות, הכריזה אמש גוגל באופן רשמי על Inbox – תיבת דוא”ל חכמה שייתכן ומציגה בפנינו את הדור הבא של הדואר האלקטרוני. “זהו כלי חדש מהיוצרים של ג’ימייל, אך זה לא ג’ימייל”, מציינת גוגל בהודעתה, ומספרת על שירות שנדמה ומשלב בין הפונקציונליות של ג’ימייל והחכמה של Google Now.

בעוד השירות מותאם לעבודה על מכשירי אנדרואיד, iOS ודפדפן כרום על מחשבים אישיים, מגדירה אותו גוגל כתיבת דוא”ל ששמה דגש על הדברים החשובים באמת. Inbox יפעל בנפרד מאפליקציית Gmail הפופולארית, אך את כל הנתונים הדרושים לעבודתו, הוא ישאב ממנה. “העיסוק בדואר אלקטרוני הפך למטלה יומית שמסיחה את הדעת ממה שאנחנו באמת צריכים לעשות – Inbox יעשה זאת בשבילכם”.

כפי שצוין בתחילה, הממשק של Inbox ייראה ממש כמו שילוב של ג’ימייל ושירות Google Now – הן במובייל והן בגרסת הדסקטופ. הודעות הדוא”ל יסודרו על פי הסדר הכרונולוגי של הגעתן, אך יוצגו בצורה שונה, על פי חשיבותן. הודעות מודגשות (Highlights) יהיו אלו המכילות מידע חשוב כמו כרטיסי טיסה אלקטרוניים, קבצים והזמנות לאירועים, וגוגל תאפשר ביצוע פעולות מהירות גם ללא פתיחתן: צ’ק אין לטיסה, שיתוף עם חברים, ואישור הגעה לאירועים.

הודעות פחות חשובות, כמו אלו המתקבלות בזמנים קבועים או אלו שמטרתן פרסומית – יקובצו תחת כותרות משנה (Bundles) שיוגדרו באופן אוטומטי, דוגמת “רכישות”, “חברתי” ו”עדכונים פרסומיים”. השירות יאפשר אמנם את פתיחתן של ההודעות בנפרד, אולם ביכולתו גם לנהל את כולן ביחד – תספיק גלילה אחת ימינה בכדי להעביר את כל ההודעות הללו לארכיון.

inbox-nexus6גוגל מצהירה בהודעתה שתוכל להשתמש במידע היבש המופיע בהודעות בכדי להביא למשתמש מידע מוחשי ורחב יותר. כך למשל, אם תתקבל הודעה המזמינה אתכם לנפוש באילת, גוגל תוסיף להודעה תמונות מאתרי תיירות, שמות של מלונות מומלצים ואפילו את שעות פתיחת המענה הטלפוני שלהם. עוד לא ניתן לאשר זאת, אך ניתן לשער שלמשתמש תהיה היכולת לבטל את הפונקציה מחשש לפרטיותו.

כלי עצמתי לניהול סדר היום

שירות Inbox הוא הרבה יותר מדרך חדשה לנהל הודעות דואר אלקטרוני: גוגל מציגה בנוסף לכל האופציות הללו גם אפשרות ליצירת תזכורות ומטלות, אלו יופיעו על אותו ציר זמן יחד עם הודעות הדוא”ל. את רשימת התזכורות והמטלות תעשיר החברה באותה הדרך, ותשאב מהרשת מידע (טלפונים, כתובות, מפות ותמונות) שיוכל לסייע בהשלמת המשימה.

מטלות שלא הושלמו, כמו גם הודעות דוא”ל חשובות שנרצה להגיע אליהן רק בשלב מאוחר יותר, נוכל “להרדים” (Snooze) ולגרום לכך שיופיעו שוב בשלב מאוחר יותר. הפעולה לא תדרוש התעסקות מיותרת עם קביעת זמנים להופעת הפריטים מחדש, ניתן יהיה לבצעה במהירות באמצעות גלילת הפריטים לשמאל. גלילה לימין תסמן את הפריט תחת סטטוס “בוצע” ותשלח אותו לארכיון.

בשלב זה עובד השירות החדש תחת מודל הזמנות – לא תוכלו להירשם או לעשות בו שימוש עד אשר תקבלו הזמנה מחבר שכבר קיבל גישה אליו. אם בכל זאת תרצו להכנס לרשימת ההמתנה להרשמה, ניתן לשלוח הודעה לגוגל ולבקש זאת – inbox@google.com.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים